• Johan70

    Dejt som aldrig dök upp?

    Det har hänt att jag har bokat en dejt med en kvinna och sedan har hon bara inte dykt upp eller givit återbud med väldigt kort varsel. Varför gör folk så?

    Har du någonsin skippat en inplanerad dejt och har du i så fall meddelat dig med den du skulle ha träffat? Vad har varit skälet till återbudet och har du varit ärlig med det?

  • Svar på tråden Dejt som aldrig dök upp?
  • Anonym (Fia)

    Inte dykt upp har jag gjort en gång, bara för att vara elak (jag var ung och killen hade betett sig illa mot min bästa vän, så jag bestämde mig för att hämnas på honom på en massa olika, fåniga sätt).

    Ställt in dejter har jag gjort ett antal gånger, av en flera olika anledningar. Sjukdom, att jag inte haft lust att gå ut, att jag fått en stor finne på hakan, att jag hellre ville träffa någon annan den kvällen o.s.v. Jag har alltid gett åtminstone några timmars varsel, vet inte om det räknas som väldigt kort eller inte. Oftast har jag nog inte varit ärlig om orsaken.

  • Gizmo

    Fy fan vad taskigt mot dig. Hur svårt kan det vara att skicka ett sms om att man ångrat sig?

  • Johan70

    Det verkar inte vara många som har erfarenhet av detta. Jag trodde att fler skulle ha något att säga.

  • Johan70
    Gizmo skrev 2015-08-21 08:28:01 följande:

    Fy fan vad taskigt mot dig. Hur svårt kan det vara att skicka ett sms om att man ångrat sig?


    Tack.

    Jag blir riktigt ledsen nu. Tydligen är jag nästan den ende som har råkat ut för så'nt här.
  • Anonym (n)

    En person jag mötte på en dejt, berättade i sin tur om en dejt där han fegade ur. Han var på väg dit och såg kvinnan på håll på mötesplatsen. Hon såg inte alls ut som på fotona så han tvärvände faktiskt. Gick interns fram och han skämdes för det men han blev ställd av att hon inte såg ut som sina foton (de var väl gamla). Inte alls ok beteende tycker jag. han kunde väl messat nåt åtminstone.

    jag har en gång ställt in pga en rejäl förkylning med hemskt halsont så jag mailade om det och förklarade. Vi bokade dock en ny dejt en vecka efter (vilket var en lyckträff för vi är ff ihop 1,5 år efter Skrattande )

  • Pentra

    Jag har flera gånger upplevt att killen som man bestämt träff med inte dyker upp. Allt från att ett återbud lämnas inom ett par timmar innan; skyller på att han måste skjutsa en kompis eller att han måste fixa sin gamla mors dator som pajat etc.; till att han inte dyker upp alls utan att ens ha lämnat återbud, och man själv har stått där som ett fån och väntat. ... Min nuvarande sambo har upplevt i stort sett samma sak då han typ åkt ett antal mil för att ses på ett café men ingen dyker upp. ... Det kan ju, mot alla odds, ha hänt något allvarligt, men att avboka för tramssaker eller att inte dyka upp alls till en planerad träff, utan en endaste ursäkt efteråt, anser vi vara både respektlöst och ohyfsat. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Johan70

    Jag blir på sätt och vis glad över att det inte finns fler som har erfarenhet av detta.

    Samtidigt gör det mig lite bedrövad, att jag skulle vara så (nästan) ensam om att ha upplevt att ha blivit dissad på det viset.

  • Johan70
    Anonym (n) skrev 2015-08-25 10:55:49 följande:

    En person jag mötte på en dejt, berättade i sin tur om en dejt där han fegade ur. Han var på väg dit och såg kvinnan på håll på mötesplatsen. Hon såg inte alls ut som på fotona så han tvärvände faktiskt. Gick interns fram och han skämdes för det men han blev ställd av att hon inte såg ut som sina foton (de var väl gamla). Inte alls ok beteende tycker jag. han kunde väl messat nåt åtminstone.
    ...


    Visst borde han ha messat eller så. Å andra sidan är det ju inte heller skyst att ha bilder som inte stämmer överens med nuvarande utseende.
  • Anonym (Hrm)
    Anonym (n) skrev 2015-08-25 10:55:49 följande:

    En person jag mötte på en dejt, berättade i sin tur om en dejt där han fegade ur. Han var på väg dit och såg kvinnan på håll på mötesplatsen. Hon såg inte alls ut som på fotona så han tvärvände faktiskt. Gick interns fram och han skämdes för det men han blev ställd av att hon inte såg ut som sina foton (de var väl gamla). Inte alls ok beteende tycker jag. han kunde väl messat nåt åtminstone.


    Fast hon var sig tillräckligt lik på fotona för att han skulle se att det var hon? Då borde han faktiskt ha gått fram och sagt hej, tycker jag.
  • Johan70
    Anonym (Hrm) skrev 2015-09-10 23:59:30 följande:
    Fast hon var sig tillräckligt lik på fotona för att han skulle se att det var hon? Då borde han faktiskt ha gått fram och sagt hej, tycker jag.
    Ja, det är ju faktiskt sant.

    Fast man kan ju fega ur just i stunden. Det är inte hedervärt, men rätt så mänskligt.
Svar på tråden Dejt som aldrig dök upp?