• Amanda84

    SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?

    Jag gör ett försök att starta en jättepositiv tråd här. Ibland kan livet vara jobbigare än annars, ibland är man lite tröttare än annars och ibland är helt enkelt dagen inte så bra som den föregående - men så länge man har barn omkring sig så finns det alltid något positivt som händer. Kanske har era barn gjort ett jättestort framsteg idag som ni är stolta över, eller så är det något litet, litet som gjorde att det värmde extra i hjärtat.


    Jag skulle vilja läsa om vad era barn har gjort idag som var extra mysigt, underbart, fantastiskt eller roligt.

  • Svar på tråden SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?
  • Anonym (W)

    Får se vad han hittar på idag men igår tog sonen sina första vingliga steg 10 månader idag!

  • Voodoodoll
    Anonym (Tåm) skrev 2015-09-14 20:50:43 följande:

    Skulle väl vara att han rensade sitt rum på disk och gamla snusar efter LAN-helgen. 


    Hahaha! :)
  • sotoo

    Alla mina tre barn gapade bra hos tandläkaren! Sen är jag så stolt över min Klara som börjat ettan och läraren påpekade hur smart hon är! Plus att de säger att hon är väldigt skötsam och snäll mot sina kompisar. Och det har de sagt om de två andra med. Det känns bra för mig att de verkar trivas i skolan!

  • Anonym (B)

    Min 2,5-åring sov hela natten i sin egen säng. Så på morgonen la jag mig bredvid henne i sängen och vi gosade och och pratade tills hon var vaken. Hon frågade "Vad heter blå på engelska?" "Blue" sa jag. "Den är blue!" sa hon och pekade ut ett löv på tapeten. Sedan pratade vi om ett som var "pink" och ett som var "orange" och senare ville hon veta vad fläta heter på engelska, eftersom jag hade håret i fläta. Jag visste inte att hon var intresserad av riktig engelska, däremot pratar hon ofta låtsasengelska.

    Hon är otroligt pappig nuförtiden så jag var glad för att jag (mamma) också fick en mysstund. Tyvärr jobbar jag sent nästan alla dagar, så det var nog min enda stund med henne idag.

  • didderson

    Idag var det när min dotter på fyra månader kom krypandes från pappas famn till mitt ansikte och skallade mig när jag vaknade! Haha
    Med efterföljande "prat" såklart :)
    Igår var det när hon satt själv för första gången utan stöd! Åh så förvånade både hon och jag va!

  • sotoo
    Anonym (B) skrev 2015-09-15 10:27:05 följande:
    Min 2,5-åring sov hela natten i sin egen säng. Så på morgonen la jag mig bredvid henne i sängen och vi gosade och och pratade tills hon var vaken. Hon frågade "Vad heter blå på engelska?" "Blue" sa jag. "Den är blue!" sa hon och pekade ut ett löv på tapeten. Sedan pratade vi om ett som var "pink" och ett som var "orange" och senare ville hon veta vad fläta heter på engelska, eftersom jag hade håret i fläta. Jag visste inte att hon var intresserad av riktig engelska, däremot pratar hon ofta låtsasengelska. smile1.gif

    Hon är otroligt pappig nuförtiden så jag var glad för att jag (mamma) också fick en mysstund. Tyvärr jobbar jag sent nästan alla dagar, så det var nog min enda stund med henne idag. smile4.gif

    Haha, inte ens jag vet vad fläta heter på engelska.
  • Anonym (Ellen)

    Hans enorma glädje över att ha fått en telefon måste jag nog säga.. Även om jag var väldigt mycket emot (han är 11år).
    Han ringer och skickar sms med typ tusen emojis i. Sötunge!
    Och senast för en stund sen fick jag ett meddelande med en bild, då har han och hans pappa varit och fiskat abborre.

  • Mrs Green

    Jag tar disken! Sa 10-åringen självmant efter middagen. Vi sitter fortfarande chockade och undrar vad som hände...

  • Anonym (Ellen)

    Idag var det vår 15  min promenad till skolan och alla tankar vi delade. Jag tycker det viktigt att man ger sina barn en bra start på dagen!

  • isolande

    Idag var det när jag väckt vår yngsta (2,5) morgontröttis och han låg och gonade sig i sängen. Jag hade tagit av pyjamasbrallor och blöja och väntade på att han skulle komma upp och kissa på pottan som han brukar.

    Ungen kommer aldrig, jag ropar hans namn, ingen kommer. Går in i sovrummet och ser bara lilla kalufsen sticka fram under täcket som han  dragit över sig igen. När han hör mig drar han av sig täcket och hojtar TITTUT och gapflabbar Hjärta. Typiskt vår lilla knasboll....

  • Malinzzon

    Idag var det när min 3 månaders dotter började på babysim, trivdes som fisken i vattnet och skrattade nästan hela tiden.


    Pyret - mammas största kärlek
Svar på tråden SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?