FDFMGA skrev 2015-08-12 18:02:56 följande:
Det vet jag inget om, jag har visserligen följt stämningarna från rasistmobben på nätet men inte i dag.
Det är samma mekanismer överallt som triggar rasismen, här får två mördare stå som representanter för alla asylsökande.
Det som anonym (rösta sjuklöver) skriver här ovan är kännetecknande för den besinningslösa reaktionen på två besinningslösa mord.
"Välkommen till det nya Sverige, vad mer finns det att tillägga, folk ville ha hit våldsverkare från hela världen.
Så gnälla i efterhand på resultat av det är en smula korkat, fast det var i och för sig tanken från första början..."
Reaktionen på morden visar med all önskvärd tydlighet rasismens behov av att skuldbelägga ett utpekat kollektiv för enskilda personers gärningar.
Det är inte så längesen det var en pappa som mördade sin dotter i Uppsalatrakten någonstans. Jag minns att jag funderade på hur reaktionerna skulle ha sett ut om det inte hade visat sig vara en blond svensk som utförde dådet.
reaktioner tyder på att detta är ingen nyhet, detta har sagts i många år att det kommer explodera i ansiktet på oss.
Gängkrig och granater var vist inte nog att få upp ögonen från vissa, det är tydligen inte mord på öppen gata heller, mord utförd av dom SD har varnat lääääänge nu.
Det har inget med skuldbelägning att göra, detta är mer, vad var det jag sa (faktiskt för åtta år sen för att vara helt exakt)