• Anonym (bananen)

    åldersskillnad förhållande

    hej!

    jag är 18 år och blivit kär i en kille som är 23, vi har träffats ett tag och allt känns bra. kan även tillägga att han har barn på 5år som jag träffat. men saken är den, att min mamma kommer att gå i taket när hon får reda på detta, just åldersskillnaden kommer inte vara det stora problemet utan att jag träffar någon med barn. gör jag fel? är detta galet? vad skulle ni tycka om eran 18åriga dotter var i min situation?

    tacksam för råd.

  • Svar på tråden åldersskillnad förhållande
  • sofie9166

    Jag har 8år emellan mig och min partner.
    Men vi är båda "vuxna"
    Men 18-23 är stor skillnad. Men om allt går bra och det känns bra.
    Så vet man aldrig ni kanske passar tillsammans fast att det är stor åldersskillnad mellan er.
    Om det inte stör er så låt inte andra påverka ert förhållande.
    Ni har 5år emellan er och det är inte så farligt.

  • Erizajo

    Men det var ju ingen skillnad alls knappt! Ni är båda vuxna! Jag var 16 när jag blev tillsammans med min kille (som jag nu när jag är 30 år är gift med), han var då 22!

  • HäckHäxan

    Jisses det är ju ingen större skillnad, visst han har barn, men det skall ju bara din morsa ta och skita i faktiskt.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (tjej)

    Det var ju ingen ålderskillnad alls, bara 5 år mellan er. O din mamma har ingenting med erat förhållande göra eller att han har barn sen tidigare.

  • Anders 386

    Om min dotter blev tillsammans med någon som har barn så skulle jag reagera negativt. Speciellt eftersom du är så ung och kanske har begränsad erfarenhet av allvarligare förhållanden. Min dotter var tillsammans med en man med två barn under en kortare period. Jag kommenterade inte saken men tyckte inte det kändes kul. Det blir ju alltid så att han har ett ex och barn som måste tas hänsyn till i alla lägen. Det kan komma att styra många av hans val i framtiden, tex bostadsort. Så tänk dig för ordentligt. För din egen skull.
    Och det är ju också så att man gärna vill att föräldrarna också ska tycka om dom beslut man tar, det är ju viktigt att ha ett bra förhållande till sina föräldrar också även om det inte ska vara avgörande för ett sånt här beslut.

    Åldersskillnaden har absolut ingen betydelse, kanske tvärtom i ditt fall.

Svar på tråden åldersskillnad förhållande