• sofiatrolte

    Hjälp, kan det va tvillingar?

    Jag gjorde ett tidigt vul i vecka 7+0 enligt SM, bm sa att det förmodligen va 6+1 enligt vul. Hon sa också att det förmodligen är tvillingar och att dom ligger i samma hinnsäck. Jag är osäker på om det ens är två? Eller om det kan ha vart gulesäcken? Det va Ett tydligt tickande hjärta men hon sa att det är så tidigt att det kan vara därför det andra hjärtat inte tickade. Att dom va lika stora och såg fint ut. Inget som tydde på att det skulle kunna påvisa något pågående missfall av den andra (utan att hjärtat förmodligen skulle börja slå). Jag gjorde ett nytt vul med en annan läkare (dagen efter) som bara såg ett embryo med ett tickande hjärta. Kan det vara två ändå? Någon som kan tyda bilden från vul? Jag har tid för nytt vul om en vecka, men man undrar ju mycket såklart. Speciellt när hon sa att dom ligger i samma hinnsäck, vilket innebär mycket mer risker under en graviditet/förlossning. 

    Någon som vart med om samma? Eller som kanske kan tyda bilden lite bättre och se om det är gulesäcken som är med bilden? 

    Ja, berätta gärna vad ni själva varit med om eller vad ni tror! 
    '


  • Svar på tråden Hjälp, kan det va tvillingar?
  • Anonym (Kanske)

    Ser ju ut som två "bluppar" men ganska omöjligt att säga om det är två foster eller ett. Lycka till!

Svar på tråden Hjälp, kan det va tvillingar?