Inlägg från: White Tiger |Visa alla inlägg
  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 00:08:25 följande:
    De som flyr vill inte vara delaktiga i krig, du menar att de ska tvingas kriga i underläge dessutom? Det du anser är att vanliga människor, som haft vanliga jobb innan kriget ska göra är att tvingas in i en sådan dödsfälla?

    Om det finns pengar nog i en familj så att en person kan resa, ska de skicka mormor eller något av barnen, eller den som har störst chans att klara resan och bäst förutsättningar för att stabilisera sig i landet så denne kan hjälpa resterande av familjen?

    Ganska enkelt egentligen.

    Du tycker det handlar om lyx? Ser du det som lyx att inte bo i flyktingläger så måste jag säga att du har en mycket ödmjuk syn på livet. Vilket förvisso även jag anser mig ha, även om ordet lyx har helt annan innebörd för mig.

    Hört talas om den lilla jordnöten vid kusten som är omringad av Israel? Gaza remsan heter den, en gång var den mycket större. Men sedan började Israelerna ta över landet, och mörda folket i flera decennium. Tills det bara var en liten remsa kvar, då fortsatte Israel att bomba remsan och mörda människorna som bor där medans omvärlden såg på och fortsatte trots det ha relationer med Israel... (Fortsättning följer, eftersom detta fortfarande pågår)

    Det inlägget borde stå före det du citerar för du upprepar bara nått som är bemött, dom som så kallat flyr är dom enda som kan vara delaktiga i kriget för inte fan ska kvinnor gamla och barn sköta slaget mot is under tiden männen sitter på trottoaren här eller i Finland och kräver bättre mat och bostad.
    Eller gruppvåldtar kristna, eller knivhugger kristna, eller halshugger kristna som börjar bli mer och mer utbrett bland "asylanter"


    Givetvis handlar det om lyx, lyx att slippa ta sitt ansvar när man planterar arslet framför tv,n och kräver att få hit familjen, lyx inte från denna jord, ingenstans i historien har det hänt innan.


    Det var du som försökte måla ut judar till nått dom inte är, judar står på sig när dom kan och behöver, det jämförde du med horder av araber som just nu överger sina familjer i det absolut sämst tänkbara tid.
    Judar har varit tvungna att skydda sig mot terror i decennier, inte fan försöker dom fly för att säkra kvinnor i efterhand, fler judar flyter till israel nu än nånsin för i eu är dom inte längre fredade från muslimsk förföljelse.


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 09:15:33 följande:
    De som ska delta i krig är inte vanliga människor som inte är tränade för det, och som inte vill eller har deltagit i konflikten, utan snarare hamnat som åskådare i skottlinjen. Oavsett kön.

    Detta stycket du skrev; under tiden männen sitter på trottoaren här eller i Finland och kräver bättre mat och bostad.

    Eller gruppvåldtar kristna, eller knivhugger kristna, eller halshugger kristna som börjar bli mer och mer utbrett bland "asylanter"

    Är ingenting annat än din generaliserande åsikt utifrån enstaka individers handlande. Majoriteten av de som flyr vill leva i lugn och ro, inte komma hit för att fortsätta ha konflikter.

    Nyss skrev du att de var "lyxflyktingar" för att de söker sig från de överbefolkade flyktinglägren. Nu vill de allihop "parkera arslet framför tvn", hur ska du ha det egentligen? Hur tycker du att jag ska bemöta dina individuella påhitt som detta? Det innehåller ingen relevans öht.

    Men judarna flydde ju, då är de ju desertörer enl dig.

    För det första så tycker jag bara att det är osmakligt att du jämför det vad judar råkade utför med det vad araber självmant gör nu.
    Lågt om nått.


    För det andra, vem ska ställa upp för sina länder om inte folket som bor i dom?


    Nej, det är inga generaliseringar, som länkat till tidningen i Finland där detta är nytt, samma beteende har vi sett överallt där lyxasylanter infinner sig.

    Vill du ha tips så bemöter du argument efter argument, en åt gången, jag skrev om lyxasylanter först, bland dom gömmer sig terrorister och riktiga muslimer som helt enkelt avskyr allt vad vi står för och är ute efter att skada oss som vi har sett på diverse mottagningar i Tyskland och Sverige.
    Blanda inte ihop dessa grupper då den första vill bara ha pengar för inget medan den andra vill ha pengar för att döda oss.
    Oavsett vilken grupp man tillhör så tillför man inget positivt varken till länder dom siktar på eller hemländer dom överger.


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 10:36:48 följande:
    Det som är lågt är att kalla den civila befolkningen som flyr för desertörer. Vanliga människor som inte vill annat än att leva sina liv i lugn och ro, som fallit offer för ett krig som ingen av dem varken skapat eller vill befinna sig i.

    Det finns inga lyx-flyktingar, därför är det omöjligt att bemöta det du skriver. Skulle jag bemöta det som fakta blir jag delaktig i lögnen.

    Det sista du skriver är lägre än lägst: "Oavsett vilken grupp man tillhör så tillför man inget positivt varken till länder dom siktar på eller hemländer dom överger."

    Säg för all del det exempelvis till de Syriska doktorer som kommer finnas på våra svenska sjukhus i framtiden, som kanske kommer rädda livet på dig eller någon du älskar.

    Man ska vara försiktig med vad man säger, sådant kan man få ära upp en vacker dag.

    Jag tror dom allra flesta som kämpade och dog i WW2 också ville bara föra sina liv ifred, tyvärr så var inte omständigheter fördelaktiga för det och folk var tvungna att ta sitt ansvar.


    Det finns bara lyxasylanter och terrorister som kommer nu, generellt då för ett och annat riktig barn hittar man också där.
    Att du bortser från länkar och låtsas som att dom inte finns förändrar inte faktum att man sitter inte som trotsig barn på trottoaren och kräver om man på riktigt flyr från krig och förtryck.


    Nja, det är fakta, inga absurda försök till att smutskasta utsatt folkslag för att få bort uppmärksamhet från kärnfrågan utan rena fakta.
    I grunden så har vi vår egen kultur vi har slagits och kämpat för så länge, det är inte den kulturen som kommer hit nu och är rena motsatsen till det öppna och fria vi har skapt.


    Det kommer inte finnas några syriska doktorer på sjukhuset om några år för det finns inga doktorer som kommer hit, dom allra flesta som kommer hit nu har knappa ens nått som motsvarar grundskolan, för den delen, vad sägs om att syriska doktorer tar hand om sjuka och skadade syrier i Syrien istället, eller dom behövs inte där tycker du?


     

  • White Tiger
    suziz skrev 2015-10-01 12:02:43 följande:
    Men är alla artiklar om nyanlända läkare mm. en stor fet lögn då? En konspiration som syftar till vad?

    ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4339081-lakare-motte-nyanlanda-kollegor?
    Detta är samma länk om den ovan inte fungerar: goo.gl/1KHHT0

    Knappa 4 % av syrier som kommer har nämnvärt utbildning som i sig inte ens kan tillämpas i Sverige, endast knappa 20% av dom som kommer hit nu är från Syrien.


    Så ursäkta om jag inte gör vågen för alla "läkare" som kommer hit.


    För den delen, anser du inte om det nu handlar om riktiga läkare från Syrien, att dom hade gjort bättre nytta på plats där det faktiskt behövs läkare då det pågår ett krig?


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 13:05:49 följande:
    Nu diskuterar du utifrån din egna fantasi att flyktingarna som kommer är "lyxflyktingar" eller terrorister, som kommer hit och girigt förväntar sig pengar och lyx i överflöd, det är så absurt att jag inte ens tänker bemöta det. Renodlat trams och påhitt.

    Jag har inte smutskastat någon. Du däremot som anser de som flyr undan kriget att vara desertörer, och som använder termer som "terrorister" och "lyxflyktingar" smutskastar miljontals människor.

    Jag har länkat till hur lyxasylanter beter sig och till terrordåd utförda av dom, jag kan länka till hundratals olika artiklar som tyder på en och samma sak men du verkar vilja fortsätta leva i vanföreställningen att det flödar in fredliga läkare hit.


    När jag ser en arme av aggressiva unga män i krigsför ålder som stormar olika gränsövergångar, tåg, lastbilar som vandaliserar och förstör allt i sin väg kan jag inte kalla det för annat, det är den attityden och närvaron som behövs i deras hemländer nu.


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 13:12:14 följande:
    Skitsnack? Du vet bättre ang utbildningsnivån hos flyktingarna som kommer? Intressant, berätta mer. (Nu förväntar jag mig att bli svept av stolen med fakta här )

    Du kan lätt klicka på länken så slipper jag klistra.


    Just ja, klicka på länkar är inte avdelning.


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 13:21:49 följande:
    När länkade du till allt detta?

    Och vem har påstått att det inte finns gnälliga idioter även i flyktingmassorna som förstör för de andra? Men att dessa är minoritet sån tur är.

    Tror du de stormar för att de blir stoppade, eller för att de är rakt av onda i sin strävan efter pengar i drivor och den lyx de får i Sverige som du pratar om.?

    Tidigare i tråden.
    Bara att bläddra tillbaka.


    Och nej, det handlar inte om nån minoritet, snarare är det ni försöker luta er på undantag som bekräftar regeln.


    Rapport från Ungern.





    Detta händer i Tyskland. religiös våld riktat mot kristna, polis uppmanar att hålla dom lyxasylanter och muslimer särade.


    jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8069308/Tysk-politi-Lad-ikke-kristne-og-muslimske-asylans%C3%B8gere-bo-sammen/


    Muslim med kopplingar till is hugger ner polis i Danmark.


    jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE8070021/Politiet%3A+Anholdt+for+knivstikkeri+har+sympati+for+Islamisk+Stat/


    Samma sak händer i sverige


    www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2848835-nytt-brak-pa-bert-karlssons-flyktingforlaggning


    Vi har väl inte redan hunnit glömma svenskar som har blivit halshuggna på ikea.


    Jag säger så här, ÄVEN om det kommer nån enstaka utbildad syrier hit, är det helt enkelt inte värt priset vi får betala.


    "tror du dom dom stormar för att dom blir stoppade" är du på riktigt? Det är en gräns dom inte får passera, klart dom ska bli stoppade, sedan respektera att dom inte kan bete sig som vilda barbarer utan det finns regler att följa här.
    Sen kan du själv bestämma om dom anfaller för att dom blir stoppade, eller för att dom vill passa på och kunna bete sig som så.


    www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443524129063.html

  • White Tiger

    För att inte alls svänga in på hur det ser ut när man låter denna kvinno"älskande" våldskultur få fotfäste i landet.


    Jag går hellre till en häxdoktor på vårdcentralen än en syrisk läkare om den syriska läkaren innebär spridning av sån mentalitet i landet.


    www.youtube.com/watch&v=BHNudvjG0Xc

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 14:19:32 följande:
    Du lider ju av vanföreställningar..

    Jag vill inte ha enskilda länkar till nyheter som beskriver dumheter enstaka individer gjort, jag vill ha en länk som samanfattar det du skriver. Inte din egna undersökning utifrån artiklar på nätet du googlat fram. Det är inte fakta öht.

    Du är fruktansvärt främlingsfientlig och förutfattad.

    Det var dåligt till och med för dig, vanförestälngar presenterar du tots motbevisat av verklighet för varje länk du ignorerar.


    Har du några kommentarer angående den pågående situationen jag har summerat snabbt för dig?


    Eller förnekelsen fortsätter med att det kommer hit utbildat folk till jobb?


     

  • White Tiger
    todo nada skrev 2015-10-01 15:56:08 följande:
    Situation du har summerat..? Det är ju bara en radda med förutfattade meningar som du besitter. Läste DU länken jag skickade innan? Den du avfärdade som "skitsnack" utan vidare förklaring?

    Du förstår, fakta är fakta, det slutar inte vara fakta bara för att du vill det. Sånt är livet.

    Jag har sen masspsykosmedia har börjat sprida propaganda på allvar slutat läsa skitsnacket dom vill få folk att tro, följer faktiskt övriga i eu och där skiljer sig bilden av vad som händer och vad vi ser i svensk media markant.


    Du förstår, händelser jag länkar till från olika delar av eu där dom följer samma spår kommer inte försvinna bara för att du tror du kan tiga ihjäl problemet, det kommer bli värre för varje tusen nya lyxasylanter och muslimer vi släpper in.


    Har du ens besvärat dig att kolla vad som händer i tyska asyl hem, Finland, sverige?


    Vi ska inte alls svänga in på England eller dra upp Paris kravaller där det int fanns några fransmän inblandade mer än polis som försökte hantera mobben.


     

  • White Tiger
    Världsmedborgare skrev 2015-10-08 08:42:07 följande:
    Minn åsikt är att vi/EU måste börja från början och införa ett helt nytt regelverk, och nya lagar.
    Dom gamla/nuvarande bygger på en situation som vi troligen aldrig kommer tillbaka till, alltså är det meningslöst att hänvisa till dom, eller ens försöka tillämpa dom.

    Tyvärr är tidpunkten sämsta tänkbara, hade ingen flyktingström funnits så hade det inte varit några som helst problem att införa regler som täcker in långt större folkvandringar än vad vi ser nu, helt enkelt för att ingen tidigare har kunnat tänka sig att vi i Europa skulle kunna råka ut för nåt sån´t här.

    Men det troliga är att vi kommer att drabbas av folkvandringar långt större än dom här, ja risken finns även att de i sydligast Europa kommer att tvingas lämna sitt nuvarande boende, detta för att klimatpåverkan inte kan förutses fullt ut, vi vet bara att den kommer att få konsekvenser för många miljoner människor. 

    Faktum är att klimatpåverkan, till en viss del är skuld till den flyktingström som kommer från Syrien, ni som missat det, kan googla för att ta del av fakta.

    Nej, inte om vi flatt lägger oss på rygg och ger upp.


    Europa har blivit förslappat efter andra världskriget, vi lärde oss av kriget och intala oss att fredens tid är här, vi tog ingen hänsyn till att vi har annan fiende som bara väntar och har försökt genom historien att ta död på oss om och om igen.


    Det troliga är att om vi inte slår igen dörren och med militär makt motar dom som försöker bryta sig genom kommer allt fler försöka storma sig till bidrag.


     

  • White Tiger
    Världsmedborgare skrev 2015-10-08 08:58:34 följande:
    Det där låter ju som tokhögerns politik, inget som kommer att hända i EU, utom möjligen i nåt av de forna öststasländerna, vissa av dom verkar helt klart inte mogna för ett demokratiskt styrelsesätt.

    I vanlig ordning ser vi bla bla utan innehåll.


    Demokrati, kanske vi får tillbaka om två dagar, får vi hoppas i alla fall så folket får säga vad dom anser om det som pågår.


    Vi ska annars vara jävligt glada att det finns länder som har inte glömt sin egen historia och tar sitt ansvar.
    Dom i öst har alltid stått pall på barrikader och skyddat, dom gör det fortfarande.

  • White Tiger
    Flash Gordon skrev 2015-10-08 09:17:33 följande:

    OK, så att spekulera i att jobb kommer att slås ut för att inte ersättas fullt ut  är alltså meningslöst.

    Att däremot spekulera i att vi kommer att få arbetskraftsbrist i framtiden och i och med detta motivera dagens invandring är helt i sin ordning?!

    OK! Got it!

    Du får tänka, så länge du tänker rätt, har du inte lärt dig det än i dagens Sverige?


    Kan du inte tänka rätt ska du låta andra tänka åt dig.


     

  • White Tiger
    Världsmedborgare skrev 2015-10-08 09:26:02 följande:
    Ja du, tur är att en överväldigande majoritet av världens alla länder vill se en mer öppen och globliserad värld, där revirpissandet avskaffas.
    Så du lär bli rätt ensam och avskärmad i ett land med den politik du förordar..., påminner helt om dagens Nordkorea.

    Hahaha i din drömbubbla, jag tror mer att dom flesta civiliserade länder vill slippa efterskalvet som ser ut som så.


    www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/643065442505387/


    Är det sådan land du vill bo i så är det enklare att åka till Mellanöstern, det låter smått ansträngande att omvandla flertal länder till nått som redan finns på andra ställen.


     

  • White Tiger
    Solidaritet skrev 2015-10-08 07:46:42 följande:
    Det finns ingen av oss som vet hur det kommer att utvecklas i framtiden, eller vilka hinder teknikutvecklingen kommer att ställas inför. 

    Det är rätt meningslöst att diskutera utifrån ett domedagsscenario. 

    Om tekniken utvecklas till att sköta alla arbeten vi känner till idag (vilket jag personligen tycker är både ett skrämmande och orealistiskt scenario) kommer det sannolikt att behövas en väldigt massa tekniker som sköter all denna teknik. Ja, om du inte tänker dig att robotar ska sköta det också. Men då kanske Skynet äntligen får ta över världen och utrota alla människor, och så kan vi inte ha det.
     

    I det samhälle vi känner till idag, behövs fler människor som konsumerar, fler människor som tar hand om våra gamla, fler människor som kör våra bussar, röjer skog och startar småföretag. 

    Den trend jag känner till är att samhället utvecklats sedan den tid då svenskar flydde armod och tog sig till USA för ett bättre liv. 

    Idag tar vi emot människor som flyr krig. Sverige är inte längre ett land människor flyr ifrån, utan ett land människor flyr till. 

    En resonabel utveckling. 

    Jag är övertygad om att vi kommer att klara ytterligare en utvecklingsfas i samhället, och att fler medborgare med olika sorts kompetenser kommer att vara oss till godo. 

    Fler människor som önskar bidrag och ser arbete som straff, ju det är precis det svenska jobbande folket behöver.


    denkorteavis.dk/2015/flygtningen-ser-kontanthjaelp-som-penge-de-far-under-alle-omstaendigheder-og-arbejde-som-en-straf/


    Dom få däremot som kommer i jobb, jag vet inte om det handlar om inkvotering eller vad men om vi tar buss du nämner som exempel.
    Det handlar nog om inkvotering på statlig bekostnad för på några få år har bemanningen gått från svensk till icke svensk, service har gått åt helvete, i vanliga fall rör det sig om sura jävlar som knappa kan kommunicera, dom kan inte sköta sitt jobb på det tekniska, dom struntar i trafikregler eller ansvar för folket dom fraktar och kör som dårar med trafikolyckor som följd.
    För bara nån dag sen var den som körde över en kvinna som blev allvarligt skadat, vet inte om hon överlevde.


    Hur våra gamla försummas, bestals eller rakt av säger att dom är rädda för "personal" som kommer som dom inte känner igen eller ibland ens förstå nämner vi inte ens.


    "småföretag" i form av smutsiga gatuställen eller smuggelsäljande skattefifflande affärer vet jag heller inte om vi är i så stor behov av.


    Tror faktiskt att vi klarar oss bättre utan än med på områden du svängde in på


    För att inte glömma vad som händer när man låter dessa "flyktingar" samlar sig i för stora mängder.


    Hur det ser ut i Sverige vet vi med nogo zoner och våldet, i England är det värre så vi kan bara kolla hur det kommer se ut inom loppet av ett år ifall vi låter nu alla inklusive is storma Sverige.


    www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/643065442505387/


     

  • White Tiger
    Solidaritet skrev 2015-10-08 07:46:42 följande:
    Det finns ingen av oss som vet hur det kommer att utvecklas i framtiden, eller vilka hinder teknikutvecklingen kommer att ställas inför. 

    Det är rätt meningslöst att diskutera utifrån ett domedagsscenario. 

    Om tekniken utvecklas till att sköta alla arbeten vi känner till idag (vilket jag personligen tycker är både ett skrämmande och orealistiskt scenario) kommer det sannolikt att behövas en väldigt massa tekniker som sköter all denna teknik. Ja, om du inte tänker dig att robotar ska sköta det också. Men då kanske Skynet äntligen får ta över världen och utrota alla människor, och så kan vi inte ha det.
     

    I det samhälle vi känner till idag, behövs fler människor som konsumerar, fler människor som tar hand om våra gamla, fler människor som kör våra bussar, röjer skog och startar småföretag. 

    Den trend jag känner till är att samhället utvecklats sedan den tid då svenskar flydde armod och tog sig till USA för ett bättre liv. 

    Idag tar vi emot människor som flyr krig. Sverige är inte längre ett land människor flyr ifrån, utan ett land människor flyr till. 

    En resonabel utveckling. 

    Jag är övertygad om att vi kommer att klara ytterligare en utvecklingsfas i samhället, och att fler medborgare med olika sorts kompetenser kommer att vara oss till godo. 

    Fler människor som önskar bidrag och ser arbete som straff, ju det är precis det svenska jobbande folket behöver.


    denkorteavis.dk/2015/flygtningen-ser-kontanthjaelp-som-penge-de-far-under-alle-omstaendigheder-og-arbejde-som-en-straf/


    Dom få däremot som kommer i jobb, jag vet inte om det handlar om inkvotering eller vad men om vi tar buss du nämner som exempel.
    Det handlar nog om inkvotering på statlig bekostnad för på några få år har bemanningen gått från svensk till icke svensk, service har gått åt helvete, i vanliga fall rör det sig om sura jävlar som knappa kan kommunicera, dom kan inte sköta sitt jobb på det tekniska, dom struntar i trafikregler eller ansvar för folket dom fraktar och kör som dårar med trafikolyckor som följd.
    För bara nån dag sen var den som körde över en kvinna som blev allvarligt skadat, vet inte om hon överlevde.


    Hur våra gamla försummas, bestals eller rakt av säger att dom är rädda för "personal" som kommer som dom inte känner igen eller ibland ens förstå nämner vi inte ens.


    "småföretag" i form av smutsiga gatuställen eller smuggelsäljande skattefifflande affärer vet jag heller inte om vi är i så stor behov av.


    Tror faktiskt att vi klarar oss bättre utan än med på områden du svängde in på


    För att inte glömma vad som händer när man låter dessa "flyktingar" samlar sig i för stora mängder.


    Hur det ser ut i Sverige vet vi med nogo zoner och våldet, i England är det värre så vi kan bara kolla hur det kommer se ut inom loppet av ett år ifall vi låter nu alla inklusive is storma Sverige.


    www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/643065442505387/


     

  • White Tiger
    Världsmedborgare skrev 2015-10-08 10:07:12 följande:
    Varför gör du om mitt påstående till nån slags flyktingfråga?

    Har du missat att USA ska ta emot 200.000 syrier, att USA bara för ett litet tag sen gav över 3 miljoner "illigala" invandrare rätt att stanna i USA? (osäker på siffran 3 miljoner, det kanske var fler än så)

    Har du missat att usas nästa president har lovat att slänga ut dom med huvudet före och skicka hem alla terrorister hem till Syrien för Putin att bomba sönder?


    Den mannen står för vad han säger.


     

  • White Tiger
    enånittitre skrev 2015-10-08 12:49:30 följande:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/skl-befolkningstillvaxt-kan-utlosa-skattechock

    Här har vi standardlösningen på de nya "utmaningarna" som "befolkningstillväxten" för med sig.

    -Skall man se det som en utgift eller en framtida investering som återbetalas när kebabteknikerna kommer i arbete?


    Komma i arbete, vilket skämt.


    Vi ska väl inte straffa våra "flyktingar" på det sättet väl?


    denkorteavis.dk/2015/flygtningen-ser-kontanthjaelp-som-penge-de-far-under-alle-omstaendigheder-og-arbejde-som-en-straf/


    Skrev lite om komma i arbete i inlägg 710, jag vill ärligt talat ha kvalificerat kompetent personal när det kommer till service yrken framför inkvotering vi ser nu.

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?