• Kine

Spermadonation från makens pappa?

Seven Costanza skrev 2015-10-12 23:22:08 följande:

Självklart registreras vem som är fadern, men som jag skrivit tusen gånger nu så sker detta för _gifta_ par inte genom att ett påskrivet papper registreras utan det sker _automatiskt_. Alltså behöver TS man inte göra något för att bli registrerad som juridisk far till barnet även om han är medveten om att han inte är genetisk/biologisk far till barnet. Jag har som sagt förutsatt att TS inte skulle bli gravid med någon annan bakom ryggen på sin man utan att maken VILL bli juridisk far oavsett om det är hans pappas, brors, Kalles, Pelles, Olles eller Tomtens sperma som använts för att göra frun gravid.

Det görs inget faderskapstest men ett papper skriva på.
  • Kine
    Anonym (Linda) skrev 2015-10-12 23:26:51 följande:

Den dagen du är gift och får barn inom äktenskapet kommer du förstå hela den här diskussionen bättre men idag har du ingen kunskap i detta ämne.

En vit kvinna som är gift med en vit man kan knulla en svart man och bli gravid med den svarte mannens barn men eftersom kvinnan är gift med den vite mannen blir barnet fast denne är till hälften svart den vite mannens barn juridiskt eftersom barnet föds inom äktenskapet.

Jag har varit gift och fått barn inom äktenskapet. Och fadern har fått skriva på papperet.

Juridisk och biologi är fortfarande inte samma far. Biologiskt sätt blir aldrig den vite mannen far till den svarte mannen barn oavsett om han är gift med frun före, under och efter graviditeten.
  • Kine
    Seven Costanza skrev 2015-10-12 23:58:24 följande:

I Sverige? Det tror jag inte på - vilket årtal gjordes detta? På vilken blankett? Vart skickade ni/lämnade ni in blanketten?

Ingen gift svensk jag känner har gjort detta och jag är säker på att det inte görs.

Ni andra föräldrar som läser tråden, är gifta och bor i Sverige: har ni behövt aktivt registrera mannen som pappa till barnet någonstans, eller skedde det automatiskt?

I Sverige ja.

Min dåvarande man fick skriva på faderskapapapperet 2006. Gifte oss redan 2004. Har även flera andra vännpar som fått skriva under. Dock gjorde inget test.

Kan säkert hända att det ändrats men då var det så.
  • Kine
    Anonym (Linda) skrev 2015-10-13 00:00:14 följande:

Då är barnet inte fött i Sverige. Annars ljuger du! Det finns bara de två alternativen.

Barnet är född i Sverige år 2006. Pappan, min dåvarande man fick skriva på faderskapapapper.
  • Kine
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 00:01:33 följande:

Men snälla Kine, nu får du fan ta mig ge dig. Detta är tredje tråden jag ser dig på idag, och som vanligt gör du dig bara ovän med folk. Slå knut på fingrarna och dra täcket över huvudet, du är så jävla tröttsam!

Varför läser du tråden?
  • Kine
    Seven Costanza skrev 2015-10-13 00:02:03 följande:

Exakt. Ingen gift man i Sverige behöver skriva på något papper där han godkänner faderskapet, det går automatiskt utan att paret gör någonting alls.

Möjligt att det skre automatiskt nu men inte 2006.
  • Kine
    Anonym (Linda) skrev 2015-10-13 00:03:58 följande:

Nej! Aldrig någonsin och jag har fött barn under en 20 år period här i Sverige som gift och INGEN av barnen har pappan dvs min make behövt skriva på något papper om faderskapet. Så Kine ljuger ang att hennes make fått skriva på papper ang barnen. Det är ett falskt påstående från hennes sida.

Du får tro vad du vill. 2006 var det så. Vi var inte nygifta och papperet skrevs några veckor efter födseln. Var hans barn både genetiskt, biologiskt och juridiskt förövrigt.
  • Kine
    Anonym (E) skrev 2015-10-13 00:09:45 följande:

Nej,hon vet inte bättre helt enkelt. 

Det är endast om pappan och mamman inte är gifta som pappan måste skriva på papper att han är pappan till barnet. 

Ja, då gjorde väl familjeenheten fel då för mig och många andra...
  • Kine
    DVQ skrev 2015-10-13 00:26:13 följande:

Görs inga faderskapstester för ogifta par heller per automatik.

Ehh ja. Och? Någon som påstått det?
  • Kine
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-13 00:48:26 följande:

Det sker automatiskt nu, när min bror får barn, 2009, när jag fick barn, 2006, när min kusin fick barn, 2006, 2004 och 2003, när min man fick barn, 1997, när en klasskamrat fick barn, 1985, när jag föddes och 1962, när min mor föddes. Presumtivt faderskap inom äktenskapet har funnits sedan äktenskapet instiftades, och papper på det behövs inte skrivas.

Det skedde inte automatiskt i VG regionen i 2006.

Oavsett vad du säger.
Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?