Inlägg från: Penida |Visa alla inlägg
  • Penida

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Innan jag ens loggade in visste jag att någon SD-anhängare skulle ha skapat en tråd likt denna. Hade gärningsmännen varit etiska (viktigt!) svenskar hade vi inte sett någon diskussion här. Inte heller om en europé likt min sambo från Holland utfört dådet.
    Det är jäkligt tragiskt och jag hatar att läsa något liknade oavsett vem som är att lägga skuld på. Jag tänker inte "GÖTT, det var en asylansökande" som vissa här som blev något besvikna, för att tala om något annat, att Brevik låg bakom det i Norge och inte muslimer. Tråkigt för er. Lika många människor miste livet ändå.
    Själv har jag ägnat en stor del av veckan hittills åt att trösta en vän som tyvärr kom i kontakt med Hagamannen som nu är fri, så vitt jag vet är han etisk svensk.

Jag försöker inte släta över något, integrationspolitiken är ett skämt i detta land. Ska vi ta emot människor från krigsdrabbade områden ska de ha tillgång till psykiatrisk hjälp direkt, flera av dem lider av allvarliga problem.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (C) skrev 2015-08-12 19:54:30 följande:

Varje dag kommer nya nyheter om att det sker skottlossningar, mord och våld i invandrar dominerade bostadsområden. Igår blev en man skjuten i munnen i Hjällbo (invandrar område), idag har det varit en skottlossning i Bergsjön (invandrar område och nu för några timmar sedan har de hittat en skottskadad man i Uddevalla. Staten får lägga miljoner på polisarbete när vi desperat behöver pengarna på annat håll t.ex. äldreomsorgen som lider för att nämna ett exempel så blev en äldre kvinna skadad när hon föll ur sin rullstol och blev liggande kvar på golvet i fem timmar. Hon tryckte på larmet ett antal gånger men ingen kom. Om du frågar mig så tar jag mycket hellre hand om våra äldre som har byggt upp detta land (innan massinvandringen) än stora massor som kommer hit och majoriteten lever på skattepengar vägrar integrera sig och orsakar oroligheter. 

Men kära du, har du själv arbetat inom äldreomsorgen och inbillar du dig verkligen att det fungerar så att ut med dem är lika med massvis resurser till äldrevården? Det fungerar inte så.
    Jag jobbar delvis inom äldrepsykiatrin och det var bra tidigare, för ett år sedan. Sedan tog ett privat företag över och nu ska det sparas på allt och vi gör vårt bästa, det de sparar in på de gamla går direkt i deras fickor.
    Men du, prova själv och kom sen tillbaka och säg att det är människor av annan etnicitet som förstört allt, Hade vi inte haft dem hade de gamla legat på golvet jämt. För att diskriminera mitt eget folk, svenskar är inte direkt villiga att gå in och jobba lediga dagar i alla fall inom psyk där jag jobbar. Våra kollegor av annan bakgrund ställer däremot upp jämt.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (sam) skrev 2015-08-12 20:59:17 följande:
    Nu är du riktigt desperat ser jag.
    Jaså, anonym (sam)?
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.