Inlägg från: OverAll |Visa alla inlägg
  • OverAll

    Jag vill adoptera, men han är inte redo?

    Hej familjelivare!

    Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av det här inlägget egentligen, det är lite komplicerat och jag antar att det enda som går att göra är att prata igenom, diskutera och mötas på mitten helt enkelt.. Men, jag har ända sedan jag som 13-åring fick reda på att jag inte kan bli gravid, varit inne på att adoptera. På grund av att jag inte ville ha hela "drama-biten" med en partner som ska vilja samma sak osv (och dessutom var singel tills jag var 21) så hade jag alla planer på att adoptera som ensamstående. Jag vet att "alternativen" blivit betydligt smalare på det viset etc, men det kändes som ett logiskt val för min del. 

    Men, som ni nog förstår, så kom denna fantastiska man in i mitt liv för lite mer än två år sedan nu. Vi bor tillsammans i bostadsrätt och jag är färdigutbildad inom vårdyrke till sommaren. Älskar min sambo (och inom det snaraste, man) otroligt mycket. Och han älskar mig lika mycket. Vi har det bra och förhållandet är stabilt. Vi jobbar båda två, jag är som sagt snart färdigutbildad, han är halvvägs genom sin utbildning men tog ett sabbatsår för att arbeta (har arbetat heltid hela tiden..)