• Kine

    Konstant smärta i arm, svimningskänslor, svettningar en vecka efter venöst blodprov, normalt?

    Smärtan i armen är förmodligen för att studenten träffande en nerv vid provtagningen. Vilket inte är varken ovanligt eller farligt.

    Att du känner dig svimfärdig etc kan beror på att du blivit av med blod, fått lågt blodvärde eller helt enkelt fått influensa.

    Men varför kontaktade du inte vårdinstansen där du tog provet direkt när du kände första symtomen?

  • Kine
    Deslauriers skrev 2015-10-09 19:39:52 följande:

    Angående varför jag inte kontaktat dem som tog provet:

    Jag trodde väl inte att det skulle hålla i sig en länge tid. Blåmärket har ju blivit mindre och mindre, men har mer ont nu än i början tom. Därför jag är orolig att problemet ligger mer invärtes än det ytliga såret.

    Om det skulle vara så att en nerv som träffats, måste man då få fruktansvärt ont under själva blodprovet? (när nerven träffas)


    Nej, man behöver inte ha under under själva provet. Det kan komma i efterhand.
Svar på tråden Konstant smärta i arm, svimningskänslor, svettningar en vecka efter venöst blodprov, normalt?