Oense om flytt/ledsen dotter
Nej du tänker alldeles för nyanserat.
Vad jag lärt mig av de 5 andra som skriver här är det enda som betyder något hur mycket man som förälder offrar för sitt barn.
Nej du tänker alldeles för nyanserat.
Vad jag lärt mig av de 5 andra som skriver här är det enda som betyder något hur mycket man som förälder offrar för sitt barn.
Då är det väl bara för Ts att låta dottern bo hos pappan eftersom det är larv att barn behöver ha båda sina föräldrar nära? På det viset så löser sig Ts problem.
I inlägg 145 skrev du att det är larv. Jag skrev inget om att det är larv för barnet så det behöver du inte hitta på. Visst är det larv att skriva som den gjorde och Ts kan naturligtvis flytta vart hon vill när hon vill. Barnet kan hon däremot inte ta och flytta med om pappan inte går med på det.
Jag läser inte in något. Jag står fast vid min åsikt och jag har rätten att framföra den, vad du än anser om det. :)Ingen feltolkning från min sida. Jag tycker absolut att det är barns bästa att få fortsätta ha båda föräldrarna nära om det är vad de har haft under hela sin uppväxt (idag 10 år). Du får naturligtvis anse att det är larv att vissa av oss sätter barnens rätt till båda föräldrarna högre än sina egna önskemål om t.ex mindre pendling.
Du får naturligtvis anse att det är larv att vissa av oss sätter barnens rätt till båda föräldrarna högre än sina egna önskemål om t.ex mindre pendling.
Tack detsamma! :)
Det var 12 år innan reformen 2006.
Det var 12 år innan reformen 2006.
Det är ju inte en hemlighet som inte finns på nätet hur Föräldrabalkens 21 kapitel 5§ var utformad före och efter reformen 2006, så kan vi inte bara enas om att det idag inte längre finns någon åldersgräns?
Det är ju inte en hemlighet som inte finns på nätet hur Föräldrabalkens 21 kapitel 5§ var utformad före och efter reformen 2006, så kan vi inte bara enas om att det idag inte längre finns någon åldersgräns?