• Anonym (Frun)
    Äldre 2 Dec 13:58
    7755 visningar
    14 svar
    14
    7755

    cymbalta mot depression och gad, någon med erfarenhet?

    Någon? Fungerade det? Biverkningar?

  • Svar på tråden cymbalta mot depression och gad, någon med erfarenhet?
  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 2 Dec 20:53
    #2
    Anonym (usch) skrev 2015-12-02 20:44:45 följande:

    Rena giftet för mig, och dyrt!!

    Tror jag har nästan hela förpackningen kvar :-P


    Hur var det gift? Biverkningarna?
  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 14:09
    #4
    Anonym (usch) skrev 2015-12-03 10:25:17 följande:
    Ja, och då har jag provat de flesta antidepressiva samt tidigare missbrukat amfetamin, och skulle ändå säga att cymbalta är något av det värsta jag stoppat i mig.
    Det var ju inte så positivt :/ hoppas det går bättre här!
  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 19:30
    #8
    Anonym (Biverkning) skrev 2015-12-05 14:27:00 följande:

    Jag förlorade förmågan att få orgasm, det var den enda effekten det hade på mig.


    Den förmågan är redan borta, pga venlafaxin :/
  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 19:32
    #9
    MajaMaria79 skrev 2015-12-05 14:30:09 följande:

    Jag har ätit cymbalta och Effexor i drygt 10 år. Det har räddat mitt liv. Det var som att någon drog upp rullgardinen och livet blev uthärdligt och ganska trevligt igen, efter att ha varit djupt deprimerad och suicid. 

    Dock är det ett rävgift om man ska sluta ta dem. Utsättningssymptomen är i det närmaste outhärdliga. 
    Men om man som jag varit sjuk länge och så dålig, då menar läkarna att man ska se det som en livslång behandling. så det gör jag nu, jag bryr mig inte ens om att försöka sluta, för jag mår bra. 


    Det var venlafaxin också, ett rävgift att sluta med. Men funkar dessa kommer han inte sluta. Tack för svaret, jag hoppas på lika bra effekt här!
  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 5 Dec 19:33
    #10
    Anonym (......) skrev 2015-12-05 14:37:46 följande:

    jag äter det mot gad, ätit i ca 2 månader, funkar kanon! Biverkningarna för mig i början var inte så kul, konstant illamående och bodde på toaletten i några dagar (rännskita) Men det är ju övergående, annars kan jag bara se bra saker med cymbalta. Har gått ner i vikt, är lugnare, gladare, blir inte arg för minsta lilla, harmonisk, mer kärleksfull, orkar med vardagen och barnen.


    (finns andra märken som är billigare men med samma innehåll om man tycker det är dyrt, den jag köper kostar ca 70 kr, funkar lika bra)


    Mår mycket bättre, ökade från 30 till 60 mg efter ca 3 veckor och livet är väldigt mycket enklare! Testa, i värsta fall är det ju bara att sluta.


    Låter jättebra! Tack för svaret, hoppas på samma effekt här!
Svar på tråden cymbalta mot depression och gad, någon med erfarenhet?