• Ambulansliv

Vem behöver ambulans?

Anonym (be) skrev 2015-08-29 14:06:33 följande:

Ja,vi får hoppas att h*n i verkligen inte arbetar som ambulanssjuksköterska utan mest rent allmänt har ett intresse för det yrket.

Se svar ovan jag jobbar sen 12 år. Testa mig gärna!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 14:16:57 följande:

Jag håller med dig om att det sista är det mest troliga.

En otrolig viktig egenskap i yrket som ambulanssjuksköterska är just att kunna behålla lugnet oavsett patientens tillstånd/hur patienten uppför sig.

Vilken tur att jag har den egenskapen IRL. Men ockdå tur att FL finns så man kan få utlopp för sina agressioner folk blir så provocerade!!!!! Men ändå trist att antagonisterna hela tiden skall in o förstöra. Kan bli väldigt bra o konstruktiva diskussioner när rätt folk som klarar av det hamnar i samma tråd. Men jag har förlikat mig, det är FL o dubbelanonyma fegisar skall ALLTID förstöra, trist på riktigt!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 14:22:57 följande:

Ah så det är därför du är här. Ok då ska vi inte ta dig på allvar.

Nä med din inställning o oförmåga att föra konstruktiva diskussioner så tar ingen den andre på allvar öht....ska bara försöka hålla ordning på alla dubbelanonyma fegisar jag inte ska ta ett dugg på allvar och riktigt kan freaka ut på *moaaaa* osså lite !!!!!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (be) skrev 2015-08-29 14:27:44 följande:

Fast hade du VERKLIGEN arbetat som ambulanssjuksköterska hade du även i denna pågående debatt på FL kunnat behållit lugnet då det just ingår i arbetet som ambulanssjuksköterska att kunna behålla lugnet i diskussioner i upplysande syfte.

Jag är så lugn o harmonisk o bara älskar dessa utflippade diskussioner. Ivarje fall en stund till. Sen blir jag nog arg.....osså !!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 14:46:42 följande:

Hej Ambulansliv

BORTGJORD!!!!! Bye bye på ett tag!!!!!!!!!!!
  • Ambulansliv

Minns ni att Ambulansliv var på väg på larm????....återkommer snart????????????

• Ambulansliv
    Anonym (alla) skrev 2015-08-29 20:55:00 följande:

Nej vi har förträngt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trots att ni var så engagerade, mysko....
  • Ambulansliv
    Anonym (svårt) skrev 2015-08-29 21:44:36 följande:

Vore fint om du kunde uppge var du arbetar Ambulansliv.

Tror inte att du faktiskt jobbar som ambulanssjuksköterska, men om du nu gör det vill både jag och några med mig veta vilken bil du arbetat i idag. Om du inte kan/ vill styrka att du verkligen arbetar med det du gör så tycker jag att du ska lägga ner nu.

Skriver inte mer i denna tråd men följer den. Det är vi flera som gör.

Iom att jag som leg ssk har tystnadsplikt så är det big nono att berätta var jag jobbar. Men är ni lite smarta så kan ni säkert komma på frågor som bara en ambulanssjuksköterska kan svara på. Även om jag skriver 3 89 9610 så vet ju inte ni var det är.
  • Ambulansliv
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 22:02:47 följande:

Nej, en leg ssk har inte tystnadsplikt om vart man jobbar. Du kan ju knappast jobba inom vården om du inte ens vet vaz tystnadsplikt innebär.

Ser till hela liver på FL. Ska jag kunna ta ex fr verkligheten kan jag inte berätta var jag jobbar. Risken att mån känner igen sig är för stor.
  • Ambulansliv
    Anonym ( ) skrev 2015-08-29 22:03:50 följande:

Jag gillar att jobbs med Rakel och Lucas. Gör du?

Det var trauma att introducera Rakel fråm Aurora. Men nu, 4 år senare, eller är det 5? Så är det ju riktigt bra! Mkt bättre hörbahet. Lättare att nå andra enheter o andra blåljusorganisationer. Och nån gång kul att skämta m kollegor.

Lucas har jag inte använt så mycket. Jobbar extra i annat område där Lucas finns. Haft ngr enstaka uppdrag m HLR där och det underlättar ju betydligt näran bara är två. Larynx o io är satta fort o algoritmen följs bättre. Sen är ju forskningen inte helt överens vad jag förstår. Sett grisiga gropar mär vi avslutat. Är nåt helt om vi fått igång pat?
Svar på tråden Vem behöver ambulans?