Inlägg från: Anonym (fcts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fcts)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:49:51 följande:

Varför då?

Förklara närmare är du snäll!

1) Pojkens familj hade asyl i Turkiet men tydligen dög inte landet och dom vill komma till ett rikt västerländskt land som kunde försörja dom.. Förklara detta för mig är du snäll...

2) Det är föräldrarnas fel att pojken dog, vilket är tragiskt.. Men vet du vad.. det dör barn varje dag under mer tragiska förhållanden.

3) Vi kan ju placera lite flykingfamiljer hos dig så att du kan försörja dom, för det vill inte jag... 

Familjen är kurder. Kurder förföljs, torteras och "försvinner" i Turkiet.

• Anonym (fcts)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-07 13:50:05 följande:
    Källa???

FYI så bor det ca 20 miljoner kurder i Turkiet.

Varför tar inte du emot lite flyktingfamiljer i ditt hem. 

Anmäl dig, samt avsäg dig bidraget...
    kerhetspolitik.se

globalis.se

gatestoneinstitute.org (bl a sv.gatestoneinstitute.org/6253/turkiet-is-kurder)

seriösa icke främlingsfientliga nyhetssidor utan kopplingar till nynazistiska
    orgaisationer, t ex dn (bl a www.dn.se/nyheter/varlden/skracken-ar-tillbaka-bland-turkiska-kurder/)

riksdagen.se (bl a data.riksdagen.se/dokument/GS02U232 som har några år på nacken men som framgår av övrig rapportering kvarstår situationen)

O s v, o s v...

Vad jag gör för flyktingarna har du ingen aning om och har heller ingen betydelse för hur felaktig synen på kurdernas påstådda trygghet i Turkiet är
  • Anonym (fcts)
    Anonym (Pappa) skrev 2015-09-07 14:11:46 följande:

Varför tar inte Israel emot asylsökanden?
    Varför tar inte Kuwait emot asylsökanden
    Varför tar inte arabländerna sitt ansvar likväl som länderna i öst som Armenien, Georgien eller Azerbaijan inte emot asylsökanden eller vänd varför vill inte de som söker om Asyl komma till dessa länder i sin närhet

Pengar och ersättning det är vad det handlar om

ca 90% av flyktingarna finns i närliggande länder.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!