• Anonym (orolig)

ont i magen

Hej, vad kan det vara om man får magknip varje gång man äter?

Jag har haft ont i magen 3 dagar i rad nu när jag äter framförallt. Även om jag håller mig när jag är kissnödig så får jag magknip. Och det sitter i nedre delen av magen.

Har väldigt mycket gaser och såfort det bildas gaser så får jag världens magknip. När jag går på toaletten så går det över för att komma tillbaka ganska snart igen. Magknipet gör oerhört ont. Jag vågar inte äta, inte gå ut för jag vill inte stå i affären eller liknande med världens magknip. Det brukar lindras lite om jag kurar ihop mig men sitter/står eller går jag så gör det jätte ont.

Såfort jag äter så kommer magknipet.

Och när jag går på toaletten är avföring kletig, ljus/gul aktig och luktar riktigt äckligt.

• Svar på tråden ont i magen
  • Anonym (orolig)

Är även öm i nedre delen av magen. Något som gör ont när jag känner på magen.

• Iowhannah

Laktos? Gluten? IBS? Har du gjort några tester eller testat att utesluta något ur kosten?

• Anonym (orolig)
    Iowhannah skrev 2015-11-03 15:29:52 följande:

Laktos? Gluten? IBS? Har du gjort några tester eller testat att utesluta något ur kosten?

Jag har tagit blodprov där dom kollade laktos och gluten för något år sedan då jag hade b12 brist men det var bra.

Nej har jag inte testat. Men kan ibs komma så helt plötsligt? Har inte haft såhär tidigare.

Har haft det väldigt stressigt de senaste veckorna dock.

• Iowhannah

Stress kan göra mycket med kroppen, så det skulle inte förvåna mig om det var så simpelt.

Själv hade jag jätteproblem med njurarna, utan att sjukvården hittade nåt fel, men det gick över när jag kunde stressa av lite.

Svar på tråden ont i magen