Inlägg från: Tjogge |Visa alla inlägg
  • Tjogge

Första barnet BF juni 2016

Hejsan

Är nu gravid efter IVF. ???? testade positivt för 5 dagar sen och väntar på att få ringa kliniken på fredag och ge beskeden. Vi fuska och testade innan ????

Första barnet så vi är överlyckliga även om vi inte riktigt förstått det eller vågar hoppas för mkt. Tagit oss 2,5 år.

Saken är att jag sen typ 1 v bakåt är väldigt svullen om magen. På kvällen jättesvullen. Har även ont i magen till och från vilket gör oss jätteroliga. Hoppas på att det kan bero på min lite tröga mage efter all hormon behandling men man vet inte. Måste fråga på fre. Har ni ömma och svullna magar? Har även väldigt ömma bröst vilket är normalt ????

• Tjogge

Jag har också haft väldigt mkt molvärk/ magvärk samt jättesvullen. Kom på sen att jag behövde tänka på vad jag åt då magen jobbade lite långsammare av progestoronet. Har blivit mkt bättre nu men har fortf molvärk/ stickningar ibland. Känns som träningsvärk i nedre magen när jag sträcker på mig. Även ömma bröst vid beröring.

Är nu 4+5 tror jag.

• Tjogge

Hej

Inget illamående för mig alls, mer tvärt om ökad hunger och mkt trög mage. Svullna och ömma bröst och tröttare. Kissar också på natten. Idag 5+5

Hälsosamtal hos bm 23/10 och tidigt ul 27/10 pga ivf.

Jag har enbart berättat för min chef om att vi skulle påbörja ivf vilket hon tagit hur proffsigt som helst. Tror hon anar eftersom jag är så glad efter behandlingen. Men tänkte avvakta ett tag till innan jag säger det.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016