• jjossann

    vågar man ha sex?? är i V6

    Jag är så himla sex sugen men vet inte om jag vågar, är så rädd att skada barnet eller så...

  • Svar på tråden vågar man ha sex?? är i V6
  • jjossann

    Blöder inte vad jag sett iaf!! Men jag är så sjukt rädd att skada lilla plutt i magen!! :( måste nog vänta till måndag iaf och ringa bm och fråga!

  • banan123

    Hade sex flera gånger i veckan när jag var i vecka 6 . Om du tar det lugnt så ska det inte våra några problem :) och bebisen ligger väl bevarat så du kommer inte skada den :)

  • amalie79

    Klart du kan ha sex, man skadar inte bebisen för det.

    Däremot kunde jag få ont efter orgasm, precis som jag ibland kan få det strax innan mens. Det försvann dock sen. Sex under graviditeten är för mig som när man dricker alkohol på fastande mage typ- billig fylla :) jag kommer av att han petar på mig typ, ha ha. Även nu i v 32. Fast nu gör ingenting ont, jag kan få smärtfria sammandragningar bara.

  • Tony Soprano

    Det är en förlegad myt att fostret på något sätt skulle skadas av en inträngande penis, ingen fara alls! Bebisen ligger väl skyddad så njut ni bara!

  • BellaElla86

    Är i v16 och vi avvaktar helt med sex till RUL. Jag har inte haft blödningar alls men blir så jäkla nojig och skraj om jag skulle se blodstrimmor (vilket är vanligt när man är gravid och har sex pga känsligare livmodertapp). Även om jag vet att det ör ofarligt så tycker jag inte det är värt oron. Sex kan man ha utan penetration.

  • Cyanea

    Det är absolut ingen fara med sex under graviditeten. Är du sugen - kör! Det skadar inte barnet alls. Det är så pyttelitet och ligger mycket väl skyddat i livmodern. Jag ser att några skrivit om blödningar, och dessa beror enbart på att slemhinnan i slidan kan bli känsligare och blöda lite. Man blöder liksom mer överallt när man är gravid, så det är varken farligt eller påverkar barnet ;) Jag har t.ex. blött näsblod för första gången i mitt liv, för att inte tala om hur tandköttet kan blöda...! Sen är vägen in till livmodern helt sluten med slempropp, så ingenting tar sig in där. 

    Jag har valt att inte ha sex nästan alls under graviditeten enbart för att jag är obekväm med det. Det är också ett val man kan göra, men för den sakens skull betyder det inte att det är farligt. 

    Som sagt - vill du ha sex, ha sex :)

  • Ego Lovers

    Är du i vecka sex är embryot bara 2-4mm mellan huvud och stjärt dvs extremt pytte liten så du skulle inte ens märka av något embryo om du skulle få missfall tex.
    Embryot ligger väl inbäddat i blodbädden som skulle ha blivit mens och har förankrat sig i livmoderväggen. Att sex skulle orsaka missfall är extremt liten. Att kroppen skulle sålla bort ett defekt embryo är desto större.

  • Frontline

    Vi hade nog sex flera gånger varje vecka under hela graviditeten och har fått 3 välskapta barn utan varken handikapp eller diagnoser...
    Vi hade till och med sex samma dag som 2 av barnen föddes..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MissHelene

    Passa på att ha sex för guds skull!! :D vi har tagit en paus nu då ingen av oss tycker d e upphetsande när bäbis sparkar samtidigt som vi har sex, känns aningen awkward även fast man vet att hos inte känner lr lider av det ^^ //v.32

  • En del av oss

    Jag har valt att avstå av flera anledningar och sedan känner jag mig inte så intresserad och för trött.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Svar på tråden vågar man ha sex?? är i V6