• sjuttiofemman

Var Ikea-dådet invandringens fel?

Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.

Vad anser du, är det invandringens fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-23 11:57:52 följande:
    Tänk om du hade ett hjärta
    Om jag inte hade ett hjärta skulle jag vara död.
    Give ´em Hell!
  • November Rain
    Nerfherder skrev 2015-08-23 11:44:52 följande:

För att Sverige inte är ett U land.

Öppna ditt hjärta

Nej använder hjärnan istället. På det här viset bli vi snart ett U-land.

Vill Sverige och EU hjälpa dessa länder, då får dom åka dit och hjälpa dom, alla kan inte bo här.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-08-23 12:02:02 följande:

Om jag inte hade ett hjärta skulle jag vara död.

Oj jag glömde följa mitt eget råd. Smiley för att indikera skämt.
  • Nerfherder
    November Rain skrev 2015-08-23 12:06:30 följande:

Nej använder hjärnan istället. På det här viset bli vi snart ett U-land.

Vill Sverige och EU hjälpa dessa länder, då får dom åka dit och hjälpa dom, alla kan inte bo här.

Hur tänkte du nu?
  • Oerjan Lax
    odie skrev 2015-08-23 09:03:23 följande:

Var norrköpingsdådet, hagamannen, lasermannen, Anders Englund, m.m svenskarnas fel? Ungefär lika dum fråga!

Inte alls samma sak! Här gick mannen DIREKT från Migrationsverkets möte om info kring utvisning, han fick veta sen tidigare att han inte kan ansöka om att stanna i Sverige eftersom han hade UPPEHÅLLSTILLSTÅND I ITALIEN! - och gick direkt därifrån till IKEA, där han greppade två knivar och gick till attack varpå han sen försökte ända sitt eget liv!!

Om du prompt måste jämföra med någonting annat, så jämför med dåden "järnspettsmördaren" där en psyksjuk man svingade ett järnspett mlt inbillade monster och dödade flera, eller mannen som vansinneskörde i Gamla stan och mejade ner folk i tron att de ville döda honom, eller galne mannen som mördade två varav en kvinna +50 och en liten pojke i Linköping.

De här dåden kan du ju jämföra med - ända tills dess att alla offentliga papper släpps i det här fallet. Nu pratar jag om förundersökningsprotokoll, förhörsanteckningar och tingsrättens måldokument.
    DÅ först får vi veta sanningen om det här fallet. Och är det som jag tror så kommer det ha väldigt lite gemensamt med de du radar upp.
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • grind

Ja, uppenbarligen hade det inte skett om vi nekat flyktingar tillträde hit.

• grind
    odie skrev 2015-08-23 09:03:23 följande:

Var norrköpingsdådet, hagamannen, lasermannen, Anders Englund, m.m svenskarnas fel? Ungefär lika dum fråga!

Grågan var inte om det är invandrarnas fel utan om det är invandringens fel. Märkligt att vissa har så svårt att särskilja detta.
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 14:36:42 följande:

Ja, uppenbarligen hade det inte skett om vi nekat flyktingar tillträde hit.

Så du vill stänga alla gränser och kasta ut dem som finns här?
  • Nerfherder
    apburen skrev 2015-08-29 14:47:12 följande:

Givetvis är det invandringens fel, hade ne*ern inte varit här så hade ¨det inte hänt.
    Enkel matematik.

Där kom apburen och försökte slänga eld på veden :D
  • grind
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:44:54 följande:

Så du vill stänga alla gränser och kasta ut dem som finns här?

Beror ju på vem det är. Personer som visar att de bidrar till samhället bör få stanna. De som gjort brott eller går på bidrag ska kastas ut.

Om någon söker asyl i ett EU land ska den skickas tillbaka direkt istället för som nu givas möjlighet attvandra vidare i EU.
Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?