• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (tröttnat)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:
    Jag menar att om det är detta du bygger allt på så är du mer än lovligt naiv. Eller så är det jag som har en övertro på att människor av idag är medvetna om att media kan vinkla precis hur de vill - något som OFTA tas upp av främlingsfientliga grupper. Hur ofta har man inte hört hittepåbegrepp som "PK-media" samt att aaaaaaalllllll media i Sverige är vänstervriden dvs vägrar skriva positivt om partier som är blåare än sossarna - däribland SD förstås, som är så blå att de tonar i brunt...

Du säger på fullt allvar att du tror att varenda artikel som skrivs är till för att upplysa om en Objektiv Sanning (något som f.ö. inte ens existerar)? Du tror inte att rubriker som "Flyktingar belägrade buss - vägrar bo i XXX-byn" kan vara ett sätt att locka läsare, snarare än att förklara komplexa sammanhang? 

Om du flytt från ett land där du inte kunde vara säker på om myndigheterna ville dig väl eller tänkte fängsla dig och din familj eller råna er eller kanske helt enkelt köra iväg er ut ur det land ni satsat alla era besparingar på att fly till, skulle du då glatt följa med några random människor som du aldrig förut träffat? Informationen om var ni ska någonstans är oklar och du vet inget alls om vad som kommer att hända där? Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen - men du vet inte var, varför, om du får mat igen, om du får träffa den tolk du pratat med tidigare osv osv osv. Någon på bussen börjar prata om fångläger, eller utvisning, och du är inte säker på om detta är något du kan avfärda eller faktiskt ska vara rädd för. Det säkraste kanske är att sitta kvar på bussen med de andra, resonerar du MEN folket i detta nya land har aldrig någonsin stött på en regim som din och kan inte förstå hur du kan vara så ohövlig. 

Det finns alltid flera versioner av en story.
    Nerfherder ber om källa på att de blir fraktade som boskap

• Anonym (tröttnat)
    Nerfherder skrev 2015-10-29 15:03:42 följande:
    som sagt, att du tycker en sak är ingen källa
    Jaha så det är att jag tycker det är otacksamt som du vill ha källa på. Är du seriös nu?

Så med förklaringar med källor till varför jag tycker det är otacksamt så är det alltså källa på mitt personliga tyckande som du vill ha källa på?
  • HenryIronstead
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-29 14:54:33 följande:
    Det är inte hela citatet. Han sade också att det där duger enbart för kvinnor. Det du. 

Skulle precis skriva det! hahah! "...duger inte ens till min hund!.... Till en kvinna, kanske..."

Seriöst, vad är det för människor vi tar in?

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:56:12 följande:
    Och det har jag svarat på

Jag har inte påstått att de fraktas som boskap på bussarna det är Voluptuous Shalimar uttryck.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:
    ......Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen.....

Och att jag tycker det är otacksamma som inte kliver av bussen har som sagt redan bearbetats.
    Det där kommer att urarta i ingenting. Bäst att ignorera. Syftet är inte att verkligen förstå eller ta till sig bevis eller något. Känd taktik, praktiseras i flera trådar.
  • Anonym (brobra)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 17:10:58 följande:

Det har jag missat, är det bara jag eller börjar det bli riktigt akut för våra länder, vi får hit riktiga medeltida barbarer från våldskulturer.

Vad är det för skit att haspla fram ,"kanske till en kvinna"

Om det hypotetiskt vore sant hur kommer de sig att ni röstar på järnrörs maffian då haha.
  • Anonym (brobra)
    Anonym (Bullseye) skrev 2015-10-29 17:33:46 följande:

Frukta inte kära svenska medmänniskor! Ty SDs kampanj i utlandet till de som tror att de kan fly hit har börjat ta form.

(Känsliga läsare varnas, det förekommer arga män på bilden)

Dessa jävla nassar är minst lika primitiva som det de utsett sig själva att skydda Sverige från. Utvisa fanskapet. Skicka dom till IS där hör de hemma. Samma jävla tänk.
  • Anonym (Visit Sweden)
    Anonym (Bullseye) skrev 2015-10-29 17:33:46 följande:

Frukta inte kära svenska medmänniskor! Ty SDs kampanj i utlandet till de som tror att de kan fly hit har börjat ta form.

(Känsliga läsare varnas, det förekommer arga män på bilden)

Oj!

Hoppas SD:s kampanj blir mycket riktad. Annars kommer turistnäringen i Sverige att drabbas hårt. Det där är ju en bild som kan få vem som helst att hålla sig så långt borta från Sverige som möjligt.

Men man måste ge SD en eloge för att de har en mycket effektiv propagandaapparatDemon
  • Anonym (brobra)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 17:39:27 följande:

Fanns det nått konkret där? Nej, bara trams.

Jag röstar på ett parti som vill inte ha hit barbarer från medeltida våldskulturer med allt det innebär.

Där "männen" värderar kvinnan lägre än sina husdjur.

Konkretiseringen står väl nassarna själva för. Att svinga järnrör och lägga ut adresser åt mordbrännare är jävligt konkret. Resten måste man lista ut. Men jag kan skriva det på näsan åt dig. Sd är inte främmande för att se våld som lösning men gömmer sig i riksdagen. Invandrare flyr från våld och visst vissa våldsamma influenser kan komma in men de utgör knappast samma samhällsfara som Jimmie med rövarpack.
  • Anonym (brobra)

Men det är ju känt att sd anhängare (nassekultingar) egentligen inte är främmande för att riktavåld mot utlänningar så jag är inte förvånad över bristen på intresse för den typen av insikt.

Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 17:39:27 följande:

Fanns det nått konkret där? Nej, bara trams.

Jag röstar på ett parti som vill inte ha hit barbarer från medeltida våldskulturer med allt det innebär.

Där "männen" värderar kvinnan lägre än sina husdjur.

• Voluptuous Shalimar
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 14:35:52 följande:

Det duger inte inte för dig att dom själva uppger det?

i Finland stod det nån irakier som rakt av sa att maten duger inte ens till hans hund.

i tyskland ser man utsagor att dom är så kåta att "ballarna gör ont" och dom behöver kvinnor pronto.

I Sverige säger dom att dom vill bo centralt i storstäder om och om och om och om.

Du får det till att det är media som misstolkar, okey, har du fler ursäkter till busskapare ?

bullskit åt sidan så låter jag en bild tala för mig.

Rolig bild! Tyvärr kommer den inte med när jag citerar men den intresserade får väl gå tillbaka till inlägget och kolla. 

Jag kontrar!

Om du rest från detta

och kom till detta 

Skulle du känna dig trygg då?

(apropå att man inte kan vinkla en framställning på så himla många olika sätt)
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar