• Forumvärd

    Har du börjat julhandla?

    Snart är det jul! Tomte
    Hur ser det ut för dig- är du en som planerar julklappsköpen i förtid och som redan är färdig. Eller är du som jag springer runt som en yr höna dagarna innan julafton och försöker hitta något att lägga under granen?

    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du börjat julhandla?
  • Vanja

    Äntligen har jag köpt dom första julklapparna! Finns inge roligare.. Har väntat länge :) har även köpt lite juldekorationer som självklart inte får komma upp än men då jag letat lite grejer jag inte hittat på i handeln så har jag passat på när nånting dyker upp på Tradera. Det värsta jag vet är att vänta till dagarna innan jul för att handla. I mitt fall så har det oftast betytt att jag inte får tag på det jag vill ha lr att jag inte vet vad jag ska köpa och då bara handlar det jag får tag på för att jag måste. Det är trångt i butikerna, allt tar tid och många gånger var jag inte jättenöjd med mina inköp.

  • Vestra

    Inga julklappar. Men snart så, avskyr stressen dagarna innan jul. Då vill jag laga mat o lalla runt hemma o fixa o trixa. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Milleman

    Vi köper när vi hittar något som passar en person perfekt. Gick förbi påslakan och just då 50% på Turtles-påslakan och det kunde inte bli mer perfekt till sonen.
    Har köpt det mesta nu faktiskt. Men väntar gärna med att slå in de till den 22/12. Mysigt så dagarna innan jul att slå in fint samtidigt som man tar en julfika och lyssnar på julmusik :)

  • Vanja
    Milleman skrev 2015-11-16 11:49:41 följande:

    Vi köper när vi hittar något som passar en person perfekt. Gick förbi påslakan och just då 50% på Turtles-påslakan och det kunde inte bli mer perfekt till sonen.

    Har köpt det mesta nu faktiskt. Men väntar gärna med att slå in de till den 22/12. Mysigt så dagarna innan jul att slå in fint samtidigt som man tar en julfika och lyssnar på julmusik :)


    Håller helt med! Julkappsinslagningen får vänta. Blir en myskväll lite närmare jul sen så tar man allt på en gång. :)
  • IsDimma

    Ja. Är i princip klar. Eller jag är klar med julen faktiskt. Bara en födelsedagspresent till sambon som ska köpas och den är ju egentligen ingen julhandling men brukar passa på att köpa både julklapp och födelsedagspresent innan jul. Han fyller år första januari så det är liksom lika bra.

  • Aniiee

    Lite smått. Inte så mycket julklappar, men annat. Klappar är inte den enda komponenten i julfirandet.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (Frugan)

    Handlar allt i ca 2 omgångar i december-de dagar jag åker till sta´n. Har bara maken så det brukar lösa sig rätt bra.

Svar på tråden Har du börjat julhandla?