Inlägg från: Anonym (Xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xxx)

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

lövet2 skrev 2015-08-11 21:45:55 följande:

Det har varit en massa vita män som sprungit runt med kniv och/eller yxa och jagat folk. Både sårat och dödat. I de fallen beror det visst på antingen droger eller galenskap. Men om en brun eller svart man springer runt med kniv, då beror det på hudfärgen eller religionen alltså? Har jag förstått det hela rätt där?

Skillnaden mellan dessa 2 grupper är att dom som inte tillhör Sverige ska inte heller belasta vårt land. Vi har inte råd eller resurser till det, när vi har vårt egna att ta hand om. Förstår du inte det enkla?
  • Anonym (Xxx)
    lövet2 skrev 2015-08-12 18:42:59 följande:

Sverige ska alltså ta hand om sina egna knarkare och galningar, men om en utlänning knackar på, så ska vi förutsätta att h*n är en knarkare/galning och hålla dörren stängd? Hellre stänga ute 99 normala hjälpsökande än att riskera att släppa in en extra galning? Jo, jag förstår precis. Jag håller bara inte med.

Svenska galningar får härja ganska fritt. Det är ingen bra lösning. Asylsökande galningar får också härja ganska fritt. Dålig lösning även det. Jag kan däremot inte tycka att din lösning är bättre.

Svenskar härjar fritt eftersom det inte finns något fungerande hjälpsystem. Psykvården, missbruksvården och ja allt har kollapsat. Vi måste lägga pengar och resurserna där, först och främst. Att ta hit ännu fler som vi inte kan hjälpa är ju helt horribelt.
  • Anonym (Xxx)
    themia skrev 2015-08-12 19:57:40 följande:

Det gamla vanliga SD-gnället alltså

Så det är inte sant menar du? Och hur kan det vara gnäll? Upprörs du inte över hur det ser ut?
  • Anonym (Xxx)
    Lucky76 skrev 2015-08-13 13:10:01 följande:

Men han åkte ju direkt ned till Göteborg efter skjutningen på restaurangen där. Varför betydde det mer för vår statsminister än det som hänt nu? 

Det börjar nog bli lite för mycket för Löfven nu. Han vet inte hur han ska hantera det, stackarn.
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.