Inlägg från: Anonym (Seriöst?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriöst?)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Anonym (undrande) skrev 2015-08-15 11:12:37 följande:

Har någon av er någon psykiatrisk diagnos? (Lindrig) utvecklinfsstörning? Borderline? Asperger? Ätstörning? Annat? Någon av er som har ett tidigare eller pågående missbruk?

Vilken är den högsta utbildningsnivå ni uppnått? Har ni arbeten? Studerar ni? Arbetslösa? Sjukskrivna?

Hur ser erat sociala kontaktnätverk ut? Släkt och vänner? Möjlighet till avlastning samt råd och stöd?

Har någon av er tdigare varit i kontakt med socialtjänsten? Av vilken anledning i så fall?

Är ni extremt unga?

Stämmer det att erat barn föddes prematurt? Vet man av vilken anledning? Har barnet eller hade barnet någon sjukdom eller handikapp?

Inga anklagelser. Försöker bara bilda mig en uppdattning om er två.

Barn omhändertas inte per automatik för att man har en diagnos.

Barn omhändertas inte beroende på vilken utbildningsnivå man har uppnått.

Barn omhändertas inte bara för att man tidigare haft ett missbruk, men är nykter/drogfri idag.

Barn omhändertas inte beroende på hur ens kontaktnät ser ut, om man har tillgång till avlastning eller inte.

Barn omhändertas inte för att man haft tidigare kontakt med socialen, eller rentav om man har kontakt med dem under graviditet, förlossning och efteråt.

Barn omhändertas inte för att föräldrarna är extremt unga.

Jag har 2 diagnoser, ett tidigare missbruk och har av ekonomiska skäl kontakt med socialen. När min socialsekreterare fick reda på att jag var gravid gratulerade hon mig och blev jätteglad för min skull. Jag har två friska ungar hemma, jag har aldrig fått någon orosanmälan på mig och socialen kan inte bara komma och ta mina barn från mig pga nått av ovanstående.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund