• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-20 20:55:56 följande:

Nu är ju inte några hundra vänsteraktivister en absolut majoritet av Sveriges befolkning som tur är.

Sist jag kollade var SD större än regeringspartierna tillsammans. 

Vardå, i din dröm?

Du vet väl hur många år det är kvar tills nästa val? Eller du kanske trodde att opinolnsundersökning = val?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-20 20:51:19 följande:

Den som anser att den sverigedemokratiska modellen är bra, där man stänger ute krigsflyktingar och kraftigt sker ner på biståndet till fattiga länder ska inte ifrågasätta andras medmänsklighet.

Du ljuger när du påstår att Sverige lägger alla pengar på ett fåtal flyktingar. Sverige är en av världens största biståndsgivare i absoluta tal och sett till BNP så är vi den största (även efter det att en del pengar används för att hantera flyktingmottagande). I Sverigedemokraternas budget så är biståndet  lägre än regeringens (även efter regeringens avräkning för flyktingmottagandet).

Vem har pratat om att stänga ute krigsflyktingar? 80% av flyktingarna som kommer till Europa är inte krigsflyktingar från Syrien. Jag tycker att Sverige ska fortsätta ta emot flyktingkvoten.

Nu vågar inte längre regeringen ta mera från biståndet för att finansiera massinvandringen, så de överväger att ta miljardlån från EU i stället. Vi ska belåna Sverige för att skapa mera segregation och utanförskapsområden. Fantastiskt!
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-20 21:01:12 följande:

Vem har pratat om att stänga ute krigsflyktingar? 80% av flyktingarna som kommer till Europa är inte krigsflyktingar från Syrien. Jag tycker att Sverige ska fortsätta ta emot flyktingkvoten.

Nu vågar inte längre regeringen ta mera från biståndet för att finansiera massinvandringen, så de överväger att ta miljardlån från EU i stället. Vi ska belåna Sverige för att skapa mera segregation och utanförskapsområden. Fantastiskt!

Det har du naturlgtvis en källa på?
  • Anonym (Putte)
    Nerfherder skrev 2015-09-20 19:38:23 följande:
    Visst, alla som kallar mig för miss oneliner kallar jag för Suffering. Fair deal, eller hur?
    Visst, gör så.
  • todo nada
    Smecker skrev 2015-09-20 20:47:18 följande:

Det genuint svenska är att stå upp mot fascism, rasism och nazism. Det genuint svenska är solidaritet, medmänsklighet, att sträcka ut en hjälpande hand till de som är på flykt från förtryck, krig och vemödor. Det är genuint svenskt att hjälpa de som tagit sig hit över hela Europa för att de hört talas om de svenska värderingar som vi Sverige-vänner hyllar och försvarar mot de Sverige-fiender som hyllar egoism, misstänksamhet och missunnsamhet. Vi Sverige-vänner vet att det finns utrymme att dela med sig av vårt överflöd, att sträcka ut en hjälpande hand till de som kommer hit. Vi Sverige-vänner vet också att det ena utesluter inte det andra. Vi kan hjälpa de som kommer hit OCH de som är kvar. Det är bara Sverige-fiender och mörkermän som försöker ställa dessa svaga grupperna mot varandra. Sånt går inte vi genuina Sverige-vänner med på!

• Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-20 21:10:55 följande:
    Kul, så du kan alltså känna igen en syrier???
    Ja, det kan jag.
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-20 21:26:59 följande:

Ja, det kan jag.

Beskriv för mig hur en syrier ser ut, snälla...
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 20:55:56 följande:

Nu är ju inte några hundra vänsteraktivister en absolut majoritet av Sveriges befolkning som tur är.

Sist jag kollade var SD större än regeringspartierna tillsammans. 

Några hundra vänsteraktivister? Det är Sveriges framtid, Sverige-vänner som hedrar en stolt svensk tradition att stå upp och vända rasismen, fascismen och nazismen ryggen.

Sist jag kollade hade SD fortfarande bara knappt 13% av rösterna i riksdagen, och var fortfarande marginaliserade och uteslutna från all verklig makt av Sverige-vännerna i riksdagen
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!