• polken

    sticka babytossor

    Hej allihopa!


    Det är ungefär 9 veckor kvar tills jag ska min lilla bebis kommer och jag är sååå rastlös på dagarna. Så bestämde att jag ska börja sticka. Lärde mig göra maskor och har stickat två varv på en timma.. haha så jag är nybörjare. Jag vill gärna sticka söta babytossor. Kan någon hjälpa mig för steg för steg? snälla det var verkligen jätte roligt och sticka haha. Inget för komplicerat bara. 
    exempel: 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-06 15:11
    *tills min lilla bebis kommer ska det stå haha
  • Svar på tråden sticka babytossor
  • polken
    Jensan911 skrev 2015-11-06 17:37:20 följande:

    Har du kollat på stickaboos sida? De blå längst ner är därifrån, jag har hittills gjort en och det är superenkelt! Väldigt bra beskrivning med!

    Här kommer länk: stickaboo.se/2013/05/17/lattstickade-babytofflor/


    åh tack så mycket!


    Lägg upp 32 maskor
    Varv 1-40.  Lyft första maskan, 30 rm, 1 am, vänd arbetet.

    Kan du rätta mig om jag förstått det fel. 
    Först och främst ska jag göra 32 maskor. Efter det ska jag hoppa över den första och göra 30 räta maskor och den sista gör jag avig. Och sedan fortsätter jag så i 40 varv? 


    Eller har jag missuppfattat hela grejen? 

  • Jensan911
    polken skrev 2015-11-06 18:08:24 följande:

    åh tack så mycket!

    Lägg upp 32 maskorVarv 1-40.  Lyft första maskan, 30 rm, 1 am, vänd arbetet.

    Kan du rätta mig om jag förstått det fel. 

    Först och främst ska jag göra 32 maskor. Efter det ska jag hoppa över den första och göra 30 räta maskor och den sista gör jag avig. Och sedan fortsätter jag så i 40 varv? 

    Eller har jag missuppfattat hela grejen? 


    Helt rätt!!
  • polken
    Jensan911 skrev 2015-11-06 19:50:40 följande:
    Helt rätt!!

    Har fortfarande inte börjat för förstod inte vad som menas med "lyft första maskan". Trodde först att jag bara skulle "skita" i den och börja på andra men märkte efter några varv att det blev jätte konstigt. 


    Sen såg jag en video där jag skulle ta första maskan och bara trä in i stickan och släppa på andra stickan. Men det blev också jätte konstigt. 


    Vilket är rätt om inget utav det så vad menas med lyft första maskan? 

  • Jensan911
    polken skrev 2015-11-06 23:09:38 följande:

    Har fortfarande inte börjat för förstod inte vad som menas med "lyft första maskan". Trodde först att jag bara skulle "skita" i den och börja på andra men märkte efter några varv att det blev jätte konstigt. 

    Sen såg jag en video där jag skulle ta första maskan och bara trä in i stickan och släppa på andra stickan. Men det blev också jätte konstigt. 

    Vilket är rätt om inget utav det så vad menas med lyft första maskan? 


    Du ska bara lyfta över den till nästa sticka
  • polken
    Jensan911 skrev 2015-11-07 08:10:33 följande:
    Du ska bara lyfta över den till nästa sticka

    så nu har jag stickat 40 varv och det ser bra ut hittills haha.


    nu står det såhär:
    Dela upp maskorna på tre stickor, resp 11-10-11 maskor. Nu stickar du endast de maskorna som finns på mellanstickan (10 m).

    Jag förstår vad jag ska göra men hur ska jag börja sticka i mitten av hela den? Hur hämtar jag garnet osv? 


    du är guldvärd som hjälper mig :D

  • Jensan911

    Du är på kanten av en lång rad nu, sticka 11, sen tar du en ny sticka och stickar 10, nu har du tre olika stickor med 11, 10 och 111 maskor och du är på stickan i mitten, det är bara den du ska sticka på nu!

Svar på tråden sticka babytossor