• Anonym (Mobbad)

    Blir mobbad hela tiden

    Kan berätta lite om min bakgrund. Jag är adopterad från Syd Afrika. Mina föräldrar vita och är läkare. Vi bor i ett fint ställe utanför Göteborg. Grejen är där vi bor är jag ända svart person och alla mina kompisar är vita svenskar. Jag brukar kallas n**er, bruno och andra ord som inte känns helt hundra.


    Så fort det nämns invandring eller någonting om utländska tittar alla på mig på ett hånande sätt. Jag är så trött på det här. Det är inte jag som har valt att komma hit och har ingenstans att gå tillbaka.


    Mina föräldrar verkar inte förstå problemet trotts jag berättar att jag mår så dåligt av allt det här.


    Snälla hjälp mig. Hur kan jag lösa det här?

  • Svar på tråden Blir mobbad hela tiden
  • natalia89

    Sätt ner foten, även om det känns svårt! Mobbning är ALDRIG ok! Berätta för dina "kompisar" att du mår dåligt av det sätt dem behandlar dig på, och att du blir ledsen när dem kallar dig såna saker. Ta även ett snack med dina föräldrar och försök få dem förstå din situation och att du kanske behöver deras hjälp. Har du någon annan vuxen i din närhet som du känner dig trygg med? Tex lärare?

  • Anonym (Adopterad/Indien)

    Prata med skolsköterskan på din skola.

    Har aldrig blivit mobbad på grund av min hudfärg, tack och lov. Men däremot för min längd, är bara 143 cm.

  • Anonym ("den lilla mörka")

    Försök att prata med dina föräldrar igen! Jag växte själv upp som nästan ensam mörk person i grundskolan och ibland var det riktigt jobbigt, så jag hoppas du hittar din väg! Fundera länge och noga om de vänner du har verkligen är värda att umgås med om de är så hånfulla mot dig. Ingen ska behöva känna sig rasifierad på det där sättet :( Lycka till ? 

  • Anonym ("den lilla mörka")

    Det där frågetecknet var egentligen ett hjärta. Ett liten fotnot bara.

Svar på tråden Blir mobbad hela tiden