• Anonym (Intressen)

    Varför har tjejer inga intressen?

    Varför har tjejer inga intressen? Deras intressen är ofta inga riktiga intressen, det kan vara saker som: Blogga, måla naglarna, träna, resa, shoppa, fika, krogen, renovera hemma, inredning, familj.

    Allvarligt talat, tröttnar ni aldrig på det? Låter som ett skit tråkigt liv, det tar max 1 månad innan jag har tröttnat på att göra det ni gör.

    Varför har tjejer inga riktiga intressen? Är ni aldrig deprimerade över att ni har inga intressen?

  • Svar på tråden Varför har tjejer inga intressen?
  • Anonym (...)

    För att tjejer tar större ansvar för familj och hem och har mindre tid och energi över till att ha egentid och göra roliga saker för sig själv. Att hon lyckas klämma in motionspass och umgänge med vänner trots allt dubbelarbetande är ju ett jäkla mirakel.
    Att män med familj tar sig tid och ägna sig åt en massa coola egenintressen säger ju desto mer. Egoister...

  • Anonym (??)

    Mat är mitt intresse. Matlagning, matbloggar, kost och hälsa... är det ett "riktigt" intresse? Resten av tiden tar jag hand om (mitt) barn och hushåll, och tränar 4-5 gånger i veckan. Och jobbar såklart. 

  • Anonym (Tss)
    Anonym (snixsnax) skrev 2015-09-13 03:24:57 följande:

    Fast de flesta är inte intresserade på det sättet. De har ingen direkt koll och de är inte intresserade av kost och såna saker. Träning för dom är att ta på sig tajts och skutta runt lite.

    Men sen finns det självklart tjejer som har riktiga intressen, som är riktigt insnöade i mode eller som är riktigt duktiga på smink. Absolut finns det. Men majoriteten är inte det.


    Där har du nog missförstått. Tjejer skuttar inte runt i tights utan att veta vad de äter.
  • Anonym (mjo)

    Jag håller faktiskt med TS delvis. Men jag tycker inte att det är en könsfråga. Utan bara att folk inte tycks ha intressen, helt enkelt.

    Jag har hållt på med hästar så länge jag kan minnas. Jag hade två månaders uppehåll. Kan ha varit den tråkigaste perioden i mitt liv. Höll på att klättra på väggarna. Vad gör folk utan intressen?! Hur kan man inte ha något intresse? Vad gör folk om dagarna?

    Nu har jag dock pålle igen sen några år tillbaka.. så himla skönt! 3-4 timmar väl spenderade timmar om dagen går till min plutt. Trots det så hinner jag träna, måla naglarna, resa, shoppa, inreda osv..

  • todo nada
    Clownensleende skrev 2015-09-13 02:20:11 följande:

    Ja frågan i sig är ju i många fall ytterst subjektiv.

    Men ett intresse för Clownen är ju givetvis något som tar upp tid

    *Du kan göra ensam utan dina kompisar

    *Du brinner för

    *Hobby!?

    *Ger dig inre tillfredställelse

    Och nej, att dricka vin är inget intresse om det inte handlar om att samla på vin eller göra exotiska besök i Toscana.

    Själv? Sinar det med intressen där hemma i huset?


    Jag har djur, det är ett heltidsintresse.

    Dessutom gillar jag mojitos, och tycker nog det kan passa in i din profil, dom tar en jävla tid att blanda.

    Vad har du själv för intressen utöver att tracka folk i helkroppstråden då?
  • Anonym (Humlan)

    Anonym (Anon) skrev 2015-09-13 10:55:36 följande:Har tänkt på detta själv faktiskt. Många tjejer känns så själlösa och saknar djupa intressen. Intressen enligt mig är sånt man kan ägna otroligt mycket tid för. Oftast finns ett mål eller en strävan efter förbättring. T.ex. Träning, fotografi, vetenskap. ...[/quote]

    I ts nämns träning som ett "inte riktigt intresse " som tjejer håller på med. Du håller med ts men nämner träning som ett riktigt intresse, som män har. Det är inte så att du och ts helt enkelt tycker att bara era egna intressen på erat sätt räknas?

    Jag har bla trädgård, geocaching, film, foto och böcker som intresse och orkar inte riktigt fundera ut om det räknas som riktiga intressen av er.

    Tränar gör jag minst tre gånger i veckan men det är däremot inte ett intresse för nej utan bara en skön rutin. Jag tycker om att tänka ut nya växtkombinationer i trädgården och planera den, min man tycker sånt är trist men gillar att klippa gräs som avkoppling. Samma sak kan innebära olika engagemang för olika människor.

  • Hanna F

    Tjejer har väl intressen många har ridning tex som är ett jätte stort intresse spelar fotboll etc vad som räknas som intressen är ju olika


    Hanna fartdåren persson
  • doge

    Förstår vad du menar men det är fel att döma alla tjejer för att vissa är så. 
    Det finns massor med tjejer som har "riktiga" intressen, mina egna involverar måla, träna och fotografera tex. 
    Fotografering är intressant och givande eftersom det är en utmaning att få bra bilder och när jag fotar vill jag ju alltid bli bättre. Man strävar liksom att utvecklas hela tiden. Varje gång jag varit ute och fotat reflekterar jag över hur hade jag kunnat ställa in kameran för att få en bättre bild osv. 

    Måla gör jag bara för att det är avkopplande och skönt även om jag inte är jättebra på det. 

    Träna handlar om att jag vill må bra och jag vill också äta rätt för min kropp så jag är intresserad av det. 

    Jag har dock svårt att se typ mode som ett intresse. Varför är det kul att ta på sig vissa kläder bara för att nån annan sagt att det är populärt? Varför inte bara köpa de kläder man gillar och som passar en punkt slut? 

    Tror det handlar mer om hur man är som person. Jag måste jag liksom ha ett syfte med det hela, jag skulle inte klara av att göra en massa saker utan att se någon mening med det men vissa tjejer(och killar) verkar vara nöjda med att göra något "bara för att det är kul och häftigt" utan att ha någon riktig strävan. 
    Beror nog kanske också mycket på hur man växt upp. 

    För mig har ju intresset man har att göra med respekten för mig själv. Ett intresse är ju något man är intresserad av. Om mitt enda "intresse" var att fika så skulle jag inte kunna respektera mig själv så mycket för det är ju inte ett riktigt intresse för mig, det är ju nåt man bara gör. 


    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • sextiotalist
    doge skrev 2015-09-13 12:01:09 följande:

    Förstår vad du menar men det är fel att döma alla tjejer för att vissa är så. 

    Det finns massor med tjejer som har "riktiga" intressen, mina egna involverar måla, träna och fotografera tex. 

    Fotografering är intressant och givande eftersom det är en utmaning att få bra bilder och när jag fotar vill jag ju alltid bli bättre. Man strävar liksom att utvecklas hela tiden. Varje gång jag varit ute och fotat reflekterar jag över hur hade jag kunnat ställa in kameran för att få en bättre bild osv. 

    Måla gör jag bara för att det är avkopplande och skönt även om jag inte är jättebra på det. 

    Träna handlar om att jag vill må bra och jag vill också äta rätt för min kropp så jag är intresserad av det. 

    Jag har dock svårt att se typ mode som ett intresse. Varför är det kul att ta på sig vissa kläder bara för att nån annan sagt att det är populärt? Varför inte bara köpa de kläder man gillar och som passar en punkt slut? 

    Tror det handlar mer om hur man är som person. Jag måste jag liksom ha ett syfte med det hela, jag skulle inte klara av att göra en massa saker utan att se någon mening med det men vissa tjejer(och killar) verkar vara nöjda med att göra något "bara för att det är kul och häftigt" utan att ha någon riktig strävan. 

    Beror nog kanske också mycket på hur man växt upp. 

    För mig har ju intresset man har att göra med respekten för mig själv. Ett intresse är ju något man är intresserad av. Om mitt enda "intresse" var att fika så skulle jag inte kunna respektera mig själv så mycket för det är ju inte ett riktigt intresse för mig, det är ju nåt man bara gör. 


    doge skrev 2015-09-13 12:01:09 följande:

    Förstår vad du menar men det är fel att döma alla tjejer för att vissa är så. 

    Det finns massor med tjejer som har "riktiga" intressen, mina egna involverar måla, träna och fotografera tex. 

    Fotografering är intressant och givande eftersom det är en utmaning att få bra bilder och när jag fotar vill jag ju alltid bli bättre. Man strävar liksom att utvecklas hela tiden. Varje gång jag varit ute och fotat reflekterar jag över hur hade jag kunnat ställa in kameran för att få en bättre bild osv. 

    Måla gör jag bara för att det är avkopplande och skönt även om jag inte är jättebra på det. 

    Träna handlar om att jag vill må bra och jag vill också äta rätt för min kropp så jag är intresserad av det. 

    Jag har dock svårt att se typ mode som ett intresse. Varför är det kul att ta på sig vissa kläder bara för att nån annan sagt att det är populärt? Varför inte bara köpa de kläder man gillar och som passar en punkt slut? 

    Tror det handlar mer om hur man är som person. Jag måste jag liksom ha ett syfte med det hela, jag skulle inte klara av att göra en massa saker utan att se någon mening med det men vissa tjejer(och killar) verkar vara nöjda med att göra något "bara för att det är kul och häftigt" utan att ha någon riktig strävan. 

    Beror nog kanske också mycket på hur man växt upp. 

    För mig har ju intresset man har att göra med respekten för mig själv. Ett intresse är ju något man är intresserad av. Om mitt enda "intresse" var att fika så skulle jag inte kunna respektera mig själv så mycket för det är ju inte ett riktigt intresse för mig, det är ju nåt man bara gör. 


    För mig är det viktigt att det jag gör på min lediga tid ska vara så kravlöst som möjligt. Det är då jag samlar energi. När det kommer prestationer med som en faktor då blir det ett nödvändigt ont.

    Ja, det kan bero på uppväxt. Är man van vid att det som räknas är prestationer då ser man inte det som någott viktigt utan väljer kravlösa intressen
Svar på tråden Varför har tjejer inga intressen?