• Anonym (undrar)

    Är alla flickvänner och fruar backseat drivers?

    Nästan alla av mina flickvänner har konstant suttit och kommenterat när jag kört bil, (akta taxin, byt fil, se upp! nu är det rött bla bla bla) och jag kör inte dåligt - god uppsikt, säker hastighet osv. Och när jag åker med andra par gör flickvännen/frun som inte kör också nästan alltid likadant på sin körande man.
    Vad är ert problem tjejer?

    Ingen av mina kompisar skulle nånsin sitta och kommentera min körning på det sättet när dom åker med mig. Och om min tjej eller en kompis kör, skulle jag aldrig själv få mig till att hålla på och kommentera dennes körning. Om det inte var en livsfarlig eller verkligen akut fara som föraren inte såg.

    Är alla flickvänner och fruar så här, och isåfall varför?

  • Svar på tråden Är alla flickvänner och fruar backseat drivers?
  • Ego Lovers

    Min man kommenterar min körning och jag kommenterar hans körning. Han är lastbilschaufför med 20 pepp vägarna men jag känner mig inte säker pga alla andra runtomkring.

  • KingOfKings

    Jag är man och jag kommenterar ofta mina tjejers körning. Ofta för att de kör så jävla dåligt men i alla fall. Är det inget att anmärka på så kommenterar jag inte.

    Ofta är det dock mycket att anmära på och jag är lite undrande kring hur de klarat sig och inte krockat med fatal utgång. Emellanåt så missar de att det finns en refug jag får rycka i ratten och sånt. Galet skit.

    Så det kan ju bero på att du kör som en kratta.

  • Anonym (undrar)
    KingOfKings skrev 2015-11-10 22:46:54 följande:

    Jag är man och jag kommenterar ofta mina tjejers körning. Ofta för att de kör så jävla dåligt men i alla fall. Är det inget att anmärka på så kommenterar jag inte.

    Ofta är det dock mycket att anmära på och jag är lite undrande kring hur de klarat sig och inte krockat med fatal utgång. Emellanåt så missar de att det finns en refug jag får rycka i ratten och sånt. Galet skit.

    Så det kan ju bero på att du kör som en kratta.


    Haha, det är klart att alla backseat drivers tror att det hade gått åt helvete utan deras kommentarer. Det är ju det som ÄR backseat driving.
    Jag kanske hade fel, backseat driving gäller nog lika mycket pojkvänner som flickvänner.
    Oavsett om det beror på sega reaktioner så backseat drivern uppfattar allt är en krissituation, bristande tillit eller bara för att han/hon självgod besserwisser :)

    Skulle en passagerare i min bil för övrigt rycka i ratten skulle han/hon bli avslängd vid första bästa stoppmöjlighet.
  • Anonym (Gaby)

    Min man kommenterar min körning, men jag förstår varför... Jag kör inte bra. Jag kommenterar inte hans körning öht, han kör bra.

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Gaby) skrev 2015-11-10 22:56:01 följande:

    Min man kommenterar min körning, men jag förstår varför... Jag kör inte bra. Jag kommenterar inte hans körning öht, han kör bra.


    Jag verkar ha haft helt fel! Kanske är det fler pojkvänner som är backseatdrivers än kvinnor. Jag får nog omvärdera.
    Eller så är det en grej med par-förhållanden. Ny teori: Det finns alltid minst EN besserwisser i par som ska kommentera det den andra gör. Antingen den ene eller båda.
    Det kan vara förklaringen till att kompisar aldrig kommenterar varandras körning. Man respekterar den andres integritet på ett annat sätt.
  • Ego Lovers

    Hyachint är ju en fena på detta fenomen och hennes stackars make Richard är så kuvad att hans körstil blivit så påverkad att det tom blivit en trafikfara. Kommer inte ihåg vad serien heter just nu bara.

  • Svennis

    Jag kommenterar aldrig min mans körning, han kommenterar inte min. Vi kör båda ca 4000 mil om året och känner oss rätt så bekväma bakom ratten.

    Att kommentera någons körning bara för att det finner jag ingen anledning att göra.
    Kommenterar nog för lite egentligen, har varit tyst många gånger när jag åkt med andra och varit rädd för min egen säkerhet.

  • Anonym (Haha)

    haha nej tror vänner gör det med emellanåt iaf jag och mina vänner!

Svar på tråden Är alla flickvänner och fruar backseat drivers?