• Lilla duvan

    Fler som väntar tvillingar våren 16?

    Hej!

    Igår v 8+5 var jag på tidigt VUL och gissa om jag blev paff när läkaren sa: "det är två stycken"!

    Har ingen tvilling i släkten och det såg ut som det var enäggstvillingar, slumpen alltså. Hursomhelst var jag i stor chock igår, lite lugnare idag.

    Jag försöker ha is i magen till v 12 då jag ska göra nästa ultraljud. Missfallsskräcken ligger som en blöt yllefilt över mig????

    Hör hört att det är vanligt förekommande att ena slutar utvecklas och dör, men den andra kan vara kvar. Men just igår levde de!!

    Usch, ångrar att jag ens gjorde VUL igår, då hade jag varit lugnare, oron blev ju inte mindre så att säga!

    Så, finns ni, ni ev blivande tvillingmammor. Följ med!! Vill höra era berättelser ????

  • Svar på tråden Fler som väntar tvillingar våren 16?
  • saralopas
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 12:43:11 följande:

    Hej!

    Igår v 8+5 var jag på tidigt VUL och gissa om jag blev paff när läkaren sa: "det är två stycken"!

    Har ingen tvilling i släkten och det såg ut som det var enäggstvillingar, slumpen alltså. Hursomhelst var jag i stor chock igår, lite lugnare idag.

    Jag försöker ha is i magen till v 12 då jag ska göra nästa ultraljud. Missfallsskräcken ligger som en blöt yllefilt över mig????

    Hör hört att det är vanligt förekommande att ena slutar utvecklas och dör, men den andra kan vara kvar. Men just igår levde de!!

    Usch, ångrar att jag ens gjorde VUL igår, då hade jag varit lugnare, oron blev ju inte mindre så att säga!

    Så, finns ni, ni ev blivande tvillingmammor. Följ med!! Vill höra era berättelser ????


    Jag väntar också tvillingar BF 25/3 2016. Gjorde också ett tidigt VUL i vecka 8 och blev jätteöverraskad att det var 2 st. Var sen sjuuukt orolig och nervös ända fram till UL i v 13-14, oroade mig för allt. Hade också hört att ett foster kunde sluta utvecklas och falla bort, men när jag frågade Barnmorskan om det vid UL sa hon att det inte alls är så vanligt som det målas upp, och att hon typ aldrig varit med om ett sånt fall, så kändes som man oroat sig massa i onödan Men att man oroar sig visar ju bara på hur mycket man bryr sig och vill att allt ska bli bra. Jag kände nästan att jag var så nojig och orolig att DET gjorde mig dålig, så önskar att jag inte tänkte så mycket på det.
    Man kan ändå inte göra så mycket, så länge man inte utsätter sig för något utan lever på som vanligt och lyssnar på kroppen kan man aldrig undvika om något skulle ske ändå, då är det "menat" så.
    Passa på och njut och va lycklig
    Ska på nästa UL 29/10 och väntar spänt på att vi kan få veta könen då
  • ekristin

    Stort grattis till er!!

    Vi fick veta i onsdags 28/10 på tidigt ultraljud att vi väntar tvillingar (V8, 7+5 idag) efter snart fyra års misslyckade försök att få barn både på naturlig väg och genom IVF på Sahlgrenska. Hade just genomgått adoptionsutbildning och påbörjat medgivandeutredning på kommunen när vårt tredje IVF gick vägen! Vi fick då tillbaka två embryon eftersom inget fäst tidigare gånger och mirakulöst nog verkar båda två ha fäst! Vi är så lyckliga att vi knappt vet vart vi ska ta vägen, äntligen är vi här efter år av längtan!

    BF 13 juni 2016 men får ju kanske räkna med för tidig födsel :) Vi ska tillbaka på UL den 11/11, hoppas allt fortfarande ser bra ut då och att båda hjärtana fortfarande slår <3 Försöker hålla mig lugn och litar på det läkaren på Sahlgrenska sa till oss - att om man ser hjärtslag så är det över 90% chans att allt fortsätter gång bra, alltså är risken för missfall kraftigt minskad även om man är så tidigt i graviditeten. Bara att hålla tummarana att vi är inom de där 90%en...:)

    Är 28 år, bor i närheten av Göteborg.

  • ekristin

    Vi var tillbaka på Sahlgrenska idag och tyvärr visade det sig att ett foster tillbakabildats så det var "bara" ett levande foster kvar nu i v 10. Lämnar tråden nu men hoppas att allt går bra för er andra! <3

  • Sophie16

    hej. er gravid med tvillingar i v 6. påvisat två säckar på VUL i v 5. har nytt VUL i vecka 7. jag är så nervös. hoppas på två hjärtan med hela mitt hjärta. 


     

  • saralopas
    Sophie16 skrev 2015-11-17 19:13:15 följande:

    hej. er gravid med tvillingar i v 6. påvisat två säckar på VUL i v 5. har nytt VUL i vecka 7. jag är så nervös. hoppas på två hjärtan med hela mitt hjärta. 


     


    Grattis och lycka till Kommer säkert gå hur bra som helst.
    Jag är i v 23 nu, och det är full cirkus inne i min mage med sparkar
Svar på tråden Fler som väntar tvillingar våren 16?