• FrökenAvig

    Förslag på böcker tack!

    Ok jag erkänner, jag är lite smått förtjust i Aniiee och det här är en ren efterapning till tråd. För även om jag gillar Aniiee så delar vi inte boksmak... Därför hoppas jag att någon kan ge mej tips på ROLIGA böcker att läsa! 
    Jag vill inte läsa några djupa böcker alls, inget läskigt/gråtit/kärleksaktigt. Jag vill bara ha roligt och lättsamt.

    Så ge mej ditt bästa tips!

  • Svar på tråden Förslag på böcker tack!
  • Fjäril kär

    Hundraåringen som klev ut genom fönstret ,  samt boken  En man som heter Ove. 

    Prova även Catharina Igelmann sundman  och  Kaffe med rån 

  • lövet2

    Karin Brunk Holmqvist har skrivit en hel hög med böcker. Alla är roliga, men jag kan inte peka ut någon speciell av dem. Roliga må-bra-böcker i alla fall.

    En man som heter Ove av Fredrik Backman. I början kändes den som en deppig bok, men den blev roligare och roligare ju längre jag läste. Härlig bok!

  • FrökenAvig

    Karin Brunk Holmqvust har jag läst alla av, älskar henne. En man som heter Ove (+Britt-Marie var här) och hundraåringen har jag också läst. Helt i min smak!

    Tre män i en båt har jag inte ens hört talas om, ska kollas upp!

  • FrökenAvig

    Kaffe med rån och låna är silver, råna är guld har jag också läst. Även det helt i min smak.

    "T-Rex - rör inte mitt mord" är en annan favorit (om någon annan skulle vilja ha förslag på en rolig bok.

  • Aniiee

    =P

    Några nyutgivna chick-lit kanske kan vara något? (på engelska, vet inte om de översatts än/kommer översättas)

    Lawyer for the dog av Lee Robins
    Rules for the reckless (serie) av Meredith Duran
    My very best friend av Cathy Lamb
    Confessions of a Queen B* av Christa McHuges
    The coincidence of Coconut cake av Amy E Reichert
    Maybe in another life av Taylor Jenkins Reid


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Vogue

    Janet Evanovich böcker och Mark Levengoods "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" samt de andra två i samma serie (?). Evanovich var länge sedan jag läste men just då var de hysteriskt roliga. Levengoods böcker skrattgrät jag mig igenom.

Svar på tråden Förslag på böcker tack!