Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

Analysera mera skrev 2015-09-17 17:37:19 följande:

Det sker visst, i riksdagen bland annat.

Absolut men få av folket intresserar sig för riksdagsdebatter - varför debatterna även bör tas här, exempelvis, så att det faktiskt når ut till folket.

Sedan så går inte övriga på Sverigedemokraterna så jättehårt i riksdagen heller, rent sakpolitiskt. Samma saker upprepar sig medan svaren står självklara - exempelvis "- Men vad har Sverigedemokraterna för integrationspolitik?" hör till repliker som man har hört i det närmaste oändliga i riksdagen.

De tyngsta sakpolitiska frågorna kommer aldrig upp i riksdagen men det kan man till viss del förstå. Då alla partier, förutom Sverigedemokraterna, trycker på humanitet som motivering till Sveriges relativt höga immigration. Vilket såklart stämmer till viss del men det finns även en ekonomisk aspekt som väldigt få vill ta i - att immigrationen behövs för att Sveriges befolkning ska växa överhuvudtaget och utan den, så drabbar det den inhemska marknaden riktigt hårt.
  • Digestive
    Gert skrev 2015-09-17 17:03:09 följande:

Nu har proppen lossnat! SD - 27,3%

Ah, ett fackeltåg mot rasism, ursinnaga utspel i tunnelbanor och fokus på Jimmie Åkessons spelvanor - och det vänder direkt.

*sarkasm*
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-17 16:39:48 följande:

Att de är 3:e störst säger inte att jota. Du kan ha två partier på 30 % och ett på 5 %, skvallrar som sagt inget om storleken på partiet.

Det är för övrigt ingen som påstått att motståndet inte tas på allvar. Du verkar dock sympatisera med SD?

Det säger något. Visst men nu har vi det största på 31%, det näst största på 23% och det tredje största på 13%. De har även en position som vågmästare i riksdagen.

"Det är för övrigt ingen som påstått att motståndet inte tas på allvar."

Förutom den här skribenten då.

Varför skulle någon som vill att Sverigedemokraterna bemötts utav skarpare kritik, direkt sympatisera med dem? Har tagit upp problem i Sverigedemokratetnas sakpolitik flertalet gånger i dessa forum, ungefär sedan 2009.

Men man kanske inte syns så mycket då mindless bashing verkar verkar ligga mer på tapeten här. Folk som ifrågasätter räkneförmågan hos sverigedemokrater, talar nedvärderande om dem som grupp och annat åt det hållet som får en tumme här och där.

Bara det här som påpekades innan, att man i princip måste tala direkt illa om sverigedemokrater - för att inte förväxlas med en politiskt sympatisör - säger en del.
  • Digestive
    Pojken skrev 2015-09-18 03:44:47 följande:

Jag röstade V. Men allvarligt, av de röstberättigade så var det nästan 13 % som röstade SD. Ingen vinner på det här skitsnacket. Jag väntar fortfarande på en ärlig debatt, där skulle vi vinna med hästlängder, till skillnad från den här skitkastningen. Väx upp.

• Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-17 17:27:49 följande:

Jasså? Vilka då tex?

Kan ge exempel på två aktuella och frekventa skribenter, angående både bashing och rasiststämplar; FDFMGA och Nerfherder.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-17 18:00:54 följande:

Jag noterar att du duckade mitt inlägg :D

Nejdå, hade bara mycket runtomkring och ingen vidare överblick i mobilen.
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-17 18:09:11 följande:

Han gör så hela tiden, så jag gav igen med samma mynt.

Sluta ljug eller bevisa sanningvärdet i påståendet.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-18 06:27:31 följande:

Mittinatten som vanligt. Jag trodde du menade riksdagspartier.

Tidpunkten känns grymt relevant. Nej, menade folket i meningen "Nej, folket sitter snarare och bashar och klistrar rasiststämplar på allt som rör sig.".
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-18 06:28:44 följande:

Jo, du gör verkligen så.

Show where and when.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-18 07:15:52 följande:

Det är iaf bra att fler än jag ser hur du beter dig.

Väldigt intressant med tomma påståenden. Läsarna köper det säkert.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?