• Ambulansliv

Vem behöver ambulans?

Anonym ( ) skrev 2015-08-29 13:08:12 följande:

Därför att du beter dig som en skadad person och därför behöver vård. Även vård under transport.

Så nej, vare sig kränkning, pajkastning eller ot.

I rest my case vad gäller dig o dina likar. Bara jär för att förstöra en seriös debatt. TRIST!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (Hmm) skrev 2015-08-29 11:19:41 följande:

Sjukvård finns ju av en anledning och att då ta förgivet att gemene man kan och vet allt är ju lite fel.. Sen att man inte ringer för skoskav och liknande bör ju för alla vara självklart.

För att få hjälp näran behöver det!! Men det går mer o mer ut på att tala om för folk att det här är inte akut även om skoskavet blöder, det går att åka egen bil m sårskada osv!!! Sånt pysslar vi med när vi eg borde stå lediga o snabbt nå folk som är riktigt sjuka!
  • Ambulansliv
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 13:09:01 följande:

Står ingenting om att man ska mptivera sitt svar men har nu gjort det.

Förstår att du inte förstår att motiverar svar gör man i en seriös o konstruktiv debatt...det är svårt för en del. Gång på gång blir jag påmind!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:18:34 följande:

Ringer 112

Precis som en hel hög andra i*i*ter som inte förstår bättre...
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:21:37 följande:

Så du är ledig idag? Ingen jour eller så?

Jour är förlegat....
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:21:37 följande:

Så du är ledig idag? Ingen jour eller så?

Dessutom på väg på larm men körde fel så det tar väl en 35 min innan vi är framme..snurrar rejält...tid att skriva vettdu...*inser att jag är på väg neråt samma nivå som många andta här inne*
  • Ambulansliv
    Anonym (a) skrev 2015-08-29 11:20:05 följande:

just därför orkar jag inte vara med i denna "debatt" någo mera. så många oseriösa inlägg, så man blir juh bara uppretad.

tycker som TS (och håller för övrigt med h#ns argument i första inlägget) att låt dom seriösa sköta denna disk. och låt oss få prata ut om hur det verkligen är att jobba i vården.

jag lämnar detta ämne nu, och hoppas i framtiden att vi får någon lösning på  problemet!

lycka till......

Ja det är trist att det ska bli så här. Vi får trösta oss med att det är folk som inte fattar och inte har argument nog!
  • Ambulansliv
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 13:27:15 följande:

Skriver du här samtidigt som du kör?!

Synd du inte läser innan du skriver...VI!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 13:27:53 följande:

Kör du som du debatterar kan jag tro att det tar ett tag

Så dumt så det finns inte....
  • Ambulansliv
    Anonym (svårt) skrev 2015-08-29 13:59:05 följande:

Jag hoppas verkligen att Ambulansliv inte arbetar som ambulanssjuksköterska på riktigt.

Så otrevlig och massor av !!!!!!! Det räcker med ett ! Om jag skulle bli svårt sjuk och behöva ambulans vill jag verkligen inte ha dig spottande av ilska över mig.

Sköt nu ditt jobb istället för att sitta här och skriva. Otroligt vilka människor det finns.

För vilken gång iordningen får jag höra det???????

Och lika många gånger förundras jag över hur folk likställer familjeliv m IRL!!!!!!!!!! Hur man inte kan förstå att bakom varje nick finns en människa som kanske tar chansen att tala ut och slippa behöva vara så himla korrekt som man är IRL!!!!!!! Trist!!!!!!!!! Och dessutom bedömmer efter antal utropstecken!!!!!!!!!!
Svar på tråden Vem behöver ambulans?