• Zarina

    hur tidigt syntes era tvillingar? börjar hjärtat slå samtidigt?

    Var på vul idag 7+5, fostret mätte dock endast 7+1, bredvid såg läkaren även "något annat", som kanske var en skiljevägg och en klump/skugga/något. Inte ett tydligt foster eller så och inget hjärta. Jag blev så glad över ett hjärta så jag kom mig inte för att fråga desto mer om det andra. Men kan det vara ett tillbakabildat foster? Eller KAN det vara en till som utvecklas långsammare?

  • Svar på tråden hur tidigt syntes era tvillingar? börjar hjärtat slå samtidigt?
  • En PantherTant

    I vecka 7: två lika stora hinnsäckar men bara ett hjärta som slog. Läkaren sa det troligen är tvillingar. Fick ny tid 2 veckor senare. Då syntes två jämnstora levande foster.

  • Zarina
    En PantherTant skrev 2015-08-13 14:20:44 följande:

    I vecka 7: två lika stora hinnsäckar men bara ett hjärta som slog. Läkaren sa det troligen är tvillingar. Fick ny tid 2 veckor senare. Då syntes två jämnstora levande foster.


    Menar du 6+ eller 7+? Min läkare sa inget om någon hinnsäck ens, bara att där var något annat.... Knappast är det tvillingar!
  • En PantherTant
    Zarina skrev 2015-08-13 14:28:58 följande:
    Menar du 6+ eller 7+? Min läkare sa inget om någon hinnsäck ens, bara att där var något annat.... Knappast är det tvillingar!
    Vecka 7 betyder 6+
  • Minza83

    Jag var på tidigt vul i vintras och var typ i slutet på V5+ till början på 6+.
    Man såg då en gulekropp och fostersäck samt ett vagt blinkade hjärta. Bakom denna så kunde man se en till fostersäck, som såg tom ut.
    Gynläkaren sa då att det högst troligast inte skulle bli något av den tomma utan att den skulle tillbakabildas bara.

    Och det gjorde den.. :)

  • L i n n

    Jag gjorde ett VUL i vecka...6nånting och då såg läkaren bara en säck.
    Han sa också att det verkade vara mycket vätska i den och att det meat troligt skulle sluta i missfall.

    Jag fortsatte graviditeten och vid RUL i (vad man då trodde) v18 visade det sig att det var tvillingar och att jag var i v15.

  • Zarina

    Vad kan det ha varit hon såg, vad tror ni alternativen är? Handlar det om antingen en försvinnande tvilling, en tvilling som inte utvecklas i samma takt, en skugga (tycker bara det kändes konstigt att hon till och med visade det för mig om sannolikheten för skugga var stor)...? Och hon sa att hon ser "ÅTMINSTONE ett hjärta slå"... Kan inte sluta grubbla... Ska till MVC på tisdag men såpass dålig bild sjukhuset hade via vul kommer MVC med ultra på magen knappast att se något vettigt alls! Och till kub är det nästan en månad ännu...

  • modsey

    Redan v 5 + något ( nästan v. 6) när jag gjorde ett vul pga blödningar. Trodde ända till vecka 15 att det skulle sluta i ett till missfall eller att en skulle tillbakabildas vilket inte är helt ovanligt när man ser två så tidigt.
    I dag har jag två stora killar här hemma som fyller 7 år snart Solig

  • Ferrum
    Zarina skrev 2015-08-14 12:22:19 följande:

    Vad kan det ha varit hon såg, vad tror ni alternativen är? Handlar det om antingen en försvinnande tvilling, en tvilling som inte utvecklas i samma takt, en skugga (tycker bara det kändes konstigt att hon till och med visade det för mig om sannolikheten för skugga var stor)...? Och hon sa att hon ser "ÅTMINSTONE ett hjärta slå"... Kan inte sluta grubbla... Ska till MVC på tisdag men såpass dålig bild sjukhuset hade via vul kommer MVC med ultra på magen knappast att se något vettigt alls! Och till kub är det nästan en månad ännu...


    Hur har det gått för dig? Var det tvillingar? Var hos gynakuten i lördags pga en liten blödning, och läkaren såg ett embryo med pickande hjärta + "något annat". Hon sa att det kunde vara en tvilling som utvecklas långsammare.. Kan inte sluta grubbla precis som dig ????
  • tofslan

    Jättenyfiken på hur det gick för er?!

    Jag var på VUL idag i cirka vecka 6+2. Hon såg två hinnsäckar och ett hjärta som slog i det ena. Gyn sa att det är minst ett embryo men att hennes maskin var för dålig för att se bra. Jag ska få remiss till nåt ställe med bättre ultraljudsmaskin. Hoppas remissen kommer fort för spänningen är ju enorm nu!

  • majbebis2016

    Jag var på första vul i v 5-6, då sa läkaren att han inte riktigt visste vilket som var bebisen. (hjärtat hade inte börjat slå) Fick komma tillbaka 2 veckor senare för nytt VUL o då bekräftades de att det var tvillingar. Dock så förlorande vi dom i v18.

  • majbebis2016
    tofslan skrev 2015-10-20 21:23:43 följande:

    Tack för svar. Men usch vad tråkigt majbebis. Beklagar vad ni har behövt gå igenom!


    Tack!

    Vi väntar nu en bebis o hoppas de går bättre den här gången :)
  • tofslan

    Hej om nån läser denna tråd. Jag var på nytt ultraljud idag i vecka 9+ och nu gick det inte att ta miste på att det är två stycken! Så nu väntar man tvillingar då.

    Jag är chockad men glad.

  • Ferrum
    tofslan skrev 2015-11-11 12:16:23 följande:

    Hej om nån läser denna tråd. Jag var på nytt ultraljud idag i vecka 9+ och nu gick det inte att ta miste på att det är två stycken! Så nu väntar man tvillingar då.

    Jag är chockad men glad.


    Grattis! :)
  • Ferrum
    tofslan skrev 2015-11-11 13:49:06 följande:

    Tack Ferrum hur gick det för dej?


    Det var inte tvillingar, är i v 14+1 : )
  • tofslan
    Ferrum skrev 2015-11-11 19:17:56 följande:
    Det var inte tvillingar, är i v 14+1 : )
    Härligt vara inne i andra trimetern! :)
  • Sophie16

    Hade första VUL i v. 5 . två fostersäckar. har nytt vul i v7. jag är så nervös. hoppas o ber för två hjärtan. 

  • Pira

    Här är en "till" osäker (även om tråden är skapad för ett tag sedan).

    Testade positivt test hemma då jag hade mycket tydliga symtom, som dubbel storlek på bröst, illamående etc så vid tidigt Ul för att se hur allt låg till (då de trodde jag var längre gången) kunde de inte se om graviditeten satt rätt. Fick ta hormonprov med två dagars mellanrum och igår en ny tid för Ul.

    Läkaren såg att graviditeten satt rätt och att jag var gravid, men hon såg också tre "hål" bredvid varandra. I ett av dem såg man ett foster och ett hjärtslag men i de andra var hon osäker. Vi ska på uppföljning om tre veckor.

    Vi är smått chockade, för TRE stycken? Sen kan de som sagt tillbakabildas (får man missfall då) och om inte det händer innan nästa Ul? Och varför såg de inget förra veckan och nu tre "hålor" om de nu kan vara så att enbart en stannar?

    Ja många frågor, men vi hade inte ens planerat fler barn så det är lite knepigt alltihop :)

Svar på tråden hur tidigt syntes era tvillingar? börjar hjärtat slå samtidigt?