lima76 skrev 2016-03-05 18:14:52 följande:
Min barnmorska tyckte att mitt järnvärde på 114 var helt ok men efter att ha sett vad ni andra har antar jag att det är rätt lågt..
Kom äntligen iväg till bm i går och mitt sf var 25 cm i vecka 26+2..
Jag krävde ny urinodling och jag hade så många frågor om gbs att hon till slut erbjöd mig en läkartid.. Ska försöka samla alla frågor på ett papper innan dess..
jag är fortf rätt dålig men var iväg till doktorn som sa att det nog var influensan trots vaccinationen. Är ändå glad att jag tog den för det har nog varit mildare nu och ändå mått så otroligt dåligt.. Jag har astma som alltid förvärrar också..
Jag funderar också på att sjukskriva mig från nästa vecka.. Mest pga foglossningen men också för att jag är så himla trött hela tiden. Jag har fått gravidpeng godkänd så det gäller bara i ca 4 veckor fram till att gp börjar ist.. jag hade velat kämpa på pga lönen men jag orkar bara inte mer..
Här får man inte heller ha mer än en vuxen till ultraljudet men om ni inte får ihop det pga sjukdom är det nog inga problem att boka om.. hoppas ni löser det, har full förståelse för stressen, jag har ångest redan inför förlossningen, jag har ingen självklar barnvakt alls och hatar lösa planer.. man vill ju gärna veta innan vem man kan ringa mitt i natten om man behöver...
Nu blir det ett jättelångt inlägg men ville också tipsa om yogobe.se för er som gillar yoga, det är ett yoga community med massor av bra filmer, både gravidyoga och annat. man betalöar per månad men i senaste Mama fanns det en kod som ger gratis medlemskap i 3 mån. så man skapar kontot först och anger koden YOGAMAMA :)
Kram på er allihop!
Jag har också GBS och har stressat rätt mkt över det, speciellt då vi fick missfall senast som troligen var kopplat till GBS.
Men jag tar urinodling nu ca 1 ggn/mån och har även tagit 2 st vaginala prover på GBS.
Jag har också ångest! inför förlossningen, vi har ca 17 mil till BB och senast hann vi bara 3,5 mil-alltså vi hann inte! fram till förlossningen och det var alldeles för dramatiskt för min del.
Jo, sånt vill man ju veta.
Jag önskar att det gick att planera förlossningen så att allt gick som man själv ville.