• C927

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Som titeln lyder så var det asylsökande som utförde knivattacken på Ikea i Västerås. Ni hittar artikeln på: www.aftonbladet.se/nyheter/article21239918.ab

När ska de andra förutom vi som tillhör de 13% som röstade på SD att invandringen inte är hållbar. Kolla på Biskopsgården, Bersjön, Hjällbo i Göteborg, Rinkeby i Stockholm, Rosengård i Malmö. Det är skottlossningar och gängvåld, människor som kommer från mestadels Mellanöstern som tror att de kan lösa konflikter på samma sätt här som de gör där. Den enda lösningen är att rösta på SD för att de andra politikerna ska fatta att de måste göra något åt detta!

• Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.
  • FDFMGA

I tråd efter tråd försöker sverigedemokrater förklara att de inte är rasister, att de är som alla andra men bara mer medvetna om de problem invandringen för med sig.

Inget kan få mig att bättre förstå vilken avgrund som skiljer sverigedemokrater från andra när man gör politisk propaganda av två mord på Ikea.

Visst, det kanske bara är några anonyma förutom Gert och driver28 och den vars inlägg togs bort som så till den milda grad saknar spärrar att de inte drar sig för att utnyttja morden på Ikea som en politisk plattform.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • glutten

Var det män som dödade folk nu igen? VAD SKA VI EGENTLIGEN GÖRA FÖR ATT STOPPA ALLA DESSA MÄN SOM FÖRSTÖR SVERIGE

• Anonym (rösta sjuklöver)

Välkommen till det nya Sverige, vad mer finns det att tillägga, folk ville ha hit våldsverkare från hela världen.

Så gnälla i efterhand på resultat av det är en smula korkat, fast det var i och för sig tanken från första början...

• Gert
    Kofot skrev 2015-08-11 21:39:52 följande:
    Mycket möjligt att det är så. Men tillika sant. En invandrare begår etr brott och vips är det invandringens fel. Varför spä på en redan tragisk händelse med mer hat? Vi vet inte varför det skedde. Mest troligt en psykisk meltdown med en fruktansvärd utgång.
    Nu vet vi varför det hände. Mannen skulle avisas. Det är väl inte hat för att man skriver att det var en asylsökare, eller? 

www.svt.se/nyheter/inrikes/skulle-avvisas-fran-sverige
    Give ´em Hell!
  • Gert
    lövet2 skrev 2015-08-11 21:45:55 följande:
    Det har varit en massa vita män som sprungit runt med kniv och/eller yxa och jagat folk. Både sårat och dödat. I de fallen beror det visst på antingen droger eller galenskap. Men om en brun eller svart man springer runt med kniv, då beror det på hudfärgen eller religionen alltså? Har jag förstått det hela rätt där? Obestämd
    Visst. Litauen som sitter anhållen för mordet på Lisa Holm är vit.

Dubbelmördaren i Ljungsbro heter Doudou Ahoka och var påverkad av en drog som heter MDPV.

mordarbloggen.wordpress.com/2014/03/04/mordaren-doudou-ahoka-34-dubbelmordaren-fran-kongo/
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-11 22:18:36 följande:

I tråd efter tråd försöker sverigedemokrater förklara att de inte är rasister, att de är som alla andra men bara mer medvetna om de problem invandringen för med sig.

Inget kan få mig att bättre förstå vilken avgrund som skiljer sverigedemokrater från andra när man gör politisk propaganda av två mord på Ikea.

Visst, det kanske bara är några anonyma förutom Gert och driver28 och den vars inlägg togs bort som så till den milda grad saknar spärrar att de inte drar sig för att utnyttja morden på Ikea som en politisk plattform.

Mannen skulle avisas - det var därför han mördade två människor. Mer politiskt kan det väl inte bli. Och det är inte politisk propaganda att beskriva verkligheten.
    Give ´em Hell!
  • lövet2
    Gert skrev 2015-08-12 17:40:23 följande:
    Visst. Litauen som sitter anhållen för mordet på Lisa Holm är vit.

Dubbelmördaren i Ljungsbro heter Doudou Ahoka och var påverkad av en drog som heter MDPV.

mordarbloggen.wordpress.com/2014/03/04/mordar.../
    Jag tänkte närmast på de så aktuella fallen i Umeå. Ja, och så har vi förstås Piteå också, men det är ju flera månader gammalt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-12 17:40:38 följande:
    Mannen skulle avisas - det var därför han mördade två människor. Mer politiskt kan det väl inte bli. Och det är inte politisk propaganda att beskriva verkligheten.
    Det vet jag inget om, jag har visserligen följt stämningarna från rasistmobben på nätet men inte i dag.

Det är samma mekanismer överallt som triggar rasismen, här får två mördare stå som representanter för alla asylsökande.

Det som anonym (rösta sjuklöver) skriver här ovan är kännetecknande för den besinningslösa reaktionen på två besinningslösa mord.

"Välkommen till det nya Sverige, vad mer finns det att tillägga, folk ville ha hit våldsverkare från hela världen.

Så gnälla i efterhand på resultat av det är en smula korkat, fast det var i och för sig tanken från första början..."

Reaktionen på morden visar med all önskvärd tydlighet rasismens behov av att skuldbelägga ett utpekat kollektiv för enskilda personers gärningar.

Det är inte så längesen det var en pappa som mördade sin dotter i Uppsalatrakten någonstans. Jag minns att jag funderade på hur reaktionerna skulle ha sett ut om det inte hade visat sig vara en blond svensk som utförde dådet.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (rösta sjuklöver)
    FDFMGA skrev 2015-08-12 18:02:56 följande:
    Det vet jag inget om, jag har visserligen följt stämningarna från rasistmobben på nätet men inte i dag.

Det är samma mekanismer överallt som triggar rasismen, här får två mördare stå som representanter för alla asylsökande.

Det som anonym (rösta sjuklöver) skriver här ovan är kännetecknande för den besinningslösa reaktionen på två besinningslösa mord.

"Välkommen till det nya Sverige, vad mer finns det att tillägga, folk ville ha hit våldsverkare från hela världen.

Så gnälla i efterhand på resultat av det är en smula korkat, fast det var i och för sig tanken från första början..."

Reaktionen på morden visar med all önskvärd tydlighet rasismens behov av att skuldbelägga ett utpekat kollektiv för enskilda personers gärningar.

Det är inte så längesen det var en pappa som mördade sin dotter i Uppsalatrakten någonstans. Jag minns att jag funderade på hur reaktionerna skulle ha sett ut om det inte hade visat sig vara en blond svensk som utförde dådet.

reaktioner tyder på att detta är ingen nyhet, detta har sagts i många år att det kommer explodera i ansiktet på oss.

Gängkrig och granater var vist inte nog att få upp ögonen från vissa, det är tydligen inte mord på öppen gata heller, mord utförd av dom SD har varnat lääääänge nu.

Det har inget med skuldbelägning att göra, detta är mer, vad var det jag sa (faktiskt för åtta år sen för att vara helt exakt)

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-12 18:02:56 följande:

Ingen har skuldbelagt alla asylsökare. Men när man bara nämner att det var asylsökare så får man genast rasiststämpeln över sig och bli beskylld för att, jag citerar kofot här; "försöker vinna främlingsfientliga poäng på den här tragiska händelsen".
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.