• Anonym (#2)
    Äldre 21 Nov 16:38
    1034 visningar
    3 svar
    3
    1034

    Vad tror ni om mina chanser att få ett snitt?

    Nu ska jag förhålla mig kort och frågan går ut till er med en viss erfarenhet inom ämnet, att få snitt.

    Andra barnet i magen, första föddes med planerat snitt pga sätesläge.
    Önskar föda de andra likadant, med snitt pga.

    *Tidigare snitt (ruptur, moderkaksavlossning, ej värkdropp)
    *Konstaterad GBS (smittorisken)
    I kombination med psykisk ohälsa, brutalt lätt till ångest, fixering och oro. Mer eller mindre manisk oro och ångest för allt som kan gå fel, jämt i livet. Medicineras när jag inte är gravid mot detta. Inte nu pga av just det, oro för vad kemikalierna, SSRI gör med foster.

    Jag är medveten om riskerna med snitt men jag anser att riskerna är mindre/mer acceptabla än tänkbara risker med vaginal förlossningen. Att få antibiotika via dropp pga GBS:en stillar inte min oro. Jag lider av stressen redan nu för att bebisen ska smittas eller livmodern spricker. Jag påverkar min familj och kommer göra det otroligt mycket efter en vaginal förlossningen. Jag vet att jag kommer gå sönder av oro för att bebisen ska dö av blodförgiftning, hjärnhinneinflammation eller lunginflammation.

    Om jag får ett snitt planerat skulle det innebära sinnesro för mig och min familj, både nu under graviditeten men också efteråt. Är det ens värt att strida för?

Svar på tråden Vad tror ni om mina chanser att få ett snitt?