• Äldre 13 Aug 17:53
    1810 visningar
    18 svar
    -2
    18
    1810

    Vilket namn gillar du mest

    Nu har vår andra prinsessa kommit till världen och vi funderar mellan dessa namn. Stora syster heter Vanessa

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn gillar du mest
  • Socker­vaddsp­innen
    Äldre 13 Aug 18:00
    #1

    Jag röstade för Melissa då jag anser att Melissa passar bäst till systerns namn.

    Men jag gillar namnen Theresa, Stephanie och Gabriella (i den ordningen) bättre. Theresa och Stephanie kommer nog på samma plats.

  • Äldre 13 Aug 19:12
    #2

    Gillade Stephanie bäst.

  • Äldre 13 Aug 19:45
    #3

    Jag röstar på Gabriella. Melissa är för likt Vanessa. Stephanie passar bra också.

  • BCH52
    Äldre 13 Aug 19:54
    #4

    Röstar på Gabriella då det är mest olikt Vanessa. Jag tycker att det gärna blir lite "valpkullsvarning" när namnen liknar varandra eller är på samma tema. Alla namnen i sig är jättefina, ta det som passar bäst med efternamnet. Det är inte alltid man tänker på de där med efternamn på sin lilla bebis. Men de kommer ju att vara vuxna den största delen av sitt liv.

  • Anonym (Exet)
    Äldre 13 Aug 20:01
    #5

    Vanessa och Melissa, nej, nej, ger inga bra vibbar. Gabriella är vackert och rejält!

  • Socker­vaddsp­innen
    Äldre 13 Aug 20:08
    #6
    Anonym (Exet) skrev 2015-08-13 20:01:38 följande:

    Vanessa och Melissa, nej, nej, ger inga bra vibbar. Gabriella är vackert och rejält!


    Vanessa ger inga bra vibbar, punkt. Därför tycker jag att det vore orättvist att ge syrran ett schysst namn, så Melissa it is. Det är liksom ur samma "klass" så att säga.
  • Äldre 13 Aug 21:37
    #7

    Tycker att Gabriella passar bäst med Vanessa.
    Gillar Theresa, men tycker nog att det är lite för likt Vanessa.
    Melissa är däremot alldeles för likt.

  • Äldre 14 Aug 15:58
    #8

    Stephanie - Egentligen ett jättebra namn, det är bara inte min grej. Ogillar dessutom att det lätt blir "Steffi".

    Gabriella - Gillar! Vackert, ståtligt, seriöst, gångbart och enkelt. "Gabbi" okej smeknamn.

    Dolores - Oh, vad jag gillar det. Egentligen. Men det blir liksom lite "mycket" i vardagen, lite mycket att bära upp, lite väl teatraliskt. Och så lägg till Dolores Umbridge och det funkar inte för mig ;)

    Tiffany - Persson(som iofs är lite utav en idol), men nej, jag gillar det inte. Det passar inte alls i Sverige, känns lite för inte prinsessigt... men något i den stilen och kan bli "Tiffy" som smeknamn...

    Theresa - Det är underligt, Theresa och Therese har jag så svårt för, men Theresia gillar jag big time. Men Theresa är ett jättebra namn egentligen, lite eget i den här generationen dessutom.

    Melissa - Gillar inte. För prinsessigt, negativa kopplingar till persontypen och det ligger konstigt i munnen.

    1. Gabriella
    2. Theresa
    3. Dolores
    4. Stephanie
    5. Melissa
    6. Tiffany


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 14 Aug 17:03
    #9

    1. Stephanie
    2. Theresa
    3. Melissa
    4. Gabriella
    5. Tiffany
    6. Dolores

    Älskade alla namn! Tiffany passar bäst med Vanessa tycker jag :)

  • Anonym (J)
    Äldre 14 Aug 22:19
    #10

    Döp inte ett barn till "Dolores"! Det betyder "smärtor"/"smärta" på spanska... En hemsk betydelse att döpa någon till med andra ord.

  • Äldre 15 Aug 14:29
    #11
    Anonym (J) skrev 2015-08-14 22:19:08 följande:
    Döp inte ett barn till "Dolores"! Det betyder "smärtor"/"smärta" på spanska... En hemsk betydelse att döpa någon till med andra ord.
    De flesta namn lär betyda något negativt på något språk.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (J)
    Äldre 15 Aug 22:26
    #12
    fluu skrev 2015-08-15 14:29:19 följande:
    De flesta namn lär betyda något negativt på något språk.
    Fast Dolores är ett spanskt namn och betyder något negativt på det egna språket, plus att det är ett stort språk här i Sverige som man bl.a. kan välja att läsa som tredjespråk. Jag hade iaf aldrig döpt ett barn till ett namn som jag själv vet betyder något negativt och hade själv inte velat heta det heller. Vem önskar att ens barn ska förknippas med smärta?
  • Äldre 16 Aug 10:00
    #13
    Anonym (J) skrev 2015-08-15 22:26:23 följande:
    Fast Dolores är ett spanskt namn och betyder något negativt på det egna språket, plus att det är ett stort språk här i Sverige som man bl.a. kan välja att läsa som tredjespråk. Jag hade iaf aldrig döpt ett barn till ett namn som jag själv vet betyder något negativt och hade själv inte velat heta det heller. Vem önskar att ens barn ska förknippas med smärta?
    Så? Det finns flera stora språk som är representerade här och även i de språken lär de flesta namn betyda något negativt. Man kan inte tänka på precis alla ifs an buts. Så är det bara.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (fina)
    Sun 16 Jun 2019 18:47
    #14

    Gillar alla men mina favoriter är Delores och Tiffany.

  • Anonym (Sara)
    Sun 16 Jun 2019 22:50
    #15

    Dolores är riktigt vackert!

  • Anonym
    Fri 19 Jul 2019 00:52
    #16

    Av dessa, Gabriella!

  • Anonym (yoko)
    Fri 19 Jul 2019 01:25
    #17
    +1

    Urk, avskyr när folk hänvisar till sin unge som prinsessa. Prinsessa är en titel, och jag tvivlar på att det är Viktora som är inne på familjeliv.
    Gör er själva en tjänst och slopa uttrycket.

  • Fri 19 Jul 2019 10:15
    #18

    Gabriella

Svar på tråden Vilket namn gillar du mest