• Ewald01

    Donerar du pengar till Röda Korset?

    Donerar du pengarna till Röda Korset när du lämnar tillbacka burkar och PET-flaskor i mataffären? Vilken knapp väljer du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Donerar du pengar till Röda Korset?
  • Aniiee

    Nej, vill man skänka till välgörenhet där jag pantar burkar så går de till Vi-skogen och inte till Röda Korset.

    Men, nej, det gör jag inte.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Ewald01

    Okej.

    Var pantar du? I ICA-butiken där jag brukar panta finns det en gul knapp och där går pengarna till Röda Korset. Så står det på återvinningsautomaten.

  • Gert

    Nej. Speciellt inte efter att en 70-årig kvinna, som jobbat gratis i 9, blev anklagad för rasism och fick sparken från Röda Korset.

    Hennes brott var att hon sa att hjälp i närområdet är bäst. Hon blev filmad av en kränkt invandrare som la upp det på nätet och hycklarmedia med Aftonbladet i spetsen hakade på och hängde ut henne som rasist. Hon mådde väldigt dåligt av det inträffade - att hon blev uthängd som rasist och fick sparken - och hon dog en kort tid efter händelsen.

    Röda Korsets generalsekreterare tjänar 90 200 kr i månaden. Hon heter Ulrika Årehed Kågström.

    www.redcross.se/om-oss/ekonomi/ersattning-och-arvode/


    Give ´em Hell!
  • Aniiee
    Ewald01 skrev 2015-09-30 20:33:07 följande:

    Okej.

    Var pantar du? I ICA-butiken där jag brukar panta finns det en gul knapp och där går pengarna till Röda Korset. Så står det på återvinningsautomaten.


    Jag pantar på coop.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-09-30 20:39:38 följande:
    Nej. Speciellt inte efter att en 70-årig kvinna, som jobbat gratis i 9, blev anklagad för rasism och fick sparken från Röda Korset.

    Hennes brott var att hon sa att hjälp i närområdet är bäst. Hon blev filmad av en kränkt invandrare som la upp det på nätet och hycklarmedia med Aftonbladet i spetsen hakade på och hängde ut henne som rasist. Hon mådde väldigt dåligt av det inträffade - att hon blev uthängd som rasist och fick sparken - och hon dog en kort tid efter händelsen.

    Röda Korsets generalsekreterare tjänar 90 200 kr i månaden. Hon heter Ulrika Årehed Kågström.

    www.redcross.se/om-oss/ekonomi/ersattning-och.../
    Det blir många burkar att panta innan hennes arvode blir betalt. En Ölburk eller 2 räcker inte långt
    Slutade ge till R K redan på Bengt Westerbergs tid.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • lövet2

    Vi har ingen valmöjlighet där vi pantar burkar. Däremot så donerar jag kläder till Röda Korset. De har en second-hand-butik.

  • Frontline

    Nopp vi donerar pengarna vi får för pantade burkar och flaskor till våra egna barn istället..
    I övrigt försöker vi så gott det går att inte skänka eller donera ett öre till nån..

    Vart lite irriterad nu i veckan då det kom nån och skramlade med en bössa under näsan på oss och det stod till världens barn på den varpå jag frågade om våra barn kan få en slant, men se det gick icke, dom tillhör tydligen inte världens barn...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anton Chigurh
    Aldrig i livet.

    Åt helvete för höga sk administrativa kostnader.

    Åt helvete för mycket skandaler.

    Lite så.

    KRAM //Antonferrarri.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Donerar du pengar till Röda Korset?