• Aniiee

    NÖÖÖÖÖRD!

    Jag har gått totally nuts på temperaturer och grafer. Geez..... Uppenberligen har jag fått en knäpp. Visste ni till exempel att den här dagen 2010 var det 1,9 grader varmt? Liiiite svalare än det är idag...... Samma datum 1985 var det 5,8 grader, 1960 var det 3,8, 1916 var det 5,3, 1877 va det 6,3, 1832 var det 5,1 och 1799 var det 3,9 grader varmt. Eller kalt. Eller nåt.

    Här är en två trevliga små grafer över Apriltemperaturerna 1985



    Så, nu har jag nördat klart. Hojta till om du är en nörd över något, vad som helst.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Svar på tråden NÖÖÖÖÖRD!
  • Iowhannah

    Åh, vilket underbart inlägg! Det är så mycket gnäll i många trådar, det här var väldigt uppfriskande :)

    Jag är själv inte nörd inom nåt ämne, men jag älskar nördar! Det är så härligt med folk som är så engagerade i ett specifikt ämne!

  • Aniiee
    Iowhannah skrev 2015-10-25 14:33:41 följande:

    Åh, vilket underbart inlägg! Det är så mycket gnäll i många trådar, det här var väldigt uppfriskande :)

    Jag är själv inte nörd inom nåt ämne, men jag älskar nördar! Det är så härligt med folk som är så engagerade i ett specifikt ämne!


    =) Ibland kan det behövas lite lättsammare trådar. 

    Jag är nörd till tusen, inom en hel drös grejer, men just detta måste väl ändå vara det mest udda =P
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Jag är bara jag

    Jodå,lite nördig med väderstatistik jag med. Jag tröttnade på att folk alltid sa att det antingen varit en så kall vinter,eller så varm sommar eller så regnigt eller vad det nu var. Så jag började skriva upp vädret varje dag här där vi bor. Max resp. min-temp och väder. Nu går det inte diskutera med mig för jag bara går och kollar!

  • Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2015-10-25 14:42:15 följande:

    Jodå,lite nördig med väderstatistik jag med. Jag tröttnade på att folk alltid sa att det antingen varit en så kall vinter,eller så varm sommar eller så regnigt eller vad det nu var. Så jag började skriva upp vädret varje dag här där vi bor. Max resp. min-temp och väder. Nu går det inte diskutera med mig för jag bara går och kollar!


    Haha, då har vi nördat ner os av samma orsak =P Dock har jag inget väder, bara temperaturer.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Yngla

    Du tar ju verkligen ett tråkigt samtalsämne till en ny nivå. Prata om vädret gör man ju när man kallpratar lite med nån men skulle nån dra upp dessa graf(d)er skulle det ju nästan bli intressant :)

  • Aniiee
    Yngla skrev 2015-10-25 18:51:14 följande:

    Du tar ju verkligen ett tråkigt samtalsämne till en ny nivå. Prata om vädret gör man ju när man kallpratar lite med nån men skulle nån dra upp dessa graf(d)er skulle det ju nästan bli intressant :)


    Solig
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • oOOo  oOOo

    Och var på jorden är det du befinner dig? Man kan ju tro du är stockolmare, inskränkthetens högborg .-D

  • Aniiee
    oOOo oOOo skrev 2015-10-25 20:44:11 följande:

    Och var på jorden är det du befinner dig? Man kan ju tro du är stockolmare, inskränkthetens högborg .-D


    Svarade du i fel tråd nu?
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2015-10-25 20:46:36 följande:
    Svarade du i fel tråd nu?
    Du tycker det är helt oväsentligt var dina temperaturgrafer kommer ifrån så till den grad att du tror jag svarar i fel tråd?
  • Aniiee
    oOOo oOOo skrev 2015-10-25 20:48:13 följande:
    Du tycker det är helt oväsentligt var dina temperaturgrafer kommer ifrån så till den grad att du tror jag svarar i fel tråd?
    Ja, i sammanhanget är det fullständigt oväsentligt var temperaturerna kommer ifrån. Det är liksom inte poängen.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2015-10-25 20:51:11 följande:
    Ja, i sammanhanget är det fullständigt oväsentligt var temperaturerna kommer ifrån. Det är liksom inte poängen.
    Aha, så din ide om vad som är en nörd är grundar sig på att nördintresset skall vara helt meningslöst?
  • Aniiee
    oOOo oOOo skrev 2015-10-25 20:53:03 följande:
    Aha, så din ide om vad som är en nörd är grundar sig på att nördintresset skall vara helt meningslöst?
    Sorry, men om du inte fattar syftet med tråden så kommer jag inte svara dig något mer, om du inte skulle hålla dig till trådens ämne och syfte, då....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2015-10-25 20:57:11 följande:
    Sorry, men om du inte fattar syftet med tråden så kommer jag inte svara dig något mer, om du inte skulle hålla dig till trådens ämne och syfte, då....
    Jag försöker utröna syftet. Tyvärr verkar det inte vara så mycket vetenskap(trots trådens placering) utan mest "cargo cult science" av någon som försöker leka nörd.
  • Brunhilde

    Fick mig ett gott skratt iaf. Hade väntat mig något mer spännande än vädret... Det brukar vara det svåraste samtalsämnet. Brukar stirra lite tomt och nicka. Alla ser vilket vädret är. What's the point of bringing it up?
    Känns inte som de inte tillför något och tack och lov har jag aldrig träffat på någon inbiten vädernörd. Tror att de skulle tråka ut mig till döds inom fem minuter.

  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-10-25 21:30:03 följande:

    Fick mig ett gott skratt iaf. Hade väntat mig något mer spännande än vädret... Det brukar vara det svåraste samtalsämnet. Brukar stirra lite tomt och nicka. Alla ser vilket vädret är. What's the point of bringing it up?
    Känns inte som de inte tillför något och tack och lov har jag aldrig träffat på någon inbiten vädernörd. Tror att de skulle tråka ut mig till döds inom fem minuter.


    Yeah, i know. Störtmysko sak att nörda ner sig i =)
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2015-10-25 21:36:32 följande:
    Yeah, i know. Störtmysko sak att nörda ner sig i =)
    Varför är det mysko?

    OT, jag är lite av en frågenörd, helst meningslösa frågor.
Svar på tråden NÖÖÖÖÖRD!