• Anonym (Hämni­ngslös­)
    Äldre 17 Aug 21:19
    1263 visningar
    7 svar
    7
    1263

    Hur vart sexlivet efter barnen för er?

    Blir nästan paff när jag hör andra prata om sitt sexliv.

    Hur ofta har ni sex efter att ni fick barn?

    När hade ni sex första gången efter förlossningen?

    Är sexet bättre eller sämre?

  • Svar på tråden Hur vart sexlivet efter barnen för er?
  • Anonym (abc)
    Äldre 17 Aug 21:22
    #1

    Bättre, men det tror jag beror snarare på att vi så att säga lär känna varandra allt mer för varje år, inte för att vi fått barn.

  • Anonym (abc)
    Äldre 17 Aug 21:25
    #2
    Anonym (abc) skrev 2015-08-17 21:22:26 följande:

    Bättre, men det tror jag beror snarare på att vi så att säga lär känna varandra allt mer för varje år, inte för att vi fått barn.


    Sex har vi börjat ha ungefär när avslaget slutat, dvs efter ca fem till sex veckor.

    Vi har sex lika ofta nu som innan. Det går lite i perioder, om barnen är sjuka och vi är trötta av vaknätter blir det kanske inte så ofta, men det återgår till det normala efter ett tag.

    Vi har fem barn sammanlagt.
  • Anonym (sr)
    Äldre 17 Aug 21:28
    #3

    Det är helt okej, men eftersom vi tidigare ofta hade morgonsex så blir det inte lika ofta. Morgonsexet har uteblivit helt, men kvällssexet finns kvar i samma omfattning.

  • Anonym (Lova)
    Äldre 17 Aug 21:29
    #4

    Ja helt klart bättre här med, de är som att efter jag födde så uppskattade han min kropp på ett helt annat sätt..svårt att förklara, typ - innan sonen kom så va de mest pang på lite här och där, spontant. kanske 3-4 gånger/veckan

    Nu efter, han tar sin tid, han utforskar mer med händerna -alltså inte mellan bena så utan mer, kanske ett känsligt ställe som ljumsken, nacken, knävecket etc..-
    Väldigt finkänslig kan man väl säga. Så nu är de 1 gång om dagligen istället, om inte två, på natten ;) . Vilket ingen av oss klagar på såklart. Dagis och tvättid hjälper oss mest att uppnå detta med så. De går om man vill och alla är nöjda samtidigt :)

  • Anonym (Lova)
    Äldre 17 Aug 21:30
    #5
    Anonym (Lova) skrev 2015-08-17 21:29:43 följande:

    Ja helt klart bättre här med, de är som att efter jag födde så uppskattade han min kropp på ett helt annat sätt..svårt att förklara, typ - innan sonen kom så va de mest pang på lite här och där, spontant. kanske 3-4 gånger/veckan

    Nu efter, han tar sin tid, han utforskar mer med händerna -alltså inte mellan bena så utan mer, kanske ett känsligt ställe som ljumsken, nacken, knävecket etc..-
    Väldigt finkänslig kan man väl säga. Så nu är de 1 gång om dagligen istället, om inte två, på natten ;) . Vilket ingen av oss klagar på såklart. Dagis och tvättid hjälper oss mest att uppnå detta med så. De går om man vill och alla är nöjda samtidigt :)


    Ja just, vi hade väl sexet någon dag efter avslaget sluta, drygt 1 månad
  • Armage­ddon
    Äldre 19 Aug 09:54
    #6

    Tog några veckor innan det kom igång.

    Nu är den minste 2, och sexlivet är grymt bra. Visst blir vi avbrutna ibland, eller att barnen är vakna längre än oss, men kvalitén på sexet blir bara bättre och bättre. 1-2 ggr i veckan med knull, men det blir pill och smek nästan varje dag.

    Ibland tar vi igen missad kvällssex med morronsex när barnen tittar tv/spelar dator

  • Äldre 19 Aug 10:00
    #7

    Vårt sexliv blev så mycket bättre efter att sonen kom. Inte för att vi har sex jätteofta 1-2 ggr i veckan och i perioder mindre. Men kvaliteten på sexet är så mycket bättre. 4-5 veckor efter förlossningen hade vi sex.

Svar på tråden Hur vart sexlivet efter barnen för er?