• Äldre 2 Nov 06:57
    1572 visningar
    7 svar
    7
    1572

    Så fruktansvärt rädd :(

    Hej! Min första förlossning låter ungf som din, den var bortom vidrig, jag var i full panik hela vägen, det tog för lång tid, hon satt fast, osv. Jag var i chock efteråt..

    Den andra var en dröm, jag hade bestämt mig innan för att inte hamna i panik, vattnet gick och var missfärgat så jag sattes igång. Bad direkt om epidural och lustgas. Använde andningen som var en livräddare genom hela proceduren som var över på ett par timmar, krystfasen gjorde fortfarande självklart fruktansvärt ont men det var som om kroppen visste vad den skulle göra nu. Min BM lät mig inte gå i panik utan varje gång jag började flacka med blicken så tvingade hon mig att ta ögonkontakt och andas, sen var han plötsligt ute och jag var lika chockad igen! 

    Jag tror jag skrek 2 gånger under allting, i jämförelse med första förlossningen då jag skrek för mitt liv, övertygad att om jag inte dog snart så måste någon döda mig, och då skrek jag i 10 timmar.. 

    När folk säger att ingen förlossning är den andra lik är det VERKLIGEN sant!
    Fokusera på andningen och att inte gå i panik! 

Svar på tråden Så fruktansvärt rädd :(