• Medbar­n
    Äldre 30 Nov 13:34
    884 visningar
    3 svar
    +1
    3
    884

    Tveksam...

    HJÄLP!!!
    Jag misstänker att jag blivit gravid! För ett par år sedan hade det varit det absolut bästa som kunnat hända, min största dröm var att bli gravid och få bli mamma.
    Jag är 45 år och träffade min nuvarande man i somras, han har två vuxna barn sedan tidigare (23 och 21 år gamla). Han är lika gammal som jag, men skillnaden är att jag inte har några barn. Jag och min tidigare sambo försökte verkligen att få barn; vi gick igenom 3st IVF-försök, utan framgång. Den tiden i mitt liv var en mycket tuff resa!! Upp som en sol och ner som en pannkaka gång efter annan..

    Och nu när jag har förträngt tankarna på barn och har intalat mej att jag inte kommer att bli mamma, så verkar det som om jag blivit spontant gravid!! Jag är närmast i chock och alla våra planer har kastats omkull på något sätt. Han tänkte sej ju att han var klar med småbarnsåren och vi tänkte resa och uppleva livet, bara vi två!! Nu vet jag inte längre hur jag ska tänka - är jag/vi för gamla? Han vill såklart inte förmå mej att ta bort barnet då han vet hur jag längtat i hela mitt liv. Jag å min sida, vill inte förmå honom att bli pappa igen, han har ju haft barn i hela sitt vuxna liv, i princip.

    HJÄLP!!

  • Svar på tråden Tveksam...
  • Äldre 30 Nov 14:33
    #1

    Grattis i så fall!! Glad Att bli gravid i din ålder är nästan omöjligt,rent av ett mirakel. Och sista chansen för dig också. Ni är inte för gamla, vi kommer vara minst 47 och 51 när vi får barn. Kör på och hoppas det går hela vägen!

  • Medbar­n
    Äldre 30 Nov 15:18
    #2

    Tack för din lyckönskning Glad!!
    Vi får diskutera genom detta, men först ska jag hem och göra ett graviditetstest för att utesluta något annat..

  • Äldre 30 Nov 16:09
    #3

    Hoppas för din skull att du är gravid och att ni behåller det (och att allt går bra givetvis) Eftersom du tidigare längtat så, så tror jag att det kommer bli jättebra.

Svar på tråden Tveksam...