• Forumvärd

    Impulshandlar du?

    Hur fungerar du när du är ute och handlar?
    Faller du för impulsköp eller följer du din "lista" till punkt och pricka?
    Rösta och diskutera gärna i tråden! Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Impulshandlar du?
  • Hanna F

    Haha ja alltid är duktig på att ha med handlar listan men sen byter jag ut ser något annat så kommer ofta hem med andra varor än på listan . Sen svårt när man går förbi något snyggt om jag är på något köpcentra då är det alltid något impulsköp i klädesväg med hemGlad


    Hanna fartdåren persson
  • Anonym (Japp!)

    Ja, jag impulshandlar gärna.

    En gång var det en kille som hade sin bil parkerad bredvid min. Hans var till salu och vi behövde en till hemma. Några minuter senare hade jag impulsköpt en BMW.

    I övrigt är nästan alla mina inköp på impuls.

  • Anonym (ibland.)

    Kan ibland impulshandla, om jag är i mataffären och handlar så följer jag oftast listan men kommer alltid på något mer som jag glömt skriva ner. Men kläder, saker och sånt är det sällan jag impulshandlar..

  • Anonym (Antishopping)

    Först och främst är jag ytterst sällan ute och shoppar. Och när jag gör det är det sånt jag måste ha och då inriktar jag mig på det. Avskyr att bara gå runt i affärer,det ger mig absolut ingenting! Enda jag älskar är loppis/secondhand, men impuls vill jag inte kalla det. Man vet ju aldrig vad man kommer hitta, men det brukar vara inom områden jag vill ha nåt som t.e.x böcker och gammalt porslin. Impuls på livsmedelsaffären händer extremt,extremt sällan-vi pratar några gång per år. Följer listan slaviskt. Tungan ute

  • Vestra

    Nästan alltid valde jag. Om jag ska handla i mataffären har jag några saker som jag "måste" ha. Resten tar jag när jag ser dom typ. 

    Samma sak på stan, ska jag köpa gardiner så passar jag även på att titta o se om jag hittar något annat jag kan tänkas behöva.. Ibland glömmer man det man egentligen skulle köpa och kommer hem med en massa annat.


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • LaOtona

    Mat kan jag impulshandla, jag ser något som jag vill unna familjen eller att det var bra erbjudande på något så att jag byter ut det jag tänkt laga.
    Kläder och saker impulshandlar jag i princip aldrig. 

  • Birgitta02

    Nej, ytterst sällan. Fast för två månader sedan impulshandlade jag en soffa för 16000 kr. Vi skulle eg gå och enbart TITTA på köksbord till dottern. Vi hittade inget köksbord men väl världens finaste soffa :) Som jag egentligen inte behövde. Men tänkte att eftersom jag precis slutat röka så kan man unna sig att köpa nåt för pengarna :)

  • Anonym (djurvän)

    Jag köpte en hund en gång i princip på impuls. Tiden mellan tanke och handling var ca två veckor. Jag och exet skulle åka till en kennel och titta på en hund och jag sa -"Jag ska bara titta"! -"Jo tjena mittbena sa han, man åker inte och tittar på en valp utan att köpa en"! Han hade rätt...........!

  • sextiotalist

    Jag impulshandlar ytterst sällan om man avser sådant man inte behöver. Men jag har aldrig någon lista, möjligen någon lapp där jag noterar om det är något jag inte får glömma.

    Jag handlar nästan varje dag och kommer i 19 fall av 20 endast det som behövs hem

  • Seven Costanza

    Jag impulshandlar inga stora dyra saker, bara lite onyttigheter i mataffären ibland samt inte så dyra klädinköp. Tex senast jag gick till ett köpcentrum för att köpa skor köpte jag även en sjal, en klänning och ett par strumpbyxor. Detta var dock saker jag kom fram till att jag behövde eftersom jag är höggravid och inte hade några finkläder som passar magen inför jul och nyår. Handlar inte kläder så ofta.

  • Satra

    Väldigt sällan. Har alltid en matlista och följer den strikt. Kläder och skor handlar jag när jag behöver det och gör aldrig impulsköp där heller.

  • CatMan

    Eftersom jag är filmnörd så har jag svårt att låta bli att köpa en eller två dvdfilmer när jag exempelvis besöker Maxi eller någon annan butik som har filmer.

  • MadHatter

    När det gäller mat så har jag en grundplan men sen så är jag ju flexibel efter priser och kvalitet på tex grönsaker. Är det extrapris på shampoo köper jag ju det även om det inte står på listan, det blir mer ekonomiskt i längden. Har jag tänkt att göra broccoligratäng men det är exytrapris på blomkålen kan jag byta, osv.

    Vad gäller kläder så handlar jag när jag ser något som passar mig och som jag har råd med. Jag har en klädbudget men går sällan ut för att "köpa en kjol" utan går mer ut för att titta vad som finns. Det är trots allt väldigt sällan jag hittar något jag vill ha och när jag gör det köper jag det.

    Skilnad på tråkiga grejer som regnkläder, skor mm - köper jag bara när det är nödvändigt.

    Så lite både och. Har en övergripande koll och budget men är flexibel inom den.

Svar på tråden Impulshandlar du?