Var Ikea-dådet invandringens fel?
I just det här specifika fallet råder det inga inga som helst tvivel.
I just det här specifika fallet råder det inga inga som helst tvivel.
Nej, det tycker jag inte! Jag är invandrare men skulle aldrig kunna döda en människa!
Nej, det är marsianer som kom hit från Jupiter där dom har sommarhus och teleporterade bort halsen på två svenskar i experimentsyfte.
Har absolut inget att göra med massinvandringen, ingenting alls,
Vilken underlig fråga. Det är väl självklart att om inte mördaren invandrat så hade han varit i hemlandet.........voila...mordet hade inte skett! Vad vill du ha för svar? Det kan ju indirekt vara Kamprads fel som en gång startade IKEA?
Men Kamprad då? Har han ingen skuld tänker du?
Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.
Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
Ok my bad, jag hade tydligen fel för mig. Dock, lever man som papperslös, har fått ett avvisningsbesked redan 2013 så skulle mannen inte ha befunnit sig här alls.
Det finns 10.000-tals gömda papperslösa i Sverige som staten inte har någon koll på.
*suuuuuuuck*
Förvänta dig inte att jag ska mata dig. Jag kommer inte leta åt dig, det får du göra själv.
Det finns en gigantisk tråd om detta på Flashback. I tråden finns bilder på vad som ser ut att vara en halshuggen kvinna, där finns vittnesuppgifter från folk som varit på ikea, t ex att vårdpersonal som kom till platsen tittade på offren och direkt insåg att det inte fanns något att göra, så döda var offren, där finns en brusig audiofil där någon ropar "allah akbar" flera gånger, och suddiga bilder på busshållplatsen och mannen som sprang dit (troligen den icke skyldige) och MYCKET MER.
Happy hunting. Kom ihåg att använda sökverktyget på sidan. Hitta tråden först, den är nog uppe på "aktuella ämnen"
Nej han var inte paoperslös i ordets rätta mening eftersom han borde ha utvisats redan 2012 första gången och 2013 andra gången.
Är det kutym hos Migränverket att när dessa får avslag så irrar de omkring planlöst i Sverige i ett år och söker igen och efter ett år igen? I såna fall måste Migränverket göras om från grunden!! I andra länder har man koll på folk och efter avslag ser till att de går ombord planen, tågen osv.
Flashback? Nu hoppas jag du skämtar med oss!!! Du kan väl åtminstone lägga upp en länk så vi vet vilken du menar.
Delvis, inga asylsökande, då hade det ju inte funnits någon där på Ikea som kunnat gjort detta. Men det kan säkert hända igen ändå av en av alla psyksjuka som springer löst där ute. Det största problemet är Migrationsverket och politikerna, det är deras fel att detta hände. Då någon får utvisningsbesked så ska dom hållas inlåsta, eller utvisas direkt. Finns mycket mer som är så totalt fel med migrationen och hanteringen.
Var norrköpingsdådet, hagamannen, lasermannen, Anders Englund, m.m svenskarnas fel? Ungefär lika dum fråga!