Korkade saker ni gjort
Jag har lyckats glömma bilen på bensinstationen efter tankning....
Körde dit, tankade och gick in för att betala och även köpa kattmat. Det här var precis när det blev vanligt att servera korv på bensinstationerna så kön var lång och det tog tid. Satte i hörlurarna och lyssnade på mp3-spelaren medans jag väntade.
När det väl var min tur betalade jag och började promenera hemåt. Efter någon kilometer började jag att fundera på hur en burk Whiskas kunde kosta 438 kr. Kom efter ett tag på attt "Aha, jag tankade ju också", och fortsatte gå...
efter ytterligare att par hundra meter slogs jag av tanken att jag borde haft bilen med mig när jag tankat, det var bara att vända och gå tillbaka till Statoil och hämta bilen som stod vid pumpen med öppen förardörr...
Apropå dörren så har jag vid ett par tillfällen varit så stressad när jag stuckit iväg med barn på olika aktiviteter, att jag kommer hem till en dörr som inte bara är olåst utan även vidöppen. Som tur är var hemmet orört men man undrar ju vad grannarna tror!
Annat jag gjort är (på jobbet) micrat/tinat delicatoboll med plasten på så plasten var lite smält, och sedan haft någon förströdd tanke i bakhuvudet att den smakar lite annorlunda...
Lagt mobil på biltaket så den flög av i farten x2 gånger.
I förrgår gick jag fram emot vår bil, en grön V70 med takräcke, och ryckte i dörren och kunde förvånat konstatera att den inte öppnades - kanske med tanke på att det var handtaget till en svart XC70 utan takräcke som dessutom hade massa silverbling på.
Under en resa lämnade jag först hela familjens pass i stolsfickan på planet, vilket upptäcktes när vi skulle vidare till nästa plan, och maken sprang snällt och hämtade den. Under nästa resa glömde jag plånboken på bussen till planet på väg tillbaka. Nästa igen glömde jag plånboken på planet när vi kom hem. (Vi är numera överens om att jag inte får ha hand om pass, plånböcker m.m. när vi är ute och reser.)
Detta är inte ens hälften, jag gör mycket idiotiskt när jag är trött och stressad.
) men en taxichaufför körde mig snällt den sista biten gratis, eftersom jag upptäckte att jag inte hade pengar nog att betala honom.