• polken

    sticka babytossor

    Hej allihopa!


    Det är ungefär 9 veckor kvar tills jag ska min lilla bebis kommer och jag är sååå rastlös på dagarna. Så bestämde att jag ska börja sticka. Lärde mig göra maskor och har stickat två varv på en timma.. haha så jag är nybörjare. Jag vill gärna sticka söta babytossor. Kan någon hjälpa mig för steg för steg? snälla det var verkligen jätte roligt och sticka haha. Inget för komplicerat bara. 
    exempel: 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-06 15:11
    *tills min lilla bebis kommer ska det stå haha
  • Svar på tråden sticka babytossor
  • polken
    Jensan911 skrev 2015-11-06 17:37:20 följande:

    Har du kollat på stickaboos sida? De blå längst ner är därifrån, jag har hittills gjort en och det är superenkelt! Väldigt bra beskrivning med!

    Här kommer länk: stickaboo.se/2013/05/17/lattstickade-babytofflor/


    åh tack så mycket!


    Lägg upp 32 maskor
    Varv 1-40.  Lyft första maskan, 30 rm, 1 am, vänd arbetet.

    Kan du rätta mig om jag förstått det fel. 
    Först och främst ska jag göra 32 maskor. Efter det ska jag hoppa över den första och göra 30 räta maskor och den sista gör jag avig. Och sedan fortsätter jag så i 40 varv? 


    Eller har jag missuppfattat hela grejen? 

  • Jensan911
    polken skrev 2015-11-06 18:08:24 följande:

    åh tack så mycket!

    Lägg upp 32 maskorVarv 1-40.  Lyft första maskan, 30 rm, 1 am, vänd arbetet.

    Kan du rätta mig om jag förstått det fel. 

    Först och främst ska jag göra 32 maskor. Efter det ska jag hoppa över den första och göra 30 räta maskor och den sista gör jag avig. Och sedan fortsätter jag så i 40 varv? 

    Eller har jag missuppfattat hela grejen? 


    Helt rätt!!
  • polken
    Jensan911 skrev 2015-11-06 19:50:40 följande:
    Helt rätt!!