• Anonym (Nyfiken)

    Fula tjejer som ligger runt

    Finns det?

  • Svar på tråden Fula tjejer som ligger runt
  • LaLola
    Lavemangnus skrev 2015-09-14 16:21:37 följande:

    Vår uppfattning om vad som är vackert är densamma världen över, menar Jean-Christophe Rohner, forskare i psykologi och universitetslektor på Lunds Universitet.


    www.suntarbetsliv.se/forskning/konflikter-och-kommunikation/vi-tror-att-vackra-manniskor-ar-trevligare/


    Läs artikeln och återkom...


    Nä jag tänker inte läsa, känner inget behov av det eftersom jag inte anser att typiska "vackra" människor alltid är vackra.

    I vissas ögon anses jag vara vacker. I andras ögon är jag ful. Vem har mer rätt än den andre?
  • Lavemangnus
    LaLola skrev 2015-09-14 16:04:29 följande:
    Tror du att B automatiskt anses vara snygga för alla?
    För mig ser de totalt ointressanta ut.

    Jag kan säga att varken du eller jag platsar i B, ej heller i A utan den ordinära majoriteten av vanligt folk som ser genomsnittliga ut.

    Livet är orättvist. En del är smarta andra är musikaliska etc. Det vackra folket har sin plats i tillvaron på t ex TV 4 eller som fotomodeller.


    "Svensk Handel: OK


    Handelns arbetsgivarorganisation Svensk Handel tycker inte att det är något problem att utseendet spelar roll.


    -Det är OK, absolut, att skaffa personal som passar butiken och varumärket, säger Dag Klackenberg, vd för Svensk Handel


    -Men stänger det inte folk ute från arbetslivet?


    -Nej, kanske från att vara butikssäljare och från att arbeta i receptioner eller som flygvärdinnor eller som poliser, visst, men jag kan mycket väl föreställa mig att det finns många många andra delar av arbetsmarknaden där också människor som ser mindre fysiskt attraktiva ut har stora möjligheter."


    www.svt.se/nyheter/inrikes/var-snygg-fa-jobb

  • Johan75
    Lavemangnus skrev 2015-09-14 14:54:28 följande:
    Jag är inte intresserad av att diskutera miljontals människor individuellt...
    Nähe, men det är ju det som efterfrågas i trådstarten - samt ditt påstående att barn redan på första skoldansen "vet" vem som är "snygg" och vem som är "ful". Man vet kanske vem som är populär, men det bygger nog på mycket annat än huruvida någon är "snygg" eller "ful", även om det givetvis spelar in. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (absolut)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2015-09-11 12:19:35 följande:

    Finns det?


    Om jag inte minns min skoltid helt fel så var det de fula tjejerna som inte var så kräsna som fick mest kuk. Även en ful tjej har en fitta och fitta slår alltid skinnbanjo.
  • lupus solitarius

    Fula tjejer som ligger runt
    Definiera ful, snälla, en ren utmaning!
    Har du hart talas om "Vackert är i betraktarens öga"
    Massmedia vill att vi skall se människor på ett visst sätt för att det passar dem.
    Fuck dom, vad du eller jag tycker är vackert är 2 olika saker.
    Så ändra tråden till "Knullar tjejer runt". Klar dom gör, dom är kåta underbar människor som vi män. Sluta stoppa människor i fack. Låt dom vara sig själva.
    Om dom inte passar in i ramen av vårt samhälle säger vackert,är betyder inte att dom är. För massa år sedan så träffade jag en kvinna som jag då ansåg vara den vackraste kvinnan jag någonsin hade sätt, tills hon öppnade munnen. Det mest av tändande jag någonsin hade varit med om. Personligen anser jag att en kropp och ett psyke bör vara i balans. Bara min åsikt.

  • j a d e
    lupus solitarius skrev 2015-09-14 18:25:08 följande:

    Fula tjejer som ligger runt

    Definiera ful, snälla, en ren utmaning!

    Har du hart talas om "Vackert är i betraktarens öga"

    Massmedia vill att vi skall se människor på ett visst sätt för att det passar dem.

    Fuck dom, vad du eller jag tycker är vackert är 2 olika saker.

    Så ändra tråden till "Knullar tjejer runt". Klar dom gör, dom är kåta underbar människor som vi män. Sluta stoppa människor i fack. Låt dom vara sig själva.

    Om dom inte passar in i ramen av vårt samhälle säger vackert,är betyder inte att dom är. För massa år sedan så träffade jag en kvinna som jag då ansåg vara den vackraste kvinnan jag någonsin hade sätt, tills hon öppnade munnen. Det mest av tändande jag någonsin hade varit med om. Personligen anser jag att en kropp och ett psyke bör vara i balans. Bara min åsikt.


    Tack.
  • Lavemangnus
    Johan75 skrev 2015-09-14 17:51:09 följande:
    Nähe, men det är ju det som efterfrågas i trådstarten - samt ditt påstående att barn redan på första skoldansen "vet" vem som är "snygg" och vem som är "ful". Man vet kanske vem som är populär, men det bygger nog på mycket annat än huruvida någon är "snygg" eller "ful", även om det givetvis spelar in. 
    Jag påstår fortfarande att barn redan på första skoldiscot vet vem som är ful eller snygg och agerar därefter. Jag har rätt och du har fel, enkelt.
  • Johan75
    Lavemangnus skrev 2015-09-14 21:36:47 följande:
    Jag påstår fortfarande att barn redan på första skoldiscot vet vem som är ful eller snygg och agerar därefter. Jag har rätt och du har fel, enkelt.
    Jo, ja - jag börjar förstå att det är så du rullar.
    Behold, i come as a thief.
  • Lavemangnus
    Johan75 skrev 2015-09-15 09:51:09 följande:
    Jo, ja - jag börjar förstå att det är så du rullar.
    Enkelt , vi har olika åsikter baserat på olika erfarenheter. 
  • Lavemangnus
    Anonym (absolut) skrev 2015-09-14 18:14:16 följande:
    Om jag inte minns min skoltid helt fel så var det de fula tjejerna som inte var så kräsna som fick mest kuk. Även en ful tjej har en fitta och fitta slår alltid skinnbanjo.
    Hanen uppvaktar och honan väljer. Inget konstigt med det. Att tro att vi inte är en del av naturen anser jag är korkat.
Svar på tråden Fula tjejer som ligger runt