Vem behöver ambulans?
Shit pomfritt arg much??
Alltså först och främst så ja närakuten kunde ta hand om mig till viss del, de ansåg jag var såpass dålig att jag skickades vidare med ambulans med blåljusen på, jag som pga av smärtan yrade och min stackars mor sittandes bredvid helt till sig av oro, maxat ut diklofenak dosen så de visste knappt ens vad de skulle ge mig... Blev inlagd och det kan de inte göra på närakuten, dessutom var närakuten inte öppen mellan 22-07 på vardagar och inte alls på helger vilket inte gav mig något val... Sen dessutom som roligt tillägg så visade det sig att jag är allergisk mot medicinerna vilket såklart förvärrade saker rejält.
Och jo jag skriver HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHA för han var hysteriskt rolig. Situationen var hysteriskt rolig i hur bisarr den var. Jag skrattade så jag grät i smärtan över att min dåvarande i paniken (han var inte onykter hade tagit en öl....) över att se mig skadad gjorde det som han trodde var helt hysterisk, han gjorde vad han trodde var rätt, för han var rädd och orolig och reagerade med att göra vad han fått lära sig, skadar någon sig så ringer man 112, hans normala vett försvann i skräcken. Och jo jag tycker det är roligt! Så ja jag tänker sluta mitt inlägg med HAHAHAHAHAHAHAHAHA så mycket jag vill!!
Kan ju tillägga att du verkar väldigt konstig i dina inlägg inte bara i denna tråden utan i andra inlägg du gjort i andra trådar. Vet om att andra ambulanssjuksköterskor har påpekat att du inte jobbar med detta för du har för dålig insikt i hur jobbet verkligen går till... Jag brukar inte lyssna på sånt, men ditt inlägg om triage och kakor fick mig att börja undra...
För sist jag kollade var det inte på ambulanspersonalens godtyckliga tyckande man avgjorde vem som kommer först. Utan på helhetstillståndet....