Missfall?
Hej! Jag är en tjej på 28 år och som plussade för några veckor sedan, min senaste mens var den 26:e juni och på tisdag ska jag åka för inskrivning. (Detta är första gången jag är gravid)
Nu till det tråkiga, på kvällen i tisdags så märkte jag lite blod på pappret när jag var på toa innan läggdags. Var bara lite blod och behövde inte något skydd. På onsdagen så kom inget blod förrän sent på eftermiddagen. Efter det har jag haft mensliknande blödningar dock ej så mycket att jag behövt ha skydd. Det har varit färskt blod men någon enstaka minimal koagulerad klump ibland.
Jag ringde 1177 som sa åt mig att det lät som att det var början på ett missfall och att jag skulle åka in akut om jag fick mer ont, större blödning eller feber.
Detta har dock inte hänt utan jag har jämnt blodflöde och allmäntillståndet är bra. Däremot har jag rätt ont i äggstockarna, framförallt på vänster sida så det känns som att någon klämmer runt äggstocken, smärtan är konstant.
Jag vill inte åka upp akut som det är nu utan vill vänta till på tisdag.
Vad jag mest undrar är, är detta normalt att ett MF är så utdraget? Jag har väntat på att fostret ska komma men som sagt så kommer bara blod och hur länge efter ett MF kan jag ta en sticka för att se ifall graviditeten är över?
Kanske låter okänslig i min text men detta är oerhört jobbigt för mig.
Framförallt att inte veta. Är sjukskriven från jobbet just nu men kan inte va hemma hur länge som helst, vill bara att det ska vara över.
Hoppas att ni kan hjälpa mig med svar, ha en fin helg allihop.