• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • SecretMe

Som svar på TS!

SD-are tror inget annat än att partiet fick nästan 13% i valet.
    Man räknar på valresultatet, eller har valmyndigheten fel?

Resultatet av ett val blir alltid 100% precis som signaturen apburen skrivit. I övrigt hänvisar jag till hans/hennes uträkningar.

Alltså, anser man att en tredje plats är stort så har du svaret där.
    Tycker man att bara förstaplats gäller så har det ett annat svar där.

• apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:25:52 följande:
    Varför skulle jag veta att du har rätt? 
    Jag ser ju att du har tokfel. 

Vilket du vet Kyss
    Då säger vi så här.

De påståenden du hävdar är lögner, kolla fakta så får du se.

Sedan går det att vinkla och trixa med siffror vilket alla partier gör men jag lovar dig, det finns fakta bakom. 
    Politiker är (oftast) dessutom skickliga retoriker. (Undantaget Åsa Romson.)

Så, nu får det räcka om du inte har något mer reellt att komma med.

Skål
  • Nerfherder
    apburen skrev 2015-09-18 10:37:56 följande:
    Då säger vi så här.

Sedan går det att vinkla och trixa med siffror vilket alla partier gör men jag lovar dig, det finns fakta bakom. 

Skål
    Precis, jag vill gärna se dina källor också, "apburen"
  • enånittitre
    Lars E skrev 2015-09-18 10:06:36 följande:

En färsk poll på en av våra mest populära startsidor. Dessutom är sidan helt opolitisk.
    i.imgur.com/IpJIS18.jpg
    Men visst ynka 3700 svar är väl bara riggade SD:are.

Dagens fråga på samma startsida (superstart.se) är: "Hur gammal är du?". Majoriteten av de svarande är medelålders och om åldersfördelningen var likvärdig igår så känns det rimligt.
    Alla jag möter i min egen ålder idag är starkt negativa till den pågående massinvandringen. Jag kan mycket väl tro att resultatet från gårdagen representerar folk i medelåldern och deras partisympatier.
  • En annan Anna
    apburen skrev 2015-09-18 10:37:56 följande:
    Då säger vi så här.

Skål
    Att sverigedemokraterna far med falska siffror är ingen nyhet. Det har uppmärksammats många gånger. Om du väljer att blunda för det, eller helt enkelt vill mörka det är det upp till dig.

I och för sig handlar det nog många gånger om "räkneexempel" och urusla mattekunskaper, men där finns nog en hel del medvetna lögner också. 

Problemet med att kolla fakta är att det inte finns några fakta som backar upp SD:s hittepåsiffror och rena lögner, eftersom det är hittepåsiffror och rena lögner. 
  • SecretMe

Min citeraknapp vill visst inte längre...

Nerfherder, du får gärna berätta i vilket inlägg du gjorde det för min dator har fått nippran. "Visa endast" vill inte heller längre.

• apburen
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:42:27 följande:
    Att sverigedemokraterna far med falska siffror är ingen nyhet. Det har uppmärksammats många gånger. Om du väljer att blunda för det, eller helt enkelt vill mörka det är det upp till dig.

I och för sig handlar det nog många gånger om "räkneexempel" och urusla mattekunskaper, men där finns nog en hel del medvetna lögner också. 

Problemet med att kolla fakta är att det inte finns några fakta som backar upp SD:s hittepåsiffror och rena lögner, eftersom det är hittepåsiffror och rena lögner. 
    Då så, då säger vi så.

Jag kan inte fortsätta en diskussion med en person som vägrar inse hur det ligger till. En person som tror att ett parti som ljuger och fabulerar.skulle överleva och växa med jättekliv. Nej, jag lägger min energi på annat håll.

Ha en fin dag Anna, eller vad du nu heter på riktigt. {#emotions_dlg.flower}
  • En annan Anna
    apburen skrev 2015-09-18 10:48:27 följande:
    Då så, då säger vi så.

Jag kan inte fortsätta en diskussion med en person som vägrar inse hur det ligger till. En person som tror att ett parti som ljuger och fabulerar.skulle överleva och växa med jättekliv. Nej, jag lägger min energi på annat håll.

Ha en fin dag Anna, eller vad du nu heter på riktigt. {#emotions_dlg.flower}
    Ha en fin dag apis Glad
  • Nerfherder
    SecretMe skrev 2015-09-18 10:43:17 följande:
    Min citeraknapp vill visst inte längre... Nerfherder, du får gärna berätta i vilket inlägg du gjorde det för min dator har fått nippran. "Visa endast" vill inte heller längre.
    Tom kakan lyckades hitta det.
  • SecretMe

Som sagt så fungerar inte "visa endast" eller "citera", min dator mår inte bra. Fungerar inte att klistra in symboler heller...

Jag hade nog hittat det om jag bara såg dina inlägg men ärligt talat orkar jag inte gå igenom elva sidor för att hitta det.

Du får gärna berätta var så ska jag kika.

Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?