• Anonym (korkad)

Korkade saker ni gjort

Berätta om korkade saker ni gjort. Låt mig få skratta lite den här annars tråkiga kvällen. 

Jag börjar:

Jag reser ensam i USA och anländer till South Beach / Miami kl. 11 på förmiddagen. Jag har varit uppe hela natten i New York och festat. Trött, grinig och bakfull är jag. De snälla flickorna på hotellet kunde dock ge mig ett rum genast, fast klockan inte ens var middag ännu. Jag tar en dusch och sover två timmar.

Sen går jag ut för att köpa vatten och snacks. Då jag ska betala hittar jag inte mitt kreditkort någonstans. Jag lämnar allt och springer till hotellrummet, och tömmer min ryggsäck, river ut allt ur kappsäcken och tömmer alla fickor och går genom alla saker två gånger. Hittar inget. Springer ner till receptionen och frågar om de hittat något kreditkort eller om jag glömde det kvar då jag checkade in. No luck. Just nu finns det inget annat att göra än att spärra kortet. Sagt och gjort, ett telefonsamtal senare är kortet spärrat.

Här sitter jag nu, första dagen i Miami, trött, bakfull, svettig, nervös och alla mina saker är utspridda i en enda röra. Jag börjar städa, och ska sätta in mitt pass i rummets kassaskåp. Just då faller det där jävla förbannade kreditkortshelvetet ut ur passet, mindre än 5 minuter efter att jag spärrat det. Tydligen hade jag bara satt in det mellan sidorna i det då jag checkade in. Tur jag hade ett till kort med mig.

En till:

Jag bor nära mitt jobb, bara 5 minuters promenad.

En fredag hade vi ätit en rejäl frukost tillsammans på kontoret. Vid lunch var jag ännu mätt, och beslöt mig för att gå hem och fixa en kopp kaffe och en macka. I hallen står ett 24-pack med min favoritöl. Här börjar det korkade hända: Jag tar en ölburk, laddar kaffekokaren och fixar en macka, sätter mig vid bordet, öppnar ölburken(!) och tar några rejäla klunkar(!) ur den. Och gott var det, det var ju fredag! I det här skedet börjar det gå upp ett ljus för mig vad jag håller på med. Det är lunch, jag dricker öl och jag ska till jobbet ännu, hur fan gick det här till? Nu var det bara att borsta tänderna, slänga in lite tuggummi och knalla iväg tillbaka till jobbet.

Fotnot: Jag är inte alkoholist, och jag har absolut inga tendenser till missbruk av något slag!

• Svar på tråden Korkade saker ni gjort
  • Anonym (Rutan)

Hade precis flyttat till London och skulle på jobbintervju, och hittade inte adressen (alla dessa bedrägliga falsk-parallella gator! Inte alls som i NY där gatorna är raka Flört) men en taxichaufför körde mig snällt den sista biten gratis, eftersom jag upptäckte att jag inte hade pengar nog att betala honom.

På hemvägen gick jag således till en bankomat för att kunna ta tunnelbanan tillbaka, och kunde helt plötsligt inte komma ihåg koden! Eller rättare sagt, jag trodde jag gjorde det men det var min gamla portkod jag slog in. Så efter första misstaget trodde jag att jag hade slagit in koden för fort och slarvat, så jag slog in den igen, noggrant. Fel igen... Sista gången tänkte jag "nähä, tog jag fel kod?" och kom på "rätt" kod som istället var min CSN-kod, och voilà... Mitt kort var borta för alltid, och det var bara att börja promenera. Fem minuter in på min tretimmarspromenad kom jag såklart på den riktiga koden...

• Anonym (Bussen)

Har någon gång åkt iväg och lämnat garageporten helt öppen.. Som tur var så var alla däck, verktyg m.m helt orörda...

• Blackfeet

Vilken rolig tråd.. Jag är på och har några saker som gör att jag tappat tron på mig själv..

Jag jobbar i Norge och tog tåget till Oslo en måndag. Skulle byta i Arvika för snabbtåget sista resan till Oslo. Sitter med datorn och mobilen och arbetar/laddar samtidigt. Inser för sent att vi hade stått i Arvika ett tag, sliter ner allt i väskan och för sent så åker tåget iväg. Jag får snopet åka till Charlottenberg, vänta en timme och åka till Kongsvinger och ta pendeltåget och allt tar 3,5 timmar längre. Lite segt..

Men det slutar inte där.. Veckan efter satte jag larm 15 minuter innan tåget skulle anlända Arvika. Innan dörrarna öppnas tränger jag mig för att kliva av först. Så jäkla stolt över mig själv. Klev av och såg att snabbtåget kommer inom 15 minuter.
    Efter några minuter ringer ett okänt nummer på mobilen "hej, det är Sara".. "hej?"
    "du har glömt din väska på tåget, den finns att plocka upp i Karlstad ikväll"

Jag skulle då till Oslo, för att flyga till Bergen och samåka med en säljare hela veckan. Det blev att gå till Volt och köpa nytt. "kan jag hjälpa dig med något"..
    "ja tack gärna, byxor, strumpor, skjortor och underkläder för en vecka.."

Veckan efter tog jag bilen och återsåg min kära väska.

• Chianti
    Anonym (Bussen) skrev 2015-09-15 15:24:48 följande:

Har någon gång åkt iväg och lämnat garageporten helt öppen.. Som tur var så var alla däck, verktyg m.m helt orörda...

Jag har nattparkerat min MC på gatan ett par gånger med nyckeln i tändningslåset. En stöldbegärlig racehoj. Men ibland har man tur också, den har snällt stått där och väntat på morgonen. Solig
  • Anonym (Fluff)

Smällde igen bildörren och bilen låstes automatiskt med nycklarna i. Låssmed kom. 500 kr :( var fattig. Sen hittade jag 500-lapp på gatan senare på dagen:)

• Anonym (chefen)

Inte jag, men en bekant, hade parkerat sin bil, en vanlig Volvo i en vanlig färg på gatan när han var och handlade. Sen satte han sig i vad han trodde var hans bil. Han tyckte det var konstigt att tändningsnyckeln inte funkade och började undersöka tändningslåset för att se vad som var fel. Då kommer det en ilsken man som sliter upp dörren och skriker vad i helvet håller du på med! Min bekant fattar inget och skriker nåt tillbaka att mannen ska ge fan i vad han håller på med.

Min bekant hade förstås satt sig i fel bil, men en likadan som dessutom råkade vara olåst. Det redde ut sig efter ytterligare några otrevligheter dem emellan.

• Anonym (korkad)
    Anonym (chefen) skrev 2015-09-15 18:21:38 följande:

Inte jag, men en bekant, hade parkerat sin bil, en vanlig Volvo i en vanlig färg på gatan när han var och handlade. Sen satte han sig i vad han trodde var hans bil. Han tyckte det var konstigt att tändningsnyckeln inte funkade och började undersöka tändningslåset för att se vad som var fel. Då kommer det en ilsken man som sliter upp dörren och skriker vad i helvet håller du på med! Min bekant fattar inget och skriker nåt tillbaka att mannen ska ge fan i vad han håller på med.

Min bekant hade förstås satt sig i fel bil, men en likadan som dessutom råkade vara olåst. Det redde ut sig efter ytterligare några otrevligheter dem emellan.

Haha! Jag har en gång längesen tagit fel Saab 900 oxå. Märkte det då jag satte mig och skyndade mig bort.
  • Rakad Apa
    Anonym (chefen) skrev 2015-09-15 18:21:38 följande:

Råkade göra en liknande tabbe. Jag skulle ta ut pengar i en bankomat och min polare körde mig dit. När jag sedan hoppade in i bilen igen så satt det en förskräckt zigenarkärring bakom ratten. Jag var nog minst lika förvånad som hon, hade ju i all stress hoppat in i fel bil. Hjärnan måste ha fått kortslutning för bilarna var ju inte ens lika varandra.

Min kompis som satt och väntade i sin bil såg hela spektaklet och fick sig ett gott skratt.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Celia)

Skulle så blommor i en rabatt. Grävde ett 20 cm djupt dike och hällde ner fröna. Skyfflade sedan på jorden igen, och vattnade då och då. Undrade efter både en och två månader varför inga plantor kom... kollade på påsen och såg att avståndet mellan plantorna ska vara 20 cm. Fröna skulle 0,5 cm ner i jorden. På hösten började några stackare titta upp. Men det blev ingen vacker rabatt.

• Rakad Apa

Jag är rätt disträ som människa och lägger saker på konstiga ställen när jag är distraherad.

Hur som haver, jag skulle på fest hos en kompis och när jag skulle dra hemifrån och låsa ytterdörren till min lägenhet så inser jag att hemnyckeln inte är i fickan. Jag går således tillbaka in och vänder hela lägenheten upp och ner i jakten på nyckeljäveln.

Uppgiven och irriterad så ger jag upp och förlikar mig med det faktum att jag blir tvungen att stanna hemma den kvällen. Så jag slår på TV:en och går till kylskåpet för att hämta läsk. Och vad hittar jag i kylskåpet månntro? Jo hemnyckeln! Så kvällen blev lyckad ändå.

Gjorde samma misstag några månader senare fast då lade jag in fjärrkontrollen till TV:en i kylen istället. Blir så jävla trött på mig själv för den extrema virrpanna man är!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Korkade saker ni gjort