• Anonym (Ful, fet och fyllda 40)

    Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?

    Tips och idéer mottages tacksamt. Här är vi (främst jag) mest intresserade av att sova när barnen lagt sig för kvällen, jag känner mig oattraktiv och mannen i mitt liv är rätt tråkig han med. Så. Ge mig tips så vi kan börja leva igen

  • Svar på tråden Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?
  • Anonym (Inga tips)

    Har inga tips, är också mest intresserad av att sova, jag och min sambo har inte haft sex på 3 veckor och då har vi inte ens några barn. Måste vara ännu svårare med barn, var glada om ni får till det 1 gång i månaden typ

  • Anonym (Svar)

    Min sambo fick fart på det genom att säga att hon nog ville lämna mig och familjelivet.

    Det tog henne några veckor innan det knullades på fyllan och nu är familjen splittrad.

    Tipset är dock att inte lösa det på det sättet. Alla andra sätt är bättre!

  • Fjäril kär

    att göra något konkret åt det man finner oattraktivt är ju det första båda två kan ägna sig åt. 
    Och nej jag menar inte att banta 12 kg utan mer ägna sig åt att göra sånt som kan få en att känna sig lite snyggare redan här och nu.  Klipp dig, färga håret, duscha ofta, använd deo, alltid se till att du har riktiga kläder på dig o inte sjavar runt i joggingbrallor och tshirt hela tiden.  
    Ha alltid snygga underkläder på dig.  Ja allt låter ytligt men att se snygg ut gör mycket för självkänslan och attraktionen.  För visst känner man sig lite fräschare och piggare med ett par jeans , kammat hår och en topp än att gå runt i mysbrallor och otvättad tofs? 

    att alltid vara ren och fräsch bättrar dessutom på chanserna att ha spontant sex eller hångel när man slipper tänka på att man måste duscha och fixa till sig och oj vad jobbigt det blev...  

    se också till att ni prioriterar rätt. Vill ni ha en kväll tillsammans lite då och då så planera för det och prioritera så ni inte sitter där när kvällen kommer och du viker tvätt kl 21 och han halvsover vid tv:n  och sen är det puss och godnatt.   Planera att om två dagar ska ni ha vuxentid, stäng då av datorer och mobiler, släpp alla måsten , fixa lite fika och sen kryper ni upp i soffan tillsammans och myser och bara är tillsammans. lyssna på musik, se film ihop eller bara prata med lite tända ljus i bakgrunden.  Rätt vad det är så kommer lusten och sexet! 

Svar på tråden Hur får ni som småbarnsföräldrar fart på (sex)livet?