• Sudden

Ruvar - symtom

Har läst era kloka inlägg i tråden eftersom jag varit/är ruvare efter ett ostimulerat FET. Jag har ett barn sedan tidigare men efter det bara gjort ivf eftersom mannen inte kan få barn naturligt, två färska och 5 frys. Jag har plussat två gånger av alla dessa försök och ruvningar. Ett färskt och nu i denna ruvningen faktiskt. Min första ivf slutade i ett sent missfall så visst är jag glad för plusset denna gång, det måste ju liksom hända först, men jag vet att det är långt kvar. Det jag främst vill säga angående ruvning är att plötsligt händer det bara. Jag tror det har med embryo och placering att göra. Jag tror helt ärligt inte det har ett dugg att göra med hur man lever. Eftersom jag ruvat minst sju gånger har jag provat det mesta - allt från att äta ananasstammar och göra avslappningsövningar till att leva som vanligt. Ibland har jag varit stressad, ibland inte. Och de två försök som har lyckats har inte skett då jag vänder ut och in på mig själv. Tror som ngn sa, det bara leder till att man klandrar sig själv. Pausa och "gör det vid sidan om" lite. Det är svårt, jag vet, men man kan försöka. Då funkar det övriga livet lite bättre, tycker jag. Tillbaka till rutiner, boka upp saker, jobba, plugga, umgås med människor man gillar. Till slut mår man kanske bättre, "trots" det jobbiga. Min tanke är att OM det är nåt med leverne som påverkar så tror jag att stress möjligtvis kan påverka cykeln negativt. Det tycker jag mig se bland mina vänner som de flesta är i 35-års åldern. Men det har jag inte belägg för och är inte sjukvårdsutbildad på ngt sätt. kram och lycka till, det kommer att lyckas framöver för dig :)

• Sudden
    JOHA80 skrev 2015-09-17 08:31:57 följande:

Och grattis till plus!! :)

Tack :) Låter ju jättebra. Jag tror plan är fint. Då är det på plats liksom. Jag har mått rätt pissigt mellan ivf-försöken, det stjäl ju SÅ mkt energi. Till slut "orkade" jag inte må dåligt längre. Mannen mådde liksom inte hälften så dåligt som jag utan jobbade etc. Tills slut tog jag tag i jobbiten, bokade saker igen etc - och jag mår/har mått mkt bättre ett tag. Hatar verkligen ivf, så okontrollerbart och orättvist. Lycka till som sagt.
Svar på tråden Ruvar - symtom